کد خبر: ۱۴۰۰۰۹۷

قیمت آسانسور

قیمت آسانسور یکی از فاکتورهای مهم در هنگام خرید است. آسانسورها برای راحتی در انتقال بین طبقات کارایی دارند. این وسیله‌های الکترونیکی برای مسافرت‌های عمومی در ساختمان مسکونی، عمومی، تجاری، درمانگاهی و کارگاهی نصب و راه‌اندازی می‌شود. آمار نصب بالابر در ساختمان‌های امروزی توسط طراحان و سازندگان نسبت به هر دوره افزایش می‌یابد.

قیمت‌ آسانسورها از ویژگی‌های خاص و سؤالات پرتکرار است که همواره در بین خریداران مورد بحث قرار می‌گیرد. در این مطلب به بررسی عوامل تعیین‌کننده در قیمت آسانسور (بالابر) خواهیم پرداخت. در صورت علاقه به این مبحث تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

قیمت آسانسور به چه عواملی بستگی دارد؟

در ابتدا برای نصب یک آسانسور، شرایط سازه مد نظر توسط کارشناسان بررسی می‌شود. سپس نوع آسانسور کاربردی تر برای ساختمان مشخص می‌گردد. در گام بعدی شرکت سازنده و کیفیت انتخاب می‌شود. سپس آسانسور پسندیده شده خریداری و توسط نصابان خبره نصب و راه‌اندازی می‌شود.

برای تولید و عرضه آسانسور نیاز به صرف مخارج مختلفی است. در مقابل این مخارج، هزینه‌ای برای خرید و نصب آن به تولیدکننده پرداخت می‌شود. البته تعیین این هزینه‌ها و قیمت نهایی آسانسور به عوامل زیادی بستگی دارد. این عوامل عبارت‌اند از:

میزان پیمایش کابین آسانسور

به میزان حرکت بالابر از اولین ایستگاه تا آخرین ایستگاه را کورس یا میزان پیمایش می‌گویند. هرچه میزان کورس بالابر بیشتر، قیمت آن نیز بالاتر می‌باشد.

تعداد مکان‌های ایست کابین

این گزینه برابر تعداد طبقات یک سازه است. هرچه تعداد طبقات بیشتر، تعداد ایستگاه زیادتر و قیمت بالاتر می‌شود.

ظرفیت کابین

ظرفیت یک کابین برای بالا و پایین رفتن را بار نامی آسانسور می‌گویند. هرچه یک آسانسور توان پذیرش مسافران بیشتری را داشته باشد، قیمت آن نیز افزایش می‌یابد.

تعداد درب‌های آسانسور

برخی از آسانسورها با دو یا سه درب ساخته می‌شوند. به هراندازه تعداد این درب‌ها افزایش یابد، هزینه خرید آن نیز بالا می‌رود.

نوع سیستم محرکه

نوع قدرت موتور آسانسورها با یکدیگر متفاوت است. قیمت بالابرهای کششی، هیدرولیک، گیرلس و روملس با هم متفاوت هستند.

کیفیت و برند تولیدکننده

قیمت آسانسور نسبت به کشور سازنده و میزان کیفی قطعات با هم متغیر است.

سرعت آسانسور

میزان سرعت آسانسور رابطه مستقیمی با قیمت خرید و راه‌اندازی آن دارد. هرچه سرعت یک آسانسور بیشتر باشد، قیمت هم افزایش می‌یابد.

محدودیت‌های اجرایی ساختمان

برخی از آسانسورها به ‌صورت پیچیده‌ای ساخته شده‌اند. هرچه این سازه پیچیده‌تر باشد، قیمت آن بالاتر می‌رود.

 

عوامل تاثیرگذار در هزینه نصب و خرید آسانسور

 

بیشتر بدانید: آسانسور بدون موتورخانه چیست و چگونه کار می‌کند؟

 

فاکتورهای مؤثر بر هزینه نصب و خرید آسانسور

علاوه بر موارد بالا که به ‌صورت کلی بر قیمت آسانسورها مؤثر هستند، عواملی نیز به ‌طور جداگانه بر هزینه نصب و خرید تأثیر می‌گذارند. در ادامه همه این عوامل بررسی شده‌اند.

عوامل تأثیرگذار در هزینه نصب آسانسور:

  • ابعاد ساختمان
  • تعداد طبقات
  • تعداد ایستگاه
  • تأسیسات ساختمان

عوامل تأثیرگذار در هزینه خرید آسانسور:

  • سرعت حرکت بالابر
  • جنس و تزئینات آسانسورها
  • وزن متحمل آسانسور
  • نوع و سطح اتوماسیون
  • وزن و سایز اتاقک

قیمت انواع آسانسورها چه تفاوتی با هم دارند؟

قیمت آسانسور بر اساس نوع، کاربرد و محل نصب آن متفاوت است. به ‌طور کلی، قیمت بالابر با بررسی تمامی جزئیات یک آسانسور، ضعف‌ها و نقاط قوت آن مشخص می‌گردد.

قیمت آسانسور هیدرولیکی

این نوع از آسانسورها از نوع کشش آن‌ها ارزان‌تر می‌باشد. آسانسورهای مدل هیدرولیکی مناسب سازه‌های بلند و طبقات زیاد نیستند. آن‌ها توسط یک پمپ که مایع هیدرولیک را به جک منتقل می‌کند و به‌وسیله پیستون حرکت خواهد کرد راه‌اندازی و استفاده می‌شوند.

علاوه بر نقاط ضعفی که آسانسورهای هیدرولیک دارند، بر اساس نظرسنجی عمومی این آسانسورها بسیار ایمن بوده و مناسب ساختمان‌هایی با محدودیت ارتفاع می‌باشد.

قیمت آسانسورهای کششی

آسانسورهایی که دارای یک موتور الکتریکی در قسمت موتورخانه یا در بالای چاهک هستند را آسانسورهای کششی می‌نامند. موتور الکترونیکی به‌عنوان نیروی محرکه برای حرکت آسانسور می‌باشد.

قیمت آسانسورهای کششی با موتور گیربکس دار نسبت به آسانسورهای با موتور گیرلس و روملس پایین‌تر است. بنابراین علاوه بر قیمت کلی آسانسورهای کششی، نوع موتور آن نیز در قیمت تأثیرگذار می‌باشد.

قیمت آسانسورهای خانگی

این مدل از آسانسورها در دو نوع کابین دار و بدون کابین تولید می‌شوند. عموماً جنس کابین آسانسورهای خانگی از شیشه، استیل و پی‌وی‌سی است. همچنین آن‌ها مجهز به ترمز ضد سقوط (پاراشوت) می‌باشند.

تعیین قیمت این مدل از بالابرها برحسب نوع، جنس، ابعاد، ظرفیت کابین، همچنین نوع و قدرت موتور، ارتفاع کار، محل نصب آسانسور انجام می‌گیرد.

قیمت آسانسور شیشه‌ای

آسانسورهایی با جنس شیشه نیز قیمت متفاوت و متغییر نسبت به طرح و مدل خود دارند. به‌عنوان‌مثال آسانسور شیشه‌ای دایره‌ای شکل با آسانسور مربعی شکل متفاوت می‌باشد.

عوامل دیگر تأثیرگذار بر قیمت آسانسور

علاوه بر عوامل مختلفی که در ساخت و تولید آسانسور و کابین تعیین‌کننده قیمت هستند. عوامل محیطی نیز بر قیمت‌ها تأثیرگذار است. این عوامل عبارت است از:

  • برند و کشور سازنده: مطمئناً قیمت تولیدات ایرانی از قطعات آسانسوری ساخته شده در بیرون از کشور ایران ارزان‌تر است
  • نوسانات ارز و قیمت دلار: در سال‌های اخیر با افزایش نرخ ارز خرید قطعات و تجهیزات آسانسور خارجی را گران‌تر از انواع ایرانی آن کرده است.
  • در سال‌های گذشته تحریم ایران موجب شده بسیاری از شرکت‌های خارجی تولیدات خود را به واردکننده‌های ایرانی قرار نمی‌دهند. بنابراین قیمت محصولات خارجی برای داخل کشور بسیار بالا محاسبه می‌شود.

 

قیمت آسانسور هیدرولیکی

 

آیا قطعات تشکیل‌دهنده آسانسورها بر قیمت آن تأثیر دارند؟

بله، برخی از قطعات در تعیین قیمت نهایی آسانسورها دخیل هستند. این قطعات عبارت‌اند از:

  • موتور بالابر و نوع آن
  • درب آسانسور
  • درب کابین
  • تابلو فرمان
  • ریل آسانسور
  • پنل شاستی آسانسور
  • نمایشگر آسانسور
  • قطعات مکانیکی

قیمت آسانسور 4  نفره

یکی از آیتم های اساسی در تعیین قیمت آسانسور ظرفیت آسانسور است. قیمت‌آسانسور 4 نفره سال 1401 را می توان براساس ظرفیت آسانسور در نظر گرفت.آسانسورها به صورت 4 تا 21 نفره ساخته می شوند.باید به این نکته توجه نمود هرچه ظرفیت آسانسور بیشتر باشد بهای تمام شده آن نیز بیشتر خواهد بود.معمولا برای یک آسانسور 4 نفره از موتور آسانسور 5.5 کیلووات استفاده می گردد.زمانی که از موتور 5.5 کیلووات استفاده شود.تابلو فرمان آسانسور بایستی 7.5 کیلووات باشد تا بتواند به عنوان مرکز پردازش اطلاعات ، درخواست های لازم را در اختیار موتور آسانسور قرار دهد.
مناسب ترین قیمت ها را از ما بخواهید.

تخمین قیمت پکیج های مختلف آسانسور 6 نفره و 6 توقف

برای یک آسانسور مورد قبول و استاندارد 6 نفره قیمت های مختلفی را می توان در نظر گرفت. به طور حتم در صورت استفاده از بهترین و به نام ترین برندهای خارجی قیمت آسانسور عددی به مراتب بالاتر از حد معمول در امده و در صورت استفاده از برندهای تمام ایرانی و قابل قبول، قیمت های مینیمم و حداقل را خواهیم داشت. اما ملاک قیمت برای اسانسورهایی است که حداقل 10 سال بدون دردسر برای شما کارایی داشته باشند و نیازهای شما را تحت پوشش قرار دهند.

قیمت آسانسور خانگی

قیمت‌آسانسور خانگی بسته به نوع آسانسور و تعداد طبقات خواسته شده و سایر عوامل گوناگون متفاوت است و شما با در نظر گرفتن شرایط خانه خود اعلام وضعیت نموده و قیمت مورد نظر اعلام خواهد شد.

سخن پایانی

امروزه آسانسورها یکی از کاربردی‌ترین اجزای ساخت سازه است. این وسیله برای رفاه و راحتی در جابه‌جایی در ساختمان‌های مسکونی، تجاری و بیمارستان‌ها استفاده می‌شود. بالابرها دارای انواع مختلف با قیمت‌های متفاوت هستند. عوامل متعددی مانند: نوع، قطعات، ظرفیت آسانسور و عمر ساختمان بر قیمت آسانسور تأثیر می‌گذارند.

همچنین شما میتوانید جهت استعلام قیمت تمامی برند های آسانسور مطرح در جهان به سایت شرکت آسانسور افلاک مهر مراجعه فرمایید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها