سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با جام جم آنلاین هشدار داد:

شرایط نگران کننده بازار دارویی ‌

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس می‌گوید: ‌اعضای کمیسیون بهداشت و درمان ‌نگران شرایط بازار دارویی کشور هستند و برای رفع این مشکلات تلاش می‌کنند.
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس می‌گوید: ‌اعضای کمیسیون بهداشت و درمان ‌نگران شرایط بازار دارویی کشور هستند و برای رفع این مشکلات تلاش می‌کنند.
کد خبر: ۱۴۰۶۲۳۳

به گزارش جام جم آنلاین،‌ زهرا شیخی، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره گلایه‌های شهروندان در خصوص کمبودهای دارویی می‌گوید: پیام و شکایت‌های زیادی این روزها در خصوص وضعیت دارو و تجهیزات پزشکی به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ارائه می‌شود و شهروندان از این شرایط گلایه دارند.

او در گفت‌وگو با جام جم آنلاین تاکید می‌کند:‌ شرایط بازار دارویی کشور نگران کننده است و نمایندگان پیگیر رفع این مشکلات هستند.

شیخی درباره اینکه آیا مدیران وزارت بهداشت و درمان از این مشکلات اطلاع دارند؟ نیز عنوان می‌کند: ما این مشکلات و مسائل را با وزارت بهداشت و دستگاه‌های مسئول در میان گذاشته‌ایم.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره اینکه وزیر بهداشت چه نظری در این خصوص دارد؟ نیز ‌ می‌گوید: وزیر بهداشت چنین شرایطی را قبول ندارد و در نشستی که مدتی پیش با او داشتیم، ایشان گفتند برای افزایش اعتبارات حوزه دارو به مجلس متمم ارائه خواهند کرد.

شیخی ادامه می‌دهد: وزیر بهداشت معتقد است که ‌سیاست‌ها در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی نسبت به سال گذشته تغییری نخواهد کرد.‌

شرایط نگران کننده بازار دارویی ‌

او عنوان می‌کند: در جلسه‌ای که با وزیر بهداشت برگزار شد، ایشان توضیح دادند که اختصاص 69 هزار میلیارد تومان به حوزه دارو جوابگوی نیازهای این حوزه نیست، زیرا سال گذشته حدود 72 هزار میلیارد تومان به حوزه دارو اختصاص پیدا کرد و امسال با وجود افزایش تورم این میزان کاهش پیدا کرده، این درحالی است که براساس بررسی‌های انجام شده این مبلغ باید به 105 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

‌‌سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره مشکلات تولید کنندگان دارو نیز توضیح می‌دهد: در جلسه‌ای که با رئیس هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران داشتیم، مطرح شد که شرکت‌های دارویی شرایط مناسبی ندارند و مطالبات شرکت‌های پخش نیز پرداخت نشده است. به همین دلیل کمبودهای دارویی بیشتر خواهد شد. این درحالی است که میزان مواد اولیه شرکت‌های داروسازی نیز کاهش پیدا کرده است.‌

شیخی درباره دیگر مشکلات حوزه دارو نیز عنوان می‌کند: برای بهبود شرایط دارویی نیاز است که دستگاه‌های دیگر مانند گمرک نیز همکاری کنند، زیرا در جلسه‌ای که با حضور رئیس اتحادیه واردکنندگان داشتیم، عنوان شد که ‌ واردکنندگان با مشکل نقدینگی و بازپرداخت نشدن بموقع رو به رو هستند. علاوه بر این در این بین هنوز کاهش حقوق گمرگی نیز به طول کامل اجرایی نشده است.‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها