در جلسه ستاد ملی احیای دریاچه ارومیه به ریاست معاون اول رئیس جمهور ۹ راهبرد جدید برای تسریع در نجات این پهنه آبی و استمرار روند کنونی با ۲۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار تصویب شد .
در جلسه ستاد ملی احیای دریاچه ارومیه به ریاست معاون اول رئیس جمهور ۹ راهبرد جدید برای تسریع در نجات این پهنه آبی و استمرار روند کنونی با ۲۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار تصویب شد .
کد خبر: ۱۴۰۶۶۱۲

به گزارش جام جم آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول ریاست جمهوری ، آقای مخبر در این جلسه گزارش های ارائه شده از اقدامات صورت گرفته برای نجات دریاچه ارومیه را رضایت بخش ارزیابی و از دست اندرکاران و دستگاه های مرتبط قدردانی کرد.
معاون اول رییس جمهور همچنین با بیان اینکه موضوع دریاچه ارومیه از چند وجه دارای اهمیت است اظهار داشت: توجه به مسائل زیست محیطی یکی از شعارهای دولت سیزدهم بوده و پیگیری های جدی دولت برای نجات دریاچه ارومیه، نمادی از توجه به حفاظت از محیط زیست به شمار می رود.
آقای مخبر ادامه داد: مدیریت منابع آب از دیگر جنبه های نجات دریاچه ارومیه است و اجرای برنامه های مرتبط با نجات این دریاچه، نقش موثری در مدیریت مطلوب منابع آب کشور دارد.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به حساسیت مردم کشور، نهادهای مختلف و حتی جامعه جهانی نسبت به دریاچه ارومیه خاطرنشان کرد: این دریاچه امروز به موضوعی ملی و حتی بین المللی تبدیل شده بنابراین باید مسائل این دریاچه را به صورت ریشه ای و اصولی حل و فصل کنیم که خوشبختانه طرح ها و برنامه های تدوین شده با همین رویکرد در حال اجرا است.
معاون اول رییس جمهور از وزیر نیرو، سازمان برنامه و بودجه و استاندار آذربایجان غربی خواست نسبت به تأمین اعتبارات مرتبط با طرح های نجات دریاچه ارومیه حساسیت ویژه داشته باشند تا این منابع به موقع تأمین و زمینه اجرای بهنگام طرح ها را فراهم کند.
آقای مخبر همچنین با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای مدیریت چاه های آب منطقه خاطرشان کرد: نمی توانیم نسبت به معیشت و زندگی مردم بی تفات باشیم و لازم است پیش از هرگونه اقدامی، طرحی جامع برای معیشت و اشتغال جایگزین افراد ذینفع تدوین و اجرایی شود.
معاون اول رییس جمهور آسیب شناسی های انجام شده در خصوص موضوعات مرتبط با دریاچه ارومیه را مثبت و رضایتبخش توصیف کرد و گفت: باید ساز و کار و تدابیر دقیقی اندیشیده شود تا از تکرار آسیب ها به دریاچه ارومیه جلوگیری شود.
در این جلسه که وزرای نیرو، کشور، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و معاون اجرایی رییس جمهور نیز حضور داشتند، استاندار آذربایجان غربی به عنوان دبیرکارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه گزارشی از اقدامات مهم کارگروه در سال ۱۴۰۱ و وضعیت کنونی دریاچه ارائه کرد.
در این نشست همچنین گزارشی از آخرین وضعیت سدها، برنامه و عملکرد رهاسازی آب به دریاچه و روند اجرای مصوبات جلسه قبل ارائه شد.
در ادامه گزارشی نیز از تأثیر بازدید سال گذشته رییس جمهور از دریاچه ارومیه و دستورات وی برای تکمیل طرح های نیمه تمام و تأمین اعتبار برای اجرای پروژه های مرتبط با نجات دریاچه ارومیه ارائه شد.
۹ پیشنهاد نیز در این جلسه با اعتباری حدود ۲۳۰۰میلیارد تومان به تصویب رسید که تدوین طرحی جامع برای مدیریت چاههای آب ضمن توجه به معیشت و اشتغال جایگزین، بهبود ساختار اجرایی ستاد احیا و کمیته استانی، تکمیل و اجرای فاز دوم طرح انتقال آب سد کانی‌سیب به دریاچه ارومیه و توسعه مراکز ترویجی برای اصلاح الگوی کشت و افزایش بهره‌وری در سطح حوضه آبریز دریاچه ارومیه از جمله این مصوبات بود./صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها