آسانسورها دستگاه های بسیار پرکاربرد در ساختمان ها هستند که روزانه بارها و بارها توسط کاربران مورد استفاده قرار می گیرند. این سیستم ها برای کارکرد درست و مطلوب باید از لحاظ معیارهای فنی و ایمنی در سطح بالایی باشند. در غیر این صورت نه تنها کارکرد قابل قبولی نخواهند داشت، بلکه می توانند در اثر علل مختلف مکررا دچار خرابی های کوچک و بزرگ شوند. حتی در صورتی که پارامترهای ایمنی آسانسور به طور کامل رعایت نشود، امکان بروز حوادث و سوانح جبران ناپذیر نیز بالا می رود. با توجه به این مطالب، در نظر گرفتن نکات مختلفی به هنگام خرید آسانسورها، مساله ضروری محسوب می شود. به این منظور در ادامه به بررسی مهم ترین نکاتی پرداخته ایم که باید به هنگام خرید آسانسور به آن توجه شود.
آسانسورها دستگاه های بسیار پرکاربرد در ساختمان ها هستند که روزانه بارها و بارها توسط کاربران مورد استفاده قرار می گیرند. این سیستم ها برای کارکرد درست و مطلوب باید از لحاظ معیارهای فنی و ایمنی در سطح بالایی باشند. در غیر این صورت نه تنها کارکرد قابل قبولی نخواهند داشت، بلکه می توانند در اثر علل مختلف مکررا دچار خرابی های کوچک و بزرگ شوند. حتی در صورتی که پارامترهای ایمنی آسانسور به طور کامل رعایت نشود، امکان بروز حوادث و سوانح جبران ناپذیر نیز بالا می رود. با توجه به این مطالب، در نظر گرفتن نکات مختلفی به هنگام خرید آسانسورها، مساله ضروری محسوب می شود. به این منظور در ادامه به بررسی مهم ترین نکاتی پرداخته ایم که باید به هنگام خرید آسانسور به آن توجه شود.
کد خبر: ۱۴۰۴۱۱۷

نکات مهم در هنگام خرید آسانسور

  • توجه به نوع سیستم محرکه آسانسور

اولین نکته در هنگام خرید آسانسور، توجه به نوع سیستم محرکه و ساختار مربوط به آن است. آسانسورها از نظر نوع سیستم محرکه به انواع کششی، هیدرولیک، مغناطیسی، وکیوم، گیرلس، گیربکس دار و غیره تقسیم می شوند. البته دو نوع کششی و هیدرولیک متداول ترین سیستم های محرکه در آسانسورها محسوب می شوند. با توجه به این مساله باید در انتخاب نوع سیستم محرکه به شرایط ساختمان و نیز انتظاراتی که از آسانسور داریم، توجه شود. عواملی از قبیل ارتفاع ساختمان، ظرفیت کابین و سرعت آن، تعداد توقف ها، میزان ترافیک و تردد کاربران و غیره روی انتخاب نوع سیستم محرکه تاثیر می گزارد. البته در این مورد بهتر است با کارشناسان صنعت آسانسور مشورت کرده تا مناسب ترین سیستم محرکه را برای ساختمان خود انتخاب کنید.

  • توجه به کیفیت و اصل بودن قطعات

آسانسورها شامل قطعات مختلف مکانیکی و الکتریکی هستند. وقتی قصد خرید یک آسانسور باکیفیت و ایمن را دارید، حتما کیفیت و اصل بودن قطعات و تجهیزات آن را مورد بررسی قرار دهید. آسانسوری که از قطعات نه چندان باکیفیت و استاندارد ساخته شده باشد، مکررا دچار انواع خرابی ها خواهد شد. در این صورت باید هر بار هزینه های زیادی بابت انجام تعمیرات پرداخت کنید. بنابراین خرید آسانسوری با قطعات کاملا باکیفیت و اصل، می تواند نوعی سرمایه گذاری بلندمدت باشد. زیرا این گونه سیستم ها کم تر دچار خرابی می شوند و از عمر مفید بالایی برخوردارند. علاوه بر توجه به کیفیت قطعات، باید طول عمر آسانسور را نیز مورد بررسی قرار دهید. به این منظور بهتر است برای اطلاع از طول عمر آسانسورها با کارشناسان خبره در صنعت آسانسور مشورت کنید.

  • توجه به ظرفیت آسانسور و ترافیک کاربران

سیستم های آسانسور با ظرفیت های مختلفی طراحی و ساخته می شوند. برای ساختمان های پرتردد که در ساعات خاصی ترافیک کاربران به اوج خود می رسد، انتخاب آسانسوری با ظرفیت بالا ضروری است. اما چنانچه در این گونه ساختمان ها آسانسورهایی با ظرفیت پایین نصب و راه اندازی شوند، نمی توانند پاسخگوی نیازهای کاربران باشند. در چنین شرایطی، جابجایی کاربران در مدت زمان زیادی انجام می شود که باعث اختلال در کار و زندگی آن ها خواهد شد. البته در ساختمان های پرتردد، علاوه بر نصب آسانسور با ظرفیت بالا، باید نصب چند نوع از این گونه آسانسورها نیز پیش بینی شود. زیرا مسلما یک آسانسور نمی تواند نیازهای جابجایی کاربران را به خوبی و با سرعت بالا برطرف کند.

  • توجه به مساله ایمنی

ایمنی یکی از نکات بسیار مهم به هنگام خرید آسانسور است. مساله ایمنی به قدری از اهمیت برخوردار است که باید به طور ویژه آسانسور مورد نظر را مورد بررسی دقیق قرار داد. زیرا ایمنی ناکافی در سیستم آسانسور می تواند حوادث و سوانح جبران ناپذیری را ایجاد کند. در این صورت می توان با در نظر گرفتن اهمیت این مساله و تست ضریب ایمنی از نصب آسانسورهای فاقد ایمنی لازم جلوگیری کرد.  نوع قطعات و تجهیزات استفاده شده و استاندارد بودن آن ها می تواند به میزان زیادی در میزان ایمنی سیستم تعیین کننده باشد. علاوه بر این رعایت کامل استانداردهای تولید و راه اندازی آسانسورها نیز تاثیر قابل توجهی در افزایش ضریب ایمنی این گونه سیستم ها دارد. از این رو شرکت هایی که از گواهینامه های استاندارد در خصوص ایمنی سیستم های تولیدی برخوردارند و قطعات استفاده شده در آن ها از نوع برند و اصلی هستند، مسلما آسانسورهایی با ایمنی بسیار بالا تولید و راه اندازی می کنند. برای تست عملکرد آسانسور از نظر ایمنی حتما از کارشناسان باتجربه در این خصوص استفاده کنید تا به طور کامل ایمنی سیستم را مورد کنترل و ارزیابی قرار دهند.

در هنگام خرید آسانسور به چه نکاتی توجه کنیم؟

  • توجه به سرعت آسانسور

سرعت آسانسور مساله بسیار مهمی است که ضرورت دارد به هنگام خرید این سیستم ها توجه ویژه ای به آن شود. برای بررسی مساله سرعت باید عواملی از جمله طول مسیر کابین، ترافیک کاربران، وضعیت و شرایط کلی ساختمان و غیره را در نظر گرفت. برای مثال در یک ساختمان 12 طبقه نصب آسانسوری که سرعت آن در هر ثانیه به یک متر می رسد، ممکن است جوابگوی نیازهای جابجایی در ساختمان نباشد. اما این آسانسور می تواند برای ساختمان کم ارتفاع تر گزینه مناسب تری باشد. البته در مورد مساله سرعت، استفاده از نظرات کارشناسان می تواند در انتخاب یک سیستم مناسب بسیار راهگشا باشد.

  • توجه به میزان خدمات پس از فروش و نحوه ارائه آن

شرکت های آسانسوری از نظر میزان خدمات پس از فروش و پشتیبانی از سیستم های تولیدی خود با یکدیگر تفاوت دارند. به گونه ای که برخی از شرکت ها قادر به ارائه خدمات پشتیبانی به شکل شبانه روزی نیستند. یا این که توانایی پوشش خدمات خود به نقاط مختلف یک شهر یا استان را ندارند. در حالی که شرکت های بزرگی نیز وجود دارند که می توانند خدمات خود را در محدوده جغرافیایی وسیع به شکل شبانه روزی ارائه دهند. به این منظور هنگامی که قصد انتخاب و خرید یک آسانسور مناسب را دارید، حتما از نحوه خدمات دهی و پشتیبانی پس از فروش شرکت های مختلف اطلاعات لازم را کسب کنید. نکته مهم در این رابطه آن است که شرکت های متعددی وجود دارند که سیستم های آسانسور را با قیمت پایینی عرضه می کنند. همچنین برای راه اندازی آن ها هزینه های پایینی را دریافت می کنند. اما برای جبران قیمت فروش آسانسورها و هزینه نصب آن ها، خدمات سرویس و نگهداری یا تعمیرات را با هزینه های بالاتری ارائه می کنند. در این صورت باید دقیقا از نحوه و میزان ارائه خدمات و نیز قیمت آن ها اطلاعات کاملی را از شرکت ها کسب کنید.

  • بررسی میزان اعتبار و شهرت شرکت سازنده

زمانی که می خواهید آسانسور مناسبی را برای ساختمان خود خریداری کنید، حتما میزان اعتبار و شهرت شرکت سازنده را مورد بررسی قرار دهید. زیرا هر چه شرکت سازنده آسانسور از شهرت و اعتبار بالاتری برخوردار باشد، می توان از عرضه سیستم های باکیفیت و نیز ارائه خدمات مطلوب در زمان مقرر اطمینان داشت. شرکت های بزرگ و معتبر محصولات و خدمات خود را با قیمت مقرون به صرفه ای به مشتریان ارائه می کنند. همچنین از تحمیل هزینه های اضافی به مشتریان جلوگیری می کنند. زیرا یکی از اهداف مهم این گونه شرکت ها، حفظ اعتبار و جلب رضایتمندی حداکثری مشتریان است. شرکت های معتبر تلاش می کنند تا طبق مفاد قرارداد، پروژه های نصب آسانسور و انجام سرویس و نگهداری آن را به طور کامل و در زمان مقرر به انجام برسانند. اعتبار و شهرت بالا را می توان یکی از ویژگی های بهترین شرکت آسانسور نیز تلقی کرد.

  • توجه به گارانتی آسانسور

از جمله دیگر نکات مهم در هنگام خرید آسانسور، توجه به نوع گارانتی و میزان پوشش آن است. به این منظور حتما نوع گارانتی سیستم را مورد بررسی قرار دهید تا اعتبار کافی را داشته باشد. همچنین مدت زمان گارانتی و میزان پوشش خدمات از دیگر مواردی است که باید در بررسی گارانتی سیستم به آن توجه لازم را داشته باشید. هر چه گارانتی مدت زمان بیشتری داشته باشد و بتواند قطعات و تجهیزات بیشتری را به هنگام خرابی پوشش دهد، مسلما از نوع بهتری خواهد بود. در این زمینه، بهره مندی از نظرات کارشناسان یا افراد مطلع می تواند مفید باشد.

در هنگام خرید آسانسور به چه نکاتی توجه کنیم؟

شرکت اوکسین لیفت، برندی معتبر در صنعت آسانسور

شرکت اوکسین لیفت را می توان از جمله برندهای باسابقه و معتبر در صنعت آسانسور و تجهیزات وابسته دانست. این شرکت از آغاز فعالیت تخصصی خود همواره می کوشد تا آسانسورهای تولیدی خود را با فناوری های روز جهانی تطبیق دهد. به این منظور در تولید انواع آسانسورها علاوه بر بکارگیری تجهیزات و دستگاه های پیشرفته، از پرسنل کاملا آموزش دیده و متخصصی استفاده می کند. شرکت اوکسین در طول سال های فعالیت خود موفق شده است تا انواع گواهینامه های طراحی و مونتاژ آسانسورها را دریافت کند. همچنین این شرکت تلاش بسیاری می کند تا استانداردهای طراحی و ساخت آسانسورها به طول کامل رعایت شود؛ تا از این طریق سیستم های تولیدی از کیفیت و ایمنی قابل قبول برخوردار باشند. با توجه به مسائل و نکاتی که باید به هنگام خرید آسانسور به آن توجه شود، خرید آسانسور از شرکت اوکسین می تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد. زیرا می توانید آسوده خاطر باشید که آسانسور خریداری شده از این شرکت، می تواند بهترین آسانسور برای رفع نیازهای جابجایی در ساختمان تان باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها