دکتر الله کرم، دکترای علوم سیاسی، از فرماندهان دفاع مقدس، استاد دانشگاه پیرامون آشوب در اردوگاه براندازان گفت: بسیاری معتقدند قدرت جهانی از شرق و به غرب در حال انتقال است.
کد خبر: ۱۴۰۶۴۴۴

به گزارش جام جم آنلاین از رادیو گفتگو، وی افزود: توانمندی اقتصادی چین و توانمندی نظامی روس علاوه بر توانمندی فرهنگی انقلاب اسلامی عامل چرخش قدرت جهانی شده است.

این فرمانده دفاع مقدس اظهار کرد: نمودار افول هژمونی آمریکا بعد از حروج از عراق و افغانستان آغاز شده و به حالت تدافعی رسیدند و افول آمریکا در چارچوب نگاه نظریه‌پردازهای بین‌المللی و هم به صورت عملی قابل مشاهده است.

وی با بیان اینکه وقتی پدافند آمریکایی در آرامکو نتوانست از منافع غرب و عربستان این افول هژمونی آمریکا را نمایان کرد افزود: آمریکا برای اینکه در برابر شیب تند این افول تدریجی بایستد و زمان انتقال و تغییر ابر قدرت را فاصله بیندازد و منافع خودش را حفظ کند، تلاش بسیاری کرد.

دکترای علوم سیاسی ادامه داد: ناتو نتوانست به شرق توسعه یابد و مسیر تجارت جهانی به واسطه ایران تغییر خواهد کرد.

وی افزود: ایران از برجام عبور کرده و باید دانست به عنوان راهبرد جایگزین، مسیر و خطوط مواصلاتی ایران باعث زودتر رسیدن کالاهای جهانی به مقاصد از جنوب به شمال ایران خواهد شد و میلیاردها دلار آورده اقتصادی برای کشور خواهد داشت.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: اگر ایران تبدیل به چهارراه جهانی و قدرت نظامی برتر شود، آمریکا دیگر جایگاهی در قدرت بین المللی نخواهد داشت.

وی افزود: باتوجه به تغییرات قدرت توسط ایران، آمریکایی ها در فاز فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و سیاسی برای براندازی فعال با جنگ ترکیبی و انقلاب زنانه شدند.

الله کرم خاطرنشان کرد: آمریکا شاهد افول قدرت خودش است و در حال فرافکنی است لذا چین را با جزیره تایوان درگیر کرده، روسیه را درگیر اوکراین کرده و ایران را با فتنه های مختلف از حرکت پیشرفت اقتصادی بازدارد.

وی افزود: بعد از جنگ ایران و عراق توان بازدارندگی را ارتقا دادیم و در این زمینه با آمریکا به موازنه رسیدیم و پس از این در میدان اقتصادی فعال شده تا در نبرد اقتصادی نیز در عرصه جهانی اوضاع را تغییر دهیم و به موازنه برسیم.

سیاست ایرانی یک مجله صوتی و تصویری است . سیاست ایرانی برنامه ای برای علاقه مندان به سیاست است که نگاه فراوانی به موضوعات مختلف دارد. این برنامه از چهار میز تخصصی تشکیل شده است که هدایت آنها را اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه ها ‌ نیز روزنامه نگاران با سابقه بر عهده دارند.

دکتر سعید آجورلو استاد دانشگاه هدایت میز علوم سیاسی و جامعه شناسی سیاسی ، دکتر حنیف غفاری و دکتر فاطمه نکولعل آزاد که از اساتید دانشگاه هستند هدایت میز روابط بین الملل ، دکتر رضا گنجی هدایت میز تاریخ سیاسی و علی اکبر عبدالعلی زاده ، عضو شورای سردبیری روزنامه جام جم هم هدایت میز جریان شناسی سیاسی فرهنگ را بعیده دارند.

مصطفی صادقی سردبیری این برنامه و فریدون ماهر نیز تهیه کنندگی این برنامه را بر عهده دارند. مجله صوتی و تصویری سیاست ایرانی به مدت صد بیست دقیقه پنجشنبه هر هفته از رادیو گفت و کو پخش می شود.

شبكه گفت‌وگو را علاوه بر امواج رادیو می‌توانید از طریق گیرنده‌های دیجیتالی، رادیو نما، اپلیكیشن ایران صدا و آدرس اینترنتی radiogoftogoo. ir نیز دریافت كنید. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند از طریق شماره ۰۹۰۳۹۱۳۴۷۴۴ در پیام‌رسان‌های مجازی و سامانه پیامكی ۳۰۰۰۰۱۰۳۵ با این برنامه و دیگر برنامه‌های رادیو گفت‌وگو در ارتباط باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها