شهردار فیروزکوه گفت: بودجه ما در این سال 49 میلیارد تومان بود ولی با پیگیری‌ها و وصولی که انجام شد بیش از 90 میلیارد تومان در سال 1401 محقق کردیم.
کد خبر: ۱۴۰۲۱۰۹
به گزارش جام جم آنلاین تهران،علیرضا صادقی، شهردار فیروزکوه اظهار کرد: در سال گذشته زیرسازی و آسفالت و جدولگذاری معابر اصلی و فرعی مسکن مهر (دشت ناصر) و سطح شهر، کانال هدایت آب های سطحی محله کوهسار و زیردانشگاه، جمشیدآباد، کوچه شهید کیانی و شهید چمنی، معبر زیرگذر کوهسار، زیرسازی، لکه گیری و روکش آسفالت معابر اصلی و فرعی سطح شهر، ترمیم و احداث دیوار حائل سنگی در سطح شهر، ترمیم جداول، پیاده رو و کف پوش های سطح شهر و در برخی از مناطق با مشارکت شهروندان، تکمیل پیاده روسازی معبر ۱۸ متری و نصب علائم ایمنی و چراغ روشنایی، تعمیرات جایگاه CNG شهرداری، ساماندهی ساختمان ها و محوطه آرامستان فیروزکوه و مرمت غسالخانه آن را انجام دادیم.

وی در خصوص تجهیزات خریداری شده در طی یکسال بیان کرد: خرید تجهیزات آتش نشانی، یک دستگاه خودرو آتش نشانی، یکدستگاه موتور سیکلت چهار چرخ و یک دستگاه خودروی شاسی بلند و تجهیز آن ها جهت امداد رسانی در مناطق صعب العبور، تعمیر و بازسازی خودروها و تجهیزات قدیمی و بازگرداندن آن به چرخه عملیات نیز از اقدامات شهرداری بود؛ سه نیسان به طور کامل بازسازی شدند که شامل رنگ‌آمیزی، تعمیر شاسی، موتور و غیره بود، سه کمپرسی بازسازی شد، لودر و بیل مکانیکی شهرداری نیز بازسازی شد.

صادقی همچنین اشاره داشت: انجام نزدیک به ۱۸۰ مأموریت توسط آتش نشانی، افزایش ظرفیت سردخانه کشتارگاه و تعمیرات مجموعه، خرید سطل های زباله بزرگ و به کارگیری در سطح شهر، بازسازی کلیه خودروهای خدمات شهری، خرید و نصب تجهیزات ترافیکی و نام گذاری معابر، نصب چراغ راهنمایی و رانندگی، خط کشی معابر و نصب تابلوهای معرفی کننده عصایی بزرگ در ۴ نقطه از سطح شهر، احداث، تکمیل و تجهیز و آماده سازی دو پارک دشت ناصر و تجهیز و رفع نواقص و بهسازی تمام پارک های سطح شهر و اصلاح فضای سبز و کاشت درختان از دیگر اقدامات شهرداری در طی یکسال گذشته است.

شهردار فیروزکوه همچنین در خصوص پروژه‌های عمرانی گفت: آغاز پروژه احداث ساختمان شهرداری، مرکز بی‌سیم شهرداری در منطقه امین‌آباد بعد از چند سال راه‌اندازی شد؛ در بحث تابلوها، علائم و خط‌کشی‌ها، زیباسازی، المان‌ها و غیره کارهایی نیز انجام شد.

صادقی با اشاره به نوروز ۱۴۰۲ خاطرنشان کرد: پاکسازی محلات را در آستانه سال نو داشتیم؛ ساماندهی سگ‌های ولگرد تقریباً ۸۰ درصد انجام شده است؛ بحث ورودی شهر احداث و بازسازی نوروزگاه را در برنامه داشتیم که انجام شد؛ برای میدان‌های مختلف اعم از میدان امام خمینی (ره)، میدان معلم و میدان امام رضا (ع) المان نوروزی نصب شده است؛ در ورودی شهر و خروجی شهر المان‌های نوروزی را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در موضوعات فرهنگی، هنری و ورزشی اقداماتی در طی یکسال انجام شد؛ در سه شب برنامه شب‌های فیروزه‌ای را به صورت پخش مستقیم و مشارکت پرشور شهروندان داشتیم، جشن مشترکی با همکاری ناحیه مقاومت بسیج فیروزکوه برگزار شد؛ بحث همکاری در برگزاری مراسم سالروز ارتحال امام خمینی (ره)، اعزام راهیان نور، مناسبت های ملی و مذهبی همچون دهه مبارک فجر، هفته دولت و … را داشتیم؛ مشارکت در برگزاری موکب اربعین شهرستان را در کربلا داشتیم؛ در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی و غیره نیز شهرداری حضور موثر داشته و برنامه های مختلفی را اجرایی کرده است.

شهردار فیروزکوه با اشاره به بودجه این نهاد خاطرنشان کرد: بودجه ما در این سال ۴۹ میلیارد تومان بود ولی با پیگیری‌ها و وصولی که انجام شد بیش از ۹۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ محقق کردیم؛ این تلاش جمعی بود که صورت پذیرفت؛ بودجه سال ۱۴۰۲ را ۷۰ میلیارد تومان بستیم که پیشنهادی ماست و به دنبال این هستیم که افزایش یابد.

صادقی با اشاره به شهرک آل یاسین تصریح کرد: امسال در این شهرک اقدامات خوبی رقم خورد؛ خیابان‌های اصلی آسفالت شد؛ بحث پیاده‌روسازی برخی از نقاط و میدان باقی مانده که در بودجه سال ۱۴۰۲ مشخص گردیده تا شهرک آل یاسین تکمیل شود؛ دو پارک محله ای در این شهرک امسال افتتاح شد و در اکثر پارک‌های شهر بازسازی مبلمان شهری را انجام دادیم؛ سرویس‌ها و نمازخانه‌ها در سطح شهر بازسازی شد؛ مبلمان شهری را تغییر دادیم؛ اکثر پارک‌ها مشکل روشنایی و وسایل و تجهیزات ندارند و الان همه خریداری شده است.

وی تاکید کرد: بحث پیاده روسازی مشارکتی را خواهیم داشت؛ سال آینده قرار است این اجرایی شود یعنی موزائیک را ما تامین کنیم و اجرا با مردم باشد؛ در بحث زیرسازی چند معبر اصلی را زیرسازی کردیم که به صورت موقت است ولی لکه گیری در سطح شهر به صورت عمده اتفاق افتاد؛ نوارهای حفاری و چاله‌ها به صورت کامل لکه‌گیری شد و دربرنامه سال آتی این پروژه نیز در نظر گرفته شده است.

شهردار فیروزکوه عنوان کرد: چند پروژه مهم را برای سال ۱۴۰۲ پیگیر هستیم؛ یکی بحث پیگیری اسناد مناقصه شهربازی را آماده کردیم و فراخوان دادیم و تلاش داریم شهربازی را برای شهر به سرانجامی برسانیم؛ همچنین ساختمان شهرداری که شروع شد، سفت‌کاری در سال آینده انجام شود.

صادقی اشاره داشت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما احداث پارک خلیج فارس است؛ دنبال این هستیم که در سفر ریاست جمهوری این پروژه را بگنجانیم، کار بزرگی است چون این پروژه بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که این دریاچه ساماندهی شود؛ رستوران را واگذار کردیم و بازسازی کامل شده و در روزهای آینده رستوران افتتاح می‌شود؛ اگر بتوانیم دریاچه را نورپردازی کنیم، آب‌نما تعبیه کنیم، قایق‌سواری در آن اتفاق افتد، پارک بانوان، باغ گل ها، زمین‌های ورزشی، اسکان مسافر، سینمای روباز تابستانی و بسیاری از امکانات پارک با مقیاس شهری را در این مجموعه در نظر گرفتیم که اگر اعتبار خوبی برای این در نظر گرفته شود عملیاتی می‌شود.

وی بیان کرد: پیگیر هستیم اعتبار برای ایستگاه آتش نشانی دشت ناصر بگیریم و بتوانیم برای سال آینده تکمیل کنیم؛ بعد از عید پیگیر اعتبار آن خواهیم بود.

شهردار فیروزکوه با اشاره به اقدامات شهرداری در ستاد نوروزی بیان کرد: از دو ماه قبل جلسات ستاد نوروزی را هر هفته تشکیل دادیم که شامل بحث المان‌های شهری، زیباسازی شهری، سفره‌های هفت‌سین میادین، علائم ترافیکی، اطلاع‌رسانی، تهیه بروشور، نقشه، پیاده‌روسازی، احداث نوروزگاه، پاکسازی محلات شهر، خط‌کشی معابر، رنگ‌آمیزی جداول و هماهنگی با دستگاه‌های دیگر عضو ستاد نوروزی بود.

صادقی اشاره داشت: از اعتبارات فصل‌هایی که داشتیم در حوزه‌های مختلف اعتبار ستاد نوروزی تامین شد؛ مثلاً ستاد ترافیک کار خود را انجام داد، زیباسازی کار خود را انجام داد و پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ که شروع مسافرت‌های نوروزی بود این اقدامات تکمیل شد و ستاد شهرستانی مانور خود را برگزار کرد.

وی افزود: بنر، بروشور و اطلاع‌رسانی در سطح شهر خواهیم داشت؛ بروشوری که امسال تهیه کردیم سه قسمت است، یک بروشور نقشه شهر است و پشت آن اطلاع‌رسانی اماکن و تلفن‌های ضروری، نقاط مهم و معرفی شهرستان است؛ یک بروشور بحث ایمنی و آتش‌نشانی است که آن را توسط واحد آتش‌نشانی تهیه کردیم و توزیع خواهد شد؛ یک بروشور نیز بحث‌های انتظامی و ترافیکی است که با مشارکت سازمان حمل و نقل، فرماندهی انتظامی و راهور تهیه شده است؛ در ایستگاه نوروزی امسال این سه بروشور برای مسافران توزیع خواهد شد.

شهردار فیروزکوه همچنین اظهار داشت: درخواست ۹ نیرو برای آتش‌نشانی داده شده است؛ پیگیری‌ها را انجام دادیم؛ ایستگاه آتش‌نشانی دشت ناصر راه‌اندازی شود نیاز به نیرو خواهیم داشت؛ این استخدام‌ها از طریق آزمون و به صورت سراسری خواهد بود؛ مرحله بعد گزینش است و مرحله سوم یکسری آزمون عملی خواهد بود؛ مجموعه شهرداری برای سال آینده اجازه جذب نیرو ندارد و بنا داریم بخش خدمات شهری و فضای سبز را به پیمانکار واگذار کنیم.

صادقی بیان کرد: سال گذشته ۱۳ نیرو بازنشسته شدند و شهر توسعه می‌یابد و نیروهای ما بازنشسته می‌شوند؛ اجازه بکارگیری نیروی جدید در خدمات داده نمی‌شود و باید به بخش خصوصی داده شود؛ الان فراخوان زده شده که از دشت ناصر تا میدان امام رضا (ع) هم نگهداری فضای سبز و هم نظافت و حمل زباله به بخش خصوصی خدمات شهری داده شود.

وی اشاره داشت: کمربندی در طرح جدید توسعه شهری داریم که از میدان امام رضا (ع) به بالای اراضی دانشگاه آزاد اسلامی و تا دشت ناصر است؛ به صورت موقت اتصال میدان امام خمینی (ره) به شهرک کوهسار، شهرک ولیعصر و دشت ناصر را پیگیر هستیم که در سال آینده در فاز اول اجرایی شود تا به آسفالت برسانیم.

شهردار فیروزکوه خاطرنشان کرد: در معبر ۱۸ متری با راه‌آهن توافقی اتفاق افتاد که به صورت همسطح اجازه دهند خط مثلث را از روی ریل راه‌آهن ادامه دهیم که در سال آینده بنا داریم ۱۸ متری دایر شود و از روی ریل‌ راه ‌آهن مسیر ادامه پیدا کند و آسفالت شود.

صادقی با اشاره بحث نمک‌پاشی تاکید کرد: ما در سال گذشته نزدیک به ۶۰۰ میلیون تومان نمک خریداری کردیم؛ سه ماشین نیسان، یک ماشین ایسوزو و سه کمپرسی تیغه‌دار و بیل تراکتوری برای نمک‌پاشی داشتیم؛ ماشین‌های جدید اضافه شده و قرار است بر روی نیسان تیغه نصب شود، یک خودروی KMC برای مدیریت بحران است و یک کاپرا است که برای ماشین امداد و نجات جاده‌ای آتش‌نشانی تجهیز خواهد شد.

وی در خصوص گلخانه شهرداری اشاره داشت: این گلخانه درآمدی نداشته است و برای گلکاری فصلی و نهال‌کاری گل تولید می‌کنیم؛ گلکاری بنفشه نیز برای نوروز انجام شده که تا خرداد ماه این گل ها باقی می‌ماند و بعد از آن گل های فصلی دیگر تا پایان پائیز کار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها