به مناسبت روز روانشناس با حضور فرمانده محترم انتظامی استان بوشهر؛

تقدیر از روانشناسان و مشاوران

به مناسبت روز روانشناس اداره مشاوره و مددکاری نشست تقدیر از روانشناسان و مشاوران با حضور فرمانده محترم انتظامی استان، معاون هماهنگ کننده، معاون فرهنگی و اجتماعی، اعضای نظام روانشناسی و روانشناسان مشاوران مرکز مشاوره در سالن اجتماعات شهید سپهبد قاسم سلیمانی برگزار گردید
کد خبر: ۱۴۰۶۵۶۶

به گزارش جام جم آنلاین بوشهر و به نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این نشست ابتدا سرهنگ "جهانبخش طهماسبی" معاون فرهنگی و اجتماعی استان در خصوص اهداف تاسیس مراکز مشاوره و عملکرد مشاوران و مددکاران گزارشی ارائه نمود.

 سردار "حیدر سوسنی" به تشریح عملکرد یکساله مرکز مشاوره پرداخته و عنوان داشتند: مرکز مشاوره معاونت اجتماعی در سال 1401 اقدام به ارایه خدمات مشاوره ای در مرکز مشاوره استان به تعداد 3988 نفر در زمینه‌های روانشناختی، روانسنجی، مددکاری و ...نموده است. تعداد 11870پرونده‌های قضایی در دوایر مددکاری اجتماعی کلانتریهای استان نیز مورد بررسی قرار گرفته که 69درصد پرونده های قضایی به مصالحه ختم گردیده است.

وی در ادامه افزود: به تعداد 4678 مورد مراجعان خودمعرف در زمینه خانواده، ازدواج، تربیتی، روانی خدمات مشاوره ارایه گردیده است در زمینه برگزاری جلسات بهداشت روان کوپها تعداد404جلسه آموزشی در زمینه بهداشت روان، مهارتهای زندگی، مهارتهای فرزندپروری توسط مددکاران کلانتریها به کارکنان کادر و وظیفه انجام شده است.

سردار سوسنی با بیان اینکه مشاوران اداره مشاوره و مددکاری اقدام به برگزاری20جلسه مشاوره گروهی در زمینه مهارتهای زندگی،مهارتهای زوجین و فرزندپروری به مراجعان نموده اند،گفت: در این راستا یک جلد کتاب با موضوع "مشاوره پیش از ازدواج" براساس اطلس آسیبهای روانی اجتماعی استان به چاپ رسیده است.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به برگزاری 9کارگاه آموزشی با دعوت از اساتید سازمان نظام روانشناسی براساس نیازسنجی تصریح کرد: کارشناسان اداره مشاوره و مددکاری اقدام به برگزاری 497جلسه مشاوره فعال در زمینه مهارتهای زندگی،مهارتهای ارتباطی زوجین، پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در مدارس، کانونهای فرهنگی و اجتماعی، بسیج و ادارات نموده اند.

وی افزود: با هدف پیشبرد اهداف حوزه مشاوره و مددکاری تعداد 401جلسه تعاملی توسط مشاوران و مددکاران مرکز مشاوره و دوایر مددکاری اجتماعی در ادارات و سازمانهای دولتی و غیردولتی برگزار گردیده است. در خصوص ارتقا بهداشت روانی شهروندان با رایزنی صورت گرفته 53مورد مطلب آموزشی در نشریات و خبرگزاریهای به چاپ رسیده است.

سردار سوسنی ادامه داد:از دیگر اقدامات شاخص مرکز مشاوره آرامش استان، تعداد3903 مورد پیام آموزشی با محوریت مهارتهای زندگی، پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و ...در فضای مجازی انتشار گردیده است و با هدف پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و ارتقا بهداشت روان جامعه و مهارتهای تاب آوری اقدام به تهیه 181مورد کلیپ آموزشی و انتشار آن در فضای مجازی بوده است.

این مقام ارشد انتظامی استان در پایان گفت: تهیه مطالب آموزشی در سایت پلیس استان و همچنین کانال سروش استانی و کانال مشاوره و مددکاری فراجا به صورت روزانه توسط کارشناسان و مشاوران از دیگر اقدامات اداره مشاوره و مددکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی استان می باشد.

در ادامه این جلسه دکتر "شاهین افشارپور"  عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره استان عنوان نمودند: در بحث آسیبهای اجتماعی اولین مکان مراجعه کلانتریها است و کلانتریها صف مقدم پیشگیری از آسیبهای اجتماعی است و با توجه به حجم بالای پرونده‌های ارجاعی به کلانتریها و ارجاع پرونده‌های که مشاوران و مددکاران مستقر در دوایر می توانند در آنها مداخله و اقدام به ارایه خدمات مشاوره و مددکاری نمایند  می تواند تاثیر بسزایی در کاهش آسیبهای اجتماعی و خانواده داشته باشد. همچنین درصد بالای مصالحه پرونده های ارجاعی باعث کاهش تبعات خانوادگی و عاطفی و اجتماعی در جامعه می گردد. حل و فصل و مصالحه پرونده ها در دوایر مددکاری کلانتریها باعث کاهش بار قضایی بر روی دادگاهها، مراجع قضایی و همچنین کاهش هزینه ها می گردد و آثار مثبتی بر روی خانواده ها خواهد داشت.

سپس دکتر افشارپور ادامه دادند: بنده به نوبه خود به عنوان یکی از اعضا نظام روانشناسی استان و همچنین یکی از شهروندان این احساس آرامش در جامعه را ارمغانی توسط فراجا دانسته و از خدمات حوزه مشاوره معاونت فرهنگی و اجتماعی استان تشکر و قدردانی کرده و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره استان برای جبران این دین با افتخار خواستار تداوم همکاری با مرکز مشاوره معاونت فرهنگی و اجتماعی استان می باشد.

در پایان این مراسم  با اهدا لوح تقدیر و هدیه از دکتر "شاهین افشارپور" و دکتر "ستاره محنایی" به جهت همکاری با مرکز مشاوره و همچنین از مشاوران تقدیر به عمل آمد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها