درپی کم‌توجهی به نمادهای رمضانی در اهواز؛

تعدادی از روزنامه‌نگاران واکنش نشان دادند

بمناسبت ماه رمضان تعدادی از روزنامه‌نگاران و فعالان فرهنگیِ اهوازی در پیام‌هایی خواستارِ توجه ویژه‌ی شهرداری به نشانه‌های رمضانی در سطح شهر شدند.
کد خبر: ۱۴۰۲۲۵۹

فاطمه شهریسوند از خبرنگاران اهوازی در فضای مجازی با انتشار تصویری از یکی از شهرهای اروپایی در ماه رمضان نوشت: توی بلاد کفر اینجوری رفتن استقبال ماه رمضان.

مجتبی بهمنی از فعالان اجتماعی نیز در توئیتی که توسط سرپرست خبرگزاری فارس خوزستان نیز بازنشر شد نوشت: رنگ بوی عید نوروز که در شهر با وجود تیم شهردارِ مهمان در اهواز احساس نشد و با توجه به اینکه ماه رمضان تبدیل به یک ماه مشترک در جهان اسلام شده که با نمادهای جذابی همراه است و هر کدام از کشورها بهره‌ی خودشان را می‌برند اما این وسط ما باز عقب افتادیم.

ماهر بازیگر تئاتر اهوازی نیز نوشت: جهان از جاذبه‌ی رمضان برای توسعه‌ی اقتصاد بهره می‌برد. شهرهای جهان با نمادهای رمضان آذیین بندی می‌شود اما شهرداری اهواز همچنان از همه چیز عقب است و این جای تاسف دارد. ماه ضیافت الله را فراموش نکنیم.


قاسم آل کثیر از روزنامه نگاران و فعالان میراث فرهنگی نیز در این رابطه با تاکید بر ظر‌فیت‌های جذابِ رمضانی توضیح داد: ماه مبارک رمضان درکنارِ معنویتِ ویژه‌ای که دارد، با جاذبه‌های فوق العاده‌ای همراه است که لازم بود اداره کل میراث فرهنگی با همراهی شهرداری و دیگر اداراتِ مرتبط شهر را برای به پیشواز رفتنِ رمضان آماده می‌کردند.

آل کثیر گفت: نماد و نشانه‌های آئیینی رمضان همچون فانوس که نشانه‌ی راه و چراغِ روشنایی در سحرگاه است همراه با دیگر نشانه‌های رنگین و جذاب می‌تواند به کلانشهر اهواز نشاطِ بیشتری در این بهارِ زیبا بدهد.

وی ضمن ابراز امیدواری از توجه شهرداری به آذیین‌بندیِ رمضانیِ شهر گفت: امیدوارم تا قبل از میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع)، شهرداری حداقل در مراکزِ پر ترددِ شهر، آذیین بندیِ رمضانی صورت گیرد.

به گزارش جام جم آنلاین خوزستان، پیج‌های اینستگرامی مختلف نیز در این رابطه واکنش‌هایی نشان دادند و از شهرداری اهواز خواستارِ آذیین بندی شهر با شکل و نمادهای آئینیِ رمضانی شدند.

پیج اهواز ربابه در این باره نوشت: رمضان همیشه در همه‌ی شهرهای دنیا چه اسلامی چه غیراسلامی جذاب و دیدنیه‌ اما در اهواز گویا شهرداری هنوز متوجه ماه رمضان نشده!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها