آیا قلعه‌نویی از پذیرش سرمربیگری تیم‌ملی پشیمان شده است؟

امیر در موقعیت تردید

نوروز فوتبالی تیم‌ملی با یک تساوی مقابل روسیه و یک برد مقابل کنیا به پایان رسید. در روزهای تعطیلی لیگ‌برتر و البته تعطیلی اکثر رسانه‌های ورزشی اما گردهمایی چهره‌ها مثل همیشه حواشی خودش را داشت.
کد خبر: ۱۴۰۲۷۳۷
نویسنده رضا پور عالی

. امیر در موقعیت تردید

ماجرای مرخصی سردار آزمون جنجال‌ساز شد. امیر قلعه‌نویی مقابل اولین انتقاد واکنش منفی نشان داد. اتفاقات بازی با کنیا بد پیش رفت و اگر اشتباه جنجالی گلر حریف نبود، ایران بازی را نمی‌برد و البته حواشی دیگر. به مرور این اتفاقات می‌پردازیم تا به خبر داغی برسیم که از اردوی تیم‌ملی به بیرون درز کرده است.

اولین واکنش منفی قلعه‌نویی 

امیر قلعه‌نویی به عنوان یک گزینه داخلی، با حمایت اکثر باشگاه‌ها و مربیان روی نیمکت ایران نشست، اما طرفداران استقلال و پرسپولیس روی خوشی به این انتخاب نشان ندادند. اختلافات استقلالی‌ها وقتی با قلعه‌نویی اوج گرفت که مهدی قایدی ستاره بی‌چون و چرای لیگ‌برتر را حتی در غیاب سردار آزمون، در لیست نگذاشت. قلعه‌نویی که نشان داده مثل گذشته تاب انتقاد را ندارد، این بار بعد از بازی روسیه هم نتوانست برابر سوالی انتقادی، آرامش خود را حفظ کند. خبرنگاری از او پرسید که نظرش درباره انتقادات چیست و چطور می‌خواهد منتقدان را همسو کند که امیر پاسخ داد: «مخالفان؟ مبارک‌شان باشد.» وقتی خبرنگار گفت خودش به دلیل جام نیاوردن قلعه‌نویی در ۱۰سال گذشته منتقد این انتخاب بوده، گفت: «یعنی هزار و خرده‌ای امتیاز در لیگ را نمی‌بینید؟ تا هزار می‌توانید بشمارید؟ بشمارید تا سؤال بعدی را جواب بدهم.»

قول نمی‌دهم


امیر قلعه‌نویی خوب می‌داند اگر در جام ملت‌های ۲۰۲۳ قطر نتیجه نگیرد، پرونده‌اش به زودی در تاریخ ملی بسته می‌شود. او فشار زیادی روی خود احساس می‌کند و به همین دلیل از حالا تلاش می‌کند این فشار را بردارد؛ آن هم با چنین جملاتی بعد از بازی مقابل کنیا: «با این نسل می‌توانیم در جام ملت‌ها شرایط خوبی داشته باشیم، اما درباره نتیجه هر کسی که قول می‌دهد می‌تواند برای تیم‌ملی قهرمانی بیاورد ما همین الان تیم‌ملی را تحویلش می‌دهیم.» او در ادامه دوباره یادی از پنالتی معروف مهدی مهدوی‌کیا در جام ملت‌های سال ۲۰۰۷ کرد که باعث حذف ایران با قلعه‌نویی مقابل کره‌جنوبی شد: «شرایط ما خوب است، اما بالاخره فوتبال است دیگر، توپ به تیر برخورد می‌کند و به گل می‌رود یا این‌که مهدوی‌کیا پنالتی خراب می‌کند.»

جنجال سردار با والیبال!


سردار آزمون پیش از شروع اردوی تیم‌ملی از قلعه‌نویی خواست تا به خاطر باردار بودن همسرش به او مرخصی دهد تا در گنبد بماند. سرمربی تیم‌ملی هم موافقت کرد، اما در ادامه تصاویری از آزمون منتشر شد که نشان می‌داد او خیلی درگیر زندگی شخصی با موضوع همسرش نبوده. مثلا انتشار تصاویری با اسب‌هایش یا حضور در مسابقات والیبال! انتشار این تصاویر به همان اندازه که در بیرون جنجال کرد، داخل تیم هم جنجال‌ساز بود. بعضی بازیکنان که با سردار مشکل دارند به کنایه می‌گفتند او می‌تواند به مرخصی برود؟ مگر اینجا تیم‌ملی نیست؟
قلعه‌نویی در واکنش به این جنجال‌ها واکنش شفافی نداشت: «از شما خواهش می‌کنم درباره بازیکنانی که حضور دارند، صحبت کنید، آن‌هایی که بودند مثل سرباز وطن در تمرینات و وظایف‌شان را انجام دادند، خوشبختانه در تیم‌هایی که بودم بازیکن‌محوری نداشتیم، بازیکن‌سالاری داشتیم، ولی بازیکن‌محوری نداشتیم.» این جملات او کنایه‌آمیز بود. امیر برای آن‌که کمی زهر حرف‌هایش را کم کند، اضافه کرد: «هر کسی با قلبش کنار مردم و تیم ملی است و قطعا سردار آزمون هم خواهد بود.»
ظاهرا سردار که درست منظور امیر را نفهمیده بود، روز بعد از قلعه‌نویی با این عنوان که «حمایتش کرده» تشکر کرد و درباره رفتارش گفت: «در مورد حضور من در سالن والیبال ماجرا این طوری بوده که یک مسابقات چهارجانبه در گنبد برگزار شد و من به اصرار همشهری‌هایم و برای شادی آن‌ها در این مسابقات شرکت کردم. هیچ وقت نخواستم به تیم‌ملی پشت کنم و این بار هم اینگونه نبوده است.»
او همچنین توضیح داد: «بحث عدم حضورم در اردوی تیم‌ملی فوتبال فقط مربوط به مسائل شخصی بوده است. من برای انجام برخی کار‌های مربوط به سربازی به گنبد آمده بودم. همچنین همسرم هم باردار است و من درخواست کردم که در این لحظات کنار او باشم. از آقای قلعه‌نویی هم تشکر می‌کنم که این موضوع را کاملا درک کرد و به من اجازه داد کنار خانواده و همسرم باشم.»
سردار برای آن‌که موضوع را جمع کند، با قلعه‌نویی هم تماس گرفت و دقایقی با او گفتگو کرد تا به قول خودش همه چیز حل شده باشد.

امیر پشیمان شد!


قلعه‌نویی در گل‌گهر شرایط ایده‌آلی داشت. دستمزد بالا. فشار کم و امکانات مهیا. اما او در بدو ورود به تیم‌ملی فشار زیادی روی خود احساس کرده و خوب می‌داند شکست در جام ملت‌ها چه عواقب سنگینی برایش به دنبال خواهد داشت. قلعه‌نویی سال‌های سال است اخراجش از تیم‌ملی بعد از جام ملت‌ها را ناحق می‌خواند و می‌گوید در حقش اجحاف شده. او حالا به تیم‌ملی برگشته و اگر در جام ملت‌های قطر ببازد، دیگر جای دفاعی نخواهد‌داشت. قلعه‌نویی هر چند تمایل زیادی داشت به تیم‌ملی بازگردد، ولی منابع موثق خبری در گفتگو با روزنامه جام‌جم فاش کردند او از این تصمیم پشیمان شده است! شاید پشیمانی قلعه‌نویی احساس لحظه‌ای بوده یا اتفاقی موجب آن شده، ولی این‌که در اولین اردو او حتی برای لحظاتی بازگشتش به تیم‌ملی را اشتباه بداند، جای سوال زیادی باقی می‌گذارد. امیر در گل‌گهر آرامش زیادی داشت، ولی خوب می‌داند در تیم‌ملی حالا کارش دو چندان شده و نمی‌تواند آرامش حضور در سیرجان را تجربه کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها