فاز اول پروژه گردشگری مانلی در شهرستان گرگان افتتاح شد
با حجم سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد ریال

فاز اول پروژه گردشگری مانلی در شهرستان گرگان افتتاح شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان

بیش از ۷میلیون و ۷۰۰هزار گردشگر از جاذبه‌های گلستان در ایام سفرهای نوروزی بازدید کردند

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان از ثبت هفت میلیون و ۷۲۲هزار بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان و ثبت اقامت بیش از ۴۸۹ هزار مسافر در ایام طرح نوروزی خبر داد.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان از ثبت هفت میلیون و ۷۲۲هزار بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان و ثبت اقامت بیش از ۴۸۹ هزار مسافر در ایام طرح نوروزی خبر داد.
کد خبر: ۱۴۰۲۸۳۶
نویسنده شبیر دائمی

به‌گزارش جام جم آنلاین از گرگان  ، محمدجواد ساوری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان با تشریح آخرین آمار تجمیعی گردشگران نوروزی ۱۴۰۲ در استان گلستان ضمن اشاره به این‌که امسال ثبت آمار گردشگران نوروزی از ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ آغاز شد، گفت: از ۱۶ اسفندماه سال گذشته تا پایان سیزدهم فروردین هفت میلیون و ۷۲۲هزار و ۳۰ بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان به ثبت رسیده است. 
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: این آمار مربوط به تجمیع بازدید از جاذبه‌های تاریخی، جاذبه‌های تفریحی، موزه‌ها، مراکز صنایع‌دستی، جاذبه‌های طبیعی، جاذبه‌های دست‌ساز و جاذبه‌های مذهبی بوده است. 

او اضافه کرد: در بین جاذبه‌های گردشگری استان، بیشترین بازدید مسافران در طول مدت طرح نوروزی با سه میلیون و ۸۳هزار و ۲۳۰ مورد از جاذبه‌های طبیعی استان بوده است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان با اعلام این‌که یک‌میلیون و۱۶۰هزار و ۶۰۱ بازدید هم از زیرساخت‌های گردشگری استان به ثبت رسید، اضافه کرد: ۷۸۸هزار و ۷۶۱ نفر نیز از اماکن تاریخی گلستان بازدید کردند. 

ساوری خاطرنشان کرد: تعداد بازدیدها از اماکن تفریحی گلستان یک‌میلیون و ۲۴۰هزار و ۹۶۸ بازدید بود و ۵۶هزار و ۲۹۸ بازدید نیز از مراکز صنایع‌دستی استان ثبت شد. 

به گفته ساوری در این مدت ۶۳۲هزار و ۸۸۳ نفر از اماکن مذهبی گلستان بازدید کردند و سهم موزه‌های استان از بازدیدهای مسافران نوروزی نیز ۵هزار و ۲۸۹ بازدید بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان همچنین یادآور شد: شهرستان گرگان با بیش از دو میلیون و 92هزار بازدید، شهرستان گنبدکاووس با بیش از یک‌میلیون و 161هزار بازدید و شهرستان بندر ترکمن با یک‌میلیون و 148هزار بازدید، به ترتیب بیشترین بازدید جاذبه‌های گردشگری را در ایام سفرهای نوروزی به خود اختصاص دادند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در ادامه گفت: از ۱۶ اسفندماه سال گذشته تا سیزدهم فروردین سال جاری تعداد ۴۸۹هزار و ۳۵۰ نفر-شب اقامت در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری استان به ثبت رسید. 

او با اشاره به این‌که در این مدت ۲۷۱هزار و ۵۱۷ نفر-شب در مراکز اقامتی رسمی استان اسکان داشتند، یادآور شد: در بین اقامتگاه‌های رسمی استان، بیشترین اقامت ثبت‌شده در طرح نوروزی مربوط به مناطق نمونه گردشگری سطح استان با ۱۰۶هزار و ۴۸۴ نفر-شب اقامت است. اقامتگاه‌های بوم‌گردی با ۵۴هزار و ۷۴۹ نفر، خانه مسافرها با ۴۵هزار و ۶۷۶ نفر و هتل‌ها با ۳۰هزار و ۲۶۷ نفر به ترتیب بیشترین سهم اقامت مسافران نوروزی را به خود اختصاص دادند. 

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان خاطرنشان کرد: در مدت مذکور همچنین ۱۷۰هزار و ۹۸ نفر اقامتگاه‌های غیررسمی و ۴۷هزار و ۷۳۸ نفر نیز اقامتگاه‌های اضطراری سطح استان را برای اقامت انتخاب کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها