جهیزیه‌ام باید مارک‌دار باشد!
اختلاف زوج جوان بر سر خرید، آنها را راهی دادگاه خانواده کرد

جهیزیه‌ام باید مارک‌دار باشد!

گفت‌وگو با متهمی که به اتهام آزار و اذیت شیطانی دستگیر شده است

شاکی می‌خواهد مرا تلکه کند

دستبند به‌دست در کنار مامور بدرقه‌اش ایستاده است. جرمی که طبق اظهارات شاکی دو سال قبل مرتکب شده اما باگذشت سال‌ها، پسر جوان که در زمان حادثه نوجوان بود، تصمیم می‌گیرد که شکایت کند.
دستبند به‌دست در کنار مامور بدرقه‌اش ایستاده است. جرمی که طبق اظهارات شاکی دو سال قبل مرتکب شده اما باگذشت سال‌ها، پسر جوان که در زمان حادثه نوجوان بود، تصمیم می‌گیرد که شکایت کند.
کد خبر: ۱۴۰۴۷۰۰
نویسنده هلیا نصرتی - تپش

با شکایت پسر جوان، تحقیقات پلیسی آغاز شد و کارآگاهان موفق به دستگیری متهم پرونده شده‌اند. اتهامش آزار و اذیت پسر نوجوانی است اما خودش مدعی است در این ماجرا نقشی نداشته و اتهام آزار و اذیت فقط برای پرونده سازی و رسیدن شاکی به پول است. حالا متهم جوان منتظر است برای تحقیقات وارد شعبه شود. او از ماجرایی که او را به اینجا کشانده و باعث شده به‌عنوان متهم دستگیر شود، می‌گوید.

به چه اتهامی بازداشت شدی؟
پسر جوانی از من شکایت کرده و مدعی شده همراه دو نفر از دوستانم او را مورد آزار و اذیت قرار داده‌ایم.

چطور و کجا این اتفاق برای پسر جوان افتاده است؟
گفتم که برای ما پاپوش درست کرده و می‌خواهد من و دوستانم را به دردسر بیندازد.

شکایتی که مطرح کرده، چیست؟
ظاهرا چند وقت قبل از ما شکایت می‌کند. آن‌طور که به من گفتند شهاب- شاکی را می‌گویم- در شکایت خود عنوان می‌کند سه مرد جوان زمانی که سر کوچه محل زندگی‌اش ایستاده بوده، سراغش می‌روند. آنها مدعی می‌شوند که در کوه‌های اطراف شکار کرده‌اند و از آنجا که حیوان شکار شده خیلی عظیم‌الجثه است و محل شکار نیز در ارتفاعات است، حیوان را نمی‌توانند به‌راحتی به پایین کوه منتقل کنند. به همین دلیل از او می‌خواهند که در این ماجرا همراه‌شان شود و با کمک شهاب، شکار را به پایین کوه بیاورند. شهاب نیز سوار خودروی آنها شده و راهی کوه‌های اطراف می‌شوند اما زمانی که به آنجا می‌رسند، متوجه می‌شود از شکار خبری نیست و سه مرد جوان فقط قصد آزار و اذیت او را دارند. متهمان پرونده پس از آزار و اذیت شهاب، او را دوباره سوار خودرو کرده و به محلی که سوار کرده بودند، برمی‌گردانند و شهاب را تهدید می‌کنند که اگر از این ماجرا حرفی بزند، تصاویرش را در فضای مجازی منتشر خواهند کرد.

و شما مدعی هستید که برای‌تان پاپوش درست کرده‌اند؟
بله. من اصلا شاکی را نمی‌شناسم.

پس چرا شما را به‌عنوان یکی از متهم‌ها شناسایی کرده است؟
برای این‌که از من اخاذی کند. این‌کار را هم قبل از شکایت انجام داد، اما دید تیغش نمی‌برد، گفت شکایت می‌کنم که مرا اذیت کرده‌اند، وقتی بازداشت شدند و کارشان گیر افتاد آن وقت مبلغی را می‌گویم و آنها مجبورند پرداخت کنند و من در برابرش رضایت می‌دهم.

گفتی قبل از شکایت از تو درخواست پول کرده بود؟
بله. اول پیام داد که برایش یک موتورسیکلت بخرم. بعد گفت برایش یک ماشین مدل پایین بخرم. چند هفته که گذشت نظرش را تغییر داد و گفت برایش یک خودروی مدل بالا بگیرم و درنهایت آخرین پیامی که داده این است که برای او یک آپارتمان بخرم.

خب چرا باید از تو درخواست چنین چیزهایی کند؟
برای این‌که من وضع مالی‌ام خوب است و به‌‌تازگی یک گاراژ خریداری کرده‌ام. می‌خواهد با این کار مرا تلکه کند و وقتی دید با پیغام و تهدید کارش به جایی نمی‌رسد، این راه را پیش گرفت.

تو شهاب را می‌شناسی؟
فقط می‌دانم که در محله‌مان زندگی می‌کند و دو سه باهم او را دیده بودم اما من با این سن و سال برای چه باید با یک جوان دوست باشم.

یعنی پلیس به صرف یک شکایت تو را بازداشت کرده و در تعقیب دو نفر از دوستانت هم هست؟
شهاب زمانی که شکایت می‌کند، مدعی می‌شود که ما در یک جمعی از ماجرای ربودن و آزار و اذیت او صحبت کرده‌ایم. حتی گفته‌ایم که فیلم هم گرفته‌ایم و هر که بخواهد می‌توانیم فیلم را به او نشان دهیم. ظاهرا یکی، دو نفر از دوستانش را هم آورده و ادعا کرده در آن جمع بوده‌ و این ماجرا را شنیده‌اند اما مطمئنم که دوستانش هم راست نمی‌گویند و برای این‌که شهاب بتواند به نقشه‌اش برسد، این سناریو را اجرا کرده‌اند. نمی‌دانم شاید شهاب قرار است به خاطر چنین ادعایی به دوستانش هم مبلغی پول بدهد. نمی‌دانم اما هر چه هست، پاپوش است.

یعنی شهاب این همه برنامه‌ریزی کرده فقط به این دلیل که از تو اخاذی کند؟
دقیقا. اگر غیر از این بود چرا زودتر شکایت نکرده. گفته که این ماجرا برای دو سال قبل بوده اما الان شکایت کرده است.

اما شهاب مدارک قانونی‌ای دارد که نشان می‌دهد تو در ماجرا دست داشته‌ای؟
و متهم جوان سکوت می‌کند.

ادعایی با مجازات سنگین
ادعای تجاوز به عنف از ادعاهایی است که برای اثبات آن نیاز به اسناد و مدارکی علیه متهم است. قانونگذار برای این جرم ، مجازات سنگینی را در نظر گرفته و عامل یا عاملان آن به اعدام محکوم می شوند. این ادعا مستقیم در دادگاه کیفری یک استان و با حضور سه قاضی بررسی و درباره آن حکم صادر می شود. به همین خاطر قضات هم در این باره حساسیت ویژه ای دارند و به صرف ادعایی بدون سند و مدرک ،حکم مجازات صادر نمی کنند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها