دکتر جوکار در جمع گلخانه داران رستاق:

پایانه صادراتی نیاز استان یزد و شهرستان اشکذر است

یزد- نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر منابع و سرمایه‌های مردم به سمت تولید برود، در کنار رشد تولید و مقابله با تورم، اشتغال آفرینی نیز ایجاد می‌شود ولی هنوز بسترسازی لازم برای تضمین سود سرمایه گذاری در بخش تولید ایجاد نشده است.
کد خبر: ۱۴۰۵۶۱۸

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد،  محمد صالح جوکار در دیدار با مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان با تاکید بر بسترسازی برای تحقق شعار سال اظهار داشت: حرکت بازار سرمایه به سمت تولید سبب بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه را رفع و مانع از تورم می شود.

وی گفت: انتظار این است که زمینه کار برای شرکت های دانش بنیان فراهم و ارتباط این شرکت ها با صنایع بزرگ استان برقرار شود، زیرا این دو بخش مکمل یکدیگر هستند و با تبادلات با هم می توانند زمینه رفع بسیاری از مشکلات را رقم بزنند.

جوکار ناترازی بانک ها را از عوامل تورم در کشور عنوان کرد وافزود: چون بانک ها منابع کافی در اختیار ندارند به سمت خلق پول رفته و با پولسازی و ارائه تسهیلات و وام به مردم، زمینه تشدید تورم را ایجاد می کند.

نماینده مردم یزد اظهار داشت: برخی از شهرک های صنعتی تحت مدیریت بخش خصوصی وضعیت مطلوبی ندارند و دلایل زیادی مثل بی توجهی به زیرساخت ها و یا انتخاب مکان نامناسب برای سرمایه گذاری، این وضعیت را بوجود آورده است.

جوکارگفت: یک اقدام مثبت در شرکت شهرک ها نظارت بر فعالیت افرادی است که زمین دریافت کرده اند اما به سمت راه اندازی و فعالیت نمی روند، نظارت بر روند فعالیت های عمرانی و بهره برداری این شرکت ها الزامی است زیرا برخی از افراد دنبال این هستند که زمین را بگیرند و سرمایه گذاری را انجام ندهند و فقط به دنبال تسهیلات و یا ارزش افزوده آن هستند که نباید چنین مسئله ای را در استان یزد شاهد باشیم.

وی با تاکید بر حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناور در سطح استان اظهار داشت: این شرکت ها بضاعت مالی و سرمایه زیادی ندارند، اگر آنها حمایت شوند بدون شک شاهد اقدامات و تحولات اثربخشی در این حوزه خواهیم بود.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها