مدیر کل انتقال خون استان یزد خبر داد

رشد 14 درصدی اهدای خون در ماه مبارک رمضان

یزد- مدیر کل انتقال خون استان یزد گفت: امسال در ماه مبارک رمضان مردم یزد ۱۴ درصد بیشتر نسبت به مدت مشابه سال گذشته خون اهدا کردند.
کد خبر: ۱۴۰۵۳۲۲

به گزارش خبرنگارجام جم آنلاین یزد، دکتر سیدمحمدرضا آقائی میبدی اظهار داشت: امسال در ماه مبارک رمضان مردم  نوع دوست یزد ۱۴ درصد بیشتر نسبت به مدت مشابه سال گذشته خون اهدا کردند این در حالی است که متوسط رشد کشوری در همین ماه ۹ درصد اعلام شده است.

مدیر کل انتقال خون استان یزد با بیان اینکه میزان اهدای خون در استان یزد در ماه رمضان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش 14 درصدی مواجه بوده است گفت: در رمضان سال جاری چهار هزار و 420 نفر به مراکز اهدای خون استان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد سه هزار و 510 نفر موفق به اهدای خون شدند، این در حالی است که متوسط رشد اهدای خون در کشور 9درصد بوده است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از مشارکت بسیار خوب مردم دارالعباده در اهدای خون افزود: از مجموع اهداکنندگان خون در ماه رمضان، حدود 63 درصد اهداکننده مستمر، حدود 37 درصد اهداکننده باسابقه و اهداکننده بار اول بودند.

آقائی میبدی گفت: نیاز به خون و فرآورده‌های خون همیشه و در همه فصول سال وجود دارد و می‌طلبد که جوانان و بانوان در این امر مشارکت بیشتر  داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها