افراد ۱۲ تا ۱۸ ساله که دارای ضعف ایمنی و بیماری‌های زمینه‌ای هستند و ۶ ماه از دریافت نوبت دوم واکسن کرونا می‌گذرد، باید نسبت به دریافت نوبت سوم واکسن اقدام کنند.
کد خبر: ۱۴۰۰۱۸۴


به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، رئیس مرکز بهداشت خوزستان از افزایش آمار ابتلاء به کرونا با شیب ملایم در استان خبر داد و خواستار افزایش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی شد.

 پژمان بختیاری نیا شامگاه شنبه در گفتگویی با صدا و سیما در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا و افزایش مراجعه بیماران تنفسی به مراکز درمانی گفت: آمارهای موجود نشان دهنده افزایش تعداد افراد مبتلا به کووید -۱۹، بستری و فوتی در کشور در مقایسه با هفته قبل است.

وی به افزایش ابتلاء به کرونا در خوزستان با شیب ملایم اشاره کرد و افزود: این در حالی است که رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی با وجود هشدارها و بر اساس اعلام وزارت بهداشت، حدود ۳۵ درصد است و تأثیر چندانی در پیشگیری از ابتلاء به این بیماری ندارد.

بختیاری نیا ادامه داد: از آنجایی که در روزهای پایانی سال و در آستانه عید نوروز، ماه رمضان، خریدهای عیدانه، سفرها و دید و بازدیدهای نوروزی قرار داریم در حال حاضر بهترین زمان برای انجام کارهای پیشگیرانه است که در صدر آنها رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و به ویژه استفاده از ماسک در فضاهای بسته و اماکن شلوغ و پرازدحام قرار دارد.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان، تزریق واکسن و تکمیل فرایند واکسیناسیون را دومین راهکار مهم در پیشگیری از ابتلاء به کووید -۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن برشمرد و اضافه کرد: همه افراد بالای ۱۸ سال و به ویژه افراد دارای ضعف ایمنی بدن، مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای و سن بالای ۶۰ سال که از زمان دریافت آخرین دز واکسن حداقل ۶ ماه می‌گذرد، باید دز یادآور تزریق کنند.

بختیاری نیا تصریح کرد: البته افراد ۱۲ تا ۱۸ ساله که دارای ضعف ایمنی و بیماری‌های زمینه‌ای هستند و ۶ ماه از دریافت نوبت دوم واکسن کرونا می‌گذرد، باید نسبت به دریافت نوبت سوم واکسن اقدام کنند.

وی تاکید کرد: افرادی که دچار بیماری می‌شوند، حتماً باید به پزشک مراجعه کرده از خوددرمانی خودداری کنند، در اجتماع حضور پیدا نکنند و داروهایی که از سوی پزشک تجویز شده‌اند را مصرف کرده تا بیماری به دیگران سرایت نکند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها