در میزگرد جریان شناسی فرهنگی برنامه سیاست ایرانی مطرح شد؛

عدم توجه لازم در بخشنامه‌های ابلاغی عفاف و حجاب به پیوست‌های عاطفی

کارشناس مسائل فرهنگی پیرامون انتقال مفاهیم فرهنگی حجاب و عفاف در آموزش و پرورش گفت: در مورد انجام این فریضه گرفتار نوعی سطحی‌نگری و مواجهه ناشیانه با آن شدیم که به ضعف دانش و مهارت و ناتوانی در اقناع سازی و مفاهمه با مخاطب باز می گردد.
کد خبر: ۱۴۰۶۴۴۶

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر محمد ابراهیم محمدی افزود: در حوزه مخاطبان نتوانستیم زبان مفاهمه را فرا بگیریم و توان اقناع‌سازی نداشتیم و در این مسئله پیوست عاطفی را در نظر نداشتیم.

این کارشناس مسائل فرهنگی اظهار کرد: برای وارد شدن به فاز معروف و کار خوب باید از پیوست‌های عاطفی استفاده کنیم و در بخشنامه‌های ابلاغی نیز این مورد وجود ندارد و نتیجه معکوس می دهد.

وی با اشاره به اینکه مسئله پوشش و حجاب دارای عقبه‌ای همزاد با انسان دارد و صرفا مربوط به حاکمیت و اسلام نیست افزود: کتب درسی متکفل هزاران موضوع است و قرار نیست در زمینه حجاب کتاب مستقل داشته باشیم اما در کتب مختلف به صورت غیرمستقیم برخی نمادها اشاره شده است.

محمدی ادامه داد: متولی گفتمان‌سازی و ترویج حجاب و عفاف حوزه پرورشی است و باید عقبه علمی و تاریخی حجاب مطرح شود.

سیاست ایرانی یک مجله صوتی و تصویری است. سیاست ایرانی برنامه ای برای علاقه مندان به سیاست است که نگاه فراوانی به موضوعات مختلف دارد. این برنامه از چهار میز تخصصی تشکیل شده است که هدایت آنها را اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه ها ‌ نیز روزنامه نگاران با سابقه بر عهده دارند.

دکتر سعید آجورلو استاد دانشگاه هدایت میز علوم سیاسی و جامعه شناسی سیاسی ، دکتر حنیف غفاری و دکتر فاطمه نکولعل آزاد که از اساتید دانشگاه هستند هدایت میز روابط بین الملل ، دکتر رضا گنجی هدایت میز تاریخ سیاسی و علی اکبر عبدالعلی زاده ، عضو شورای سردبیری روزنامه جام جم هم هدایت میز جریان شناسی سیاسی فرهنگ را بعیده دارند.

مصطفی صادقی سردبیری این برنامه و فریدون ماهر نیز تهیه کنندگی این برنامه را بر عهده دارند. مجله صوتی و تصویری سیاست ایرانی به مدت صد بیست دقیقه پنجشنبه هر هفته از رادیو گفت و کو پخش می شود.

شبكه گفت‌وگو را علاوه بر امواج رادیو می‌توانید از طریق گیرنده‌های دیجیتالی، رادیو نما، اپلیكیشن ایران صدا و آدرس اینترنتی radiogoftogoo. ir نیز دریافت كنید. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند از طریق شماره ۰۹۰۳۹۱۳۴۷۴۴ در پیام‌رسان‌های مجازی و سامانه پیامكی ۳۰۰۰۰۱۰۳۵ با این برنامه و دیگر برنامه‌های رادیو گفت‌وگو در ارتباط باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها