یزد - رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با تاکید بر اینکه توسعه استان یزد در مسیر قبلی و اشتباه ادامه دارد، گفت: نخبگان اقتصادی شانا مسیر توسعه یزد را ترسیم کنند.
کد خبر: ۱۳۹۵۵۱۸

به گزارش خبرنگارجام جم آنلاین ازیزد، محمدصالح جوکار در جلسه ای با اعضای کمیته اقتصادی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب یزد، در خصوص حمایت از کمیته اقتصادی و مشارکت اقتصادی مردم اظهار داشت: فعالیت های اجرایی باید فارغ از کمیته اقتصادی باشد و این آمادگی را دارم تا حمایت های لازم را داشته باشم.

وی با تاکید بر لزوم حفظ منافع استان یزد و نفع مردم در تحولات اقتصادی افزود: موضوع شرکت تعاونی فراگیر اگر برای عموم مردم باشد قابل تقدیر است و مورد حمایت خواهد بود ضمن اینکه اعتمادسازی در این زمینه بسیار مهم است.

نماینده مردم یزد گفت : موضوع شرکت تعاونی فراگیر در سفر رئیس جمهور به یزد نیز عنوان شد و ایشان هم موافق این اقدام هستند واین اطمینان را می دهم که اگر شرکت تعاونی فراگیر راه اندازی شود ظرف 10 سال آینده فقر در استان یزد ریشه کن خواهد شد.

سرمایه های استان نباید برای عده خاصی باشد

وی تصریح کرد: یزد ظرفیت های زیادی دارد و می شود کارهای مختلفی را انجام داد و وضعیت اقتصادی مردم را بهبود بخشید و نباید سرمایه های استان برای عده خاصی باشد بلکه باید جمعیت بزرگی از مردم استان و حتی جمعیتی که تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند بهره مند باشند.

جوکار با بیان اینکه دغدغه های کمیته اقتصادی شانا ستودنی و قابل درک است ادامه داد: شورای ائتلاف یک تشکل سیاسی است و زیرمجموعه هایی دارد که از آن ها به ویژه کمیته اقتصادی تقاضا دارم با حضور نخبگان اقتصادی مسیر توسعه یزد را ترسیم کنند.

وی با بیان اینکه سازماندهی نخبگان اقتصادی را شانا دنبال کند افزود: شانا باید جمعیت انبوه را پای کار بیاورد و در خصوص مسائل اقتصادی کشور هم اظهار نظر داشته باشد. .

جوکار سیاست برنامه و توسعه استان در گذشته را بدون نقشه راه و اشتباه ارزیابی کرد و گفت: نقشه راه توسعه برای آینده استان یزد مطلوب ترسیم نشده و متاسفانه طرح هایی به تصویب رسیده و که مشکلات عدیده ای را امروز برای استان در بخش های مختلف به وجود آورده است

عدم توجه به ایجاد صنایع پاک و دانش بنیان در استان

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با ابراز تاسف از عدم توجه به ایجاد صنایع پاک و دانش بنیان در استان یزد طی سال های گذشته، گفت: اقلیم جغرافیایی استان یزد شرایط خاص خود را می طلبد و بدون توجه به این مسئله، متاسفانه در مسیر قبلی توسعه که اشتباه است در حال پیش روی است.

وی ادامه داد: تا وقتی سیاست گذاری درستی به سمت توسعه نداشته باشیم و مبنای سرمایه گذاری را بدون مطالعه و کار پژوهشی و بدون در نظر گرفتن شاخص ها، پارامترها و ویژگی های جغرافیایی قرار دهیم، دچار مشکل خواهیم شد.

جوکار با تاکید بر اینکه امروزه در استان با دو معضل مهاجرپذیری کارگران ساده با فرهنگ های مختلف و مهاجرت نخبگان و دانش آموختگان دانشگاهی استان مواجه هستیم تصریح کرد: در بخش اول ظرفیت استان تکمیل است ولی برای حفظ نخبگان باید اولویت خود را بر راه اندازی شرکت های دانش بنیان و صنایع پاک قرار دهیم

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس با ابراز نگرانی از وضعیت آینده استان یزد ادامه داد: یزد پیشینه و گذشته ارزشمند و معتبری دارد که با این وضعیت توسعه و مهاجرپذیری که دیده می شود آینده یزد نگران کننده است و مشخص نیست چه اتفاقی رخ دهد.

تیم اقتصادی استان در شان مردم یزد نیست

در ابتدای این نشست نیز دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان یزد به تشریح وضعیت شانا و کمیته های ذیل این تشکل پرداخت و گفت: کمیته اقتصادی شورای ائتلاف از نخبگان اقتصادی شکل گرفته و برای ایجاد تحول گرد هم امده اند.

حداد با بیان اینکه باید از ظرفیت نیروهای انقلابی برای پیشبرد اهداف استفاده برد افزود: متاسفانه تیم اقتصادی استان در شان مردم یزد نیست و ناامیدی مردم از دولت را رقم می زند.

وی با بیان اینکه نماینده ولی فقیه در استان خواستار انجام اقدام عملیاتی از سوی کمیته اقتصادی هستند عنوان کرد: توصیه نماینده ولی فقیه در استان، بهره مندی مردم از اقتصاد و بهبود وضع معیشتی است که کمیته اقتصادی شانا این مهم را در دستور کار خود قرار داده است و طرح ها و برنامه هایی را بر مبنای بند نخست سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی دنبال می کند.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب  استان یزد با تاکید بر اینکه مردمی سازی در این شورا به طور جدی مورد توجه است اظهار داشت: برای طرح ها و برنامه هایی که در این کمیته داریم به حمایت همه جانبه نیاز داریم تا درآمد پایدار و مناسبی را برای مردم ایجاد کنیم که در سطح استان هم بسط و گسترش خواهد داشت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها