رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی؛

سال گذشته ۱۱۰ تن فرآورده خام دامی فاسد در کرمانشاه ضبط شد

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه؛

«طاق‌بستان» پر بازدیدترین بنای تاریخی کرمانشاه در نوروز

داریوش فرمانی، سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان امروز در خصوص آمار مهمانان نوروزی استان، اظهار کرد: ستاد اجرایی خدمات سفر استان قبل از نوروز پنج جلسه را با حضور استاندار و در مجموع بیش از ۸۰ جلسه هماهنگی بین اعضای ستاد برگزار شد و تمهیدات لازم برای ارائه خدمت به گردشگران برنامه‌ریزی و انجام شد.
کد خبر: ۱۴۰۲۷۷۸

جام جم آنلاین؛ سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: در ایام نوروز امسال در مجموع ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از از اماکن تاریخی و گردشگری استان کرمانشاه بازدید کردند که طاق‌بستان در صدر پربازدیدترین امکان تاریخی استان بود.

 

وی گفت: در بحث معرفی جاذبه‌های و مسیرهای گردشگری برای اولین بار راه‌اندازی سامانه «کرمانشاه گشت» بود که به مهمانان و گردشگرانی که از ورودی استان وارد کرمانشاه می‌شدند در قالب یک پیامک لینک سامانه را دریافت و اطلاعات مورد نظر خود را دریافت می‌کردند.

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه در حوزه تبلیغات و اطلاع‌رسانی، افزود: جشنواره نوروزی توسط بخش خصوصی در محوطه جهانی بیستون در نوروز ۱۴۰۲ که برای اولین بار با اجرای برنامه‌های متنوع شامل جشنواره صخره‌نوردی، بالن‌سواری، پاراگلایدر سواری، زیپ‌لاین، سالن‌های تیراندازی، نمایشگاه صنایع‌دستی، برپایی دهکده عشایری سیاه چادرها و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی ویژه ماه مبارک رمضان و…  انجام شد. 

وی گفت: در طاق‌بستان نیز قبل و بعد از ماه مبارک رمضان برنامه‌های متنوعی از جمله اجرای برنامه شاهنامه‌خوانی کودکان دختر، اجرای مراسم دف‌ نوازی و تنبورنوازی، برپایی خیمه معرفت با همکاری اداره‌کل اوقاف، اجرای سرودهای متناسب با ماه مبارک رمضان توسط گروه راهروان ولایت با همکاری میراث، ایجاد نمازخانه، برپایی سیاه چادر عرضه محصولات غذایی استان، نمایشگاه عکس طاق‌بستان در گذر تاریخ و… برگزار شد.

وی با اشاره به وجود بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی در استان، گفت: کرمانشاه جزء استان‌هایی است که به لحاظ میراث فرهنگی بسیار غنی است و هر ساله در نوروز مقصد گردشگرانی از اقصی نقاط کشور است.

وی آمار بازدید از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه با ۱۰ درصد رشد در مقایسه با سال گذشته عنوان کرد و افزود: در ایام نوروز امسال در مجموع ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از از اماکن تاریخی و گردشگری استان کرمانشاه بازدید کردند.

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه افزود: در این ایام همچنین ۳۲۳ هزار و ۴۹۷ نفر در مهمان‌پذیرها، هتل آپارتمان‌ها، اقامتگاه بوم‌گردی، هتل بوتیک، خانه مسافر، کمپ‌های شهرداری، آموزش و پرورش (۱۱۰ مدرسه)، خوابگاه‌های دانشجوی، ادارات استان وسه کمپ شهرداری در پارک‌های شاهد، شرقی و شبدیز اقامت کردند.

وی ادامه داد: امسال طاق‌بستان، بیستون و معبد آناهیتا بیشترین آمار بازدیدکنندگان را داشتند که طاق‌بستان در مقایسه با سایر مکان‌های تاریخی استان پربازدیدترین بوده است.

 
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها