مدیر کل تامین اجتماعی استان بوشهر؛

همپا با کاروان خدمت

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان عنوان کرد

ویزیت ۱.۴ میلیون نفر در مراکز سرپایی تامین اجتماعی گیلان

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان، با بیان اینکه سال گذشته یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در مراکز سرپایی تامین اجتماعی استان ویزیت شدند، گفت: هزینه مجموعه درمان تامین اجتماعی استان بیش از ۱۸۹۴ میلیارد تومان بوده است.
کد خبر: ۱۴۰۴۷۸۲

جام جم آنلاین گیلان و به نقل از ایسنا دکتر حسین ابراهیمی در نشست با خبرنگاران، یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر از جمعیت استان گیلان را تحت پوشش مدیریت درمان تامین اجتماعی دانست و اظهار کرد: خدمات درمانی تامین اجتماعی به جمعیتی بیش از تعداد بیمه شدگان ارائه می شود، زیرا گیلان استانی گردشگرپذیر است.

وی با اشاره به تحقق سه پروژه بزرگ مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گیلان در سال ۱۴۰۱، عنوان کرد: بهره برداری از بیمارستان تامین اجتماعی شهید املاکی کومله، راه اندازی آزمایشگاه زیست مولکولی استان و جذب ۵۰۰ نیرو در بخش درمان تامین اجتماعی گیلان به نتیجه رسید.

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان با اشاره به پیشرفت ۵۰ درصدی بیمارستان کومله تا سال ابتدای ۱۴۰۱، اضافه کرد: بیمارستان تامین اجتماعی شهید املاکی کومله زیباترین بیمارستان در کل کشور است و در یک منطقه خوش آب و هوا قرار دارد؛ البته این بیمارستان تازه تاسیس بوده و باید برای رفع کم و کاستی ها تلاش کنیم.

ابراهیمی با بیان اینکه بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان برای احداث بیمارستان تامین اجتماعی شرق گیلان هزینه شده است، گفت: در حال حاضر ۲۵۰ نفر در این بیمارستان مشغول به کار هستند و دقیق تر و سالم ترین آزمون را برای جذب پرسنل برگزار کردیم.

وی ۸۰ درصد نیروهای جذب شده را بومی منطقه دانست و تصریح کرد: امکانات و تجهیزات پزشکی پیش بینی شده برای این بیمارستان در هیچ یک از بیمارستان های استان موجود نیست و در سال جاری احداث انبار دارویی را نیز آغاز می کنیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان همچنین از راه اندازی سی.تی اسکن بیمارستان در آینده نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: بیمارستان شهید املاکی بهترین و مدرن ترین تصفیه خانه فاضلاب استان را دارد.

وی گیلان را یکی از چهار استان دارای آزمایشگاه زیست مولکولی مدیریت درمان تامین اجتماعی دانست و اضافه کرد: فعالیت این آزمایشگاه در جهت تشخیص سرطان ارتقا پیدا می کند.

ابراهیمی کلیه درمانگاه ها و کلینیک های تامین اجتماعی استان را دارای آسانسور جهت رفاه حال مراجعه کنندگان دانست و بیان کرد: برای هر ۱۳ درمانگاه تامین اجتماعی استان دیزل ژنراتور تهیه کردیم و قطعی برق نخواهیم داشت.

وی از اخذ سند بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) تامین اجتماعی استان در ۱۵ فروردین ماه امسال خبر داد و متذکر شد: با دریافت سند، زمینه آغاز پروژه های عمرانی در محوطه این بیمارستان فراهم شده و امسال پروژه بزرگ آنژیوگرافی و اورژانس جدید را آغاز خواهیم کرد.

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان از ساخت درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی حضرت رسول(ص) به عنوان بزرگترین درمانگاه تامین اجتماعی کشور خبر داد و عنوان کرد: این پروژه که مساحت ۴۵۰۰ مترمربعی دارد نیز امسال کلنگ زنی می شود.

وی از مسئولان استانی خواست مساعدت لازم را جهت احداث مجتمع رفاهی بیمارستان حضرت رسول داشته باشند و اظهار کرد: ۶ بخش هتلینگ این بیمارستان احداث شده و دو بخش باقی مانده طی امسال تکمیل می شود؛ همچنین با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان، بلوک زایمان را اصلاح خواهیم کرد.

ابراهیمی از اخذ مجوز بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی حضرت رسول(ص) از وزارت بهداشت خبر داد و تاکید کرد: با این افزایش، بیمارستان تخصصی به فوق تخصصی تبدیل می شود؛ همچنین در بخش اورژانس جدید نیز از ۲۰ تخت به ۳۰ تخت می رسیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان کلنگ بیمارستان حضرت رسول را دارای ۱۵ اتاق عمل دانست و ادامه داد: سال گذشته بالغ بر ۱۰ هزار عمل جراحی در این بیمارستان انجام شده است؛ البته گیلان سالمندترین استان کشور بوده و بیماری های رماتیسمی در این استان حتی در میانسالان شایع است و لذا شاهد فراوانی عمل تعویض مفصل با اولویت درمانی هستیم.

وی با بیان اینکه قبلا ماهانه ۲۵ عمل تعویض مفصل در استان انجام می دادیم و اکنون به کمتر از ۱۰ عمل رسیده، اضافه کرد: برای انجام عمل تعویض مفصل نیازمند پروتز هستیم و لذا افزایش سهمیه پروتز استان ضرورت دارد.

ابراهیمی با اشاره به ارائه رایگان دارو و تجهیزات پزشکی به مردم در مراکز ملکی تامین اجتماعی، اظهار کرد: سال گذشته به صورت متوسط هر ماه هفت میلیارد تومان دارو و دو و نیم میلیارد تومان تجهیزات پزشکی به مردم دادیم.

وی کلنگ زنی پلی کلینیک لاهیجان، درمانگاه شبانه روزی فومن و درمانگاه های شفت و صومعه سرا و رضوانشهر را در سال جاری دانست و متذکر شد: آماده اخذ مجوز برای احداث سومین بیمارستان تامین اجتماعی در غرب استان هستیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان با اشاره به لزوم مستقل شدن کلینیک دندان پزشکی تامین اجتماعی استان از درمانگاه رشت، اضافه کرد: سال گذشته یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در مراکز سرپایی تامین اجتماعی استان ویزیت شدند و لذا هزینه مجموعه درمان تامین اجتماعی استان بیش از ۱۸۹۴ میلیارد تومان بوده که حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان سهم خرید خدمت و مابقی سهم درمان مستقیم است؛ برای سال جاری نیز هزینه بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومانی پیش بینی می شود.

وی شماره ۱۴۲۰ را آماده دریافت شکایات مردمی دانست و عنوان کرد: سال گذشته در بخش سرپایی ۸۴ درصد رضایت و در بخش بستری ۸۷ درصد رضایت داشتیم و رتبه دوم کشور را کسب کردیم.

ابراهیمی، شهر رشت را نیازمند درمانگاه دوم دانست و خاطرنشان کرد: بیمارستان حضرت رسول بهترین دستگاه سونوگرافی و بهترین دستگاه ام.آر.آی را در استان دارد و لذا با افتتاح بخش آنژیوگرافی نیز همه مردم از آن بهره مند می شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها