تایمر آبیاری دیجیتال ابزاری است که هر فرد هنگام انجام کارهای مربوط به کشاورزی یا نگهداری از گل و گیاه به آن احتیاج خواهد داشت.
کد خبر: ۱۴۰۱۲۹۵

این ابزار به شما کمک می‌کند که بتوانید آبیاری را بسیار راحت‌تر و با هدر رفتن کمتر آب انجام بدهید. به دلیل بحرانی که در سال‌های اخیر در رابطه با کم آبی ایجاد شده استفاده از این ابزار توسط کسانی که کار آبیاری انجام می‌دهند فواید محیط زیستی زیادی دارد.

در مکانیزم انجام کارهای کشاورزی توسط تایمر آبیاری به دلیل اینکه فقط یک قسمت کوچک آبیاری می‌شود احتیاج به اینکه سایر مناطق زمین آبرسانی بشود از بین می‌رود.

به دلیل اینکه آبیاری در این نوع ابزار توسط لوله‌های باریک انجام می‌شود امکان آبیاری متمرکز را به شما می‌دهند.

سوراخ‌های موجود روی این دستگاه قسمت مورد نیاز را به مدت زمانی که شما تعیین می‌کنید آبیاری می‌کنند. در ادامه توضیحات بیشتری راجع به مکانیزم این دستگاه به شما می‌دهیم.

ساختار دستگاه تایمر آبیاری دیجیتال

تایمر آبیاری دیجیتال با آپشن‌هایی که ارائه می‌دهد امکان تنظیم زمان آبیاری در شرایط مختلف را فراهم می‌کند. شما می‌توانید شروع و پایان آبیاری را با استفاده از پنل این دستگاه تنظیم کنید. با وجود اینکه بعضی فکر می‌کنند هزینه‌ای که نیاز است برای این کالا پرداخت شود به اندازه‌ی کارایی آن ارزش ندارد، اما مزایایی که این ابزار دارد خریدن آن را توجیه می‌کند. از جمله مزایای این دستگاه که باعث صرفه جویی در هزینه‌های شما می‌شود صرفه جویی در مصرف آب است.

در شرایطی که امروزه محیط زیست در سراسر جهان دارد، استفاده‌ی گسترده از دستگاهی که در مصرف آب صرفه جویی می‌کند می‌تواند کمکی به حل مشکلاتی مانند گرمایش زمین بکند. امروزه به خصوص در کشورهای گرمسیر و خشک صرفه جویی در مصرف آب اهمیت بالایی دارد. در چند سال اخیر کاهش بارش‌ها و پایین آمدن سطح آب‌های زیر زمینی باعث شده استفاده از تجهیزاتی مانند تایمر آبیاری اهمیت بیشتری پیدا کند. به طور کلی در کشور ما سال‌هاست یکی از برنامه‌ها این است که کشاورزان از روش‌های هوشمند برای آبیاری استفاده کنند. توسعه‌ی تجهیزات مدرن در کشاورزی و استفاده از ابزارهای به روز باعث می‌شود صنعت کشاورزی هم رشد پیدا کند.



تایمر آبیاری دیجیتال می‌تواند صرفه جویی زیادی در مصرف آب ایجاد بکند.



مزایای تایمر آبیاری دیجیتال



صرفه جویی در هزینه‌ها می‌تواند باعث سرمایه گذاری بیشتر کشاورزان روی تولیدات خود و در نتیجه درآمد بیشتر آنها بشود. با استفاده از این سیستم برای آبیاری به صورت قطره‌ای، علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب حاصلخیزی خاک هم بالا می‌رود. یکی از راه‌های افزایش بازدهی این دستگاه استفاده از آن در یک تایم مناسب است.

بهترین تایمرآبیاری زمین‌های کشاورزی با استفاده از این دستگاه ساعات اولیه‌ی طلوع صبح است. کاهش تبخیر آب در موقعیتی اتفاق میفتد که آب قبل از بالا رفتن دمایش زیر درختان برسد. رسیدن آب به پای درختان کمک می‌کند محصول پربارتری حاصل بشود. به هر میزانی که تبخیر آب کمتر باشد، هدر رفتن آن هم کمتر می‌شود. برای انجام کار آبیاری به شیوه‌ی پیشرفته روش‌های زیادی وجود دارد که استفاده از این دستگاه یکی از بهترین روش‌ها در میان راه‌های مختلف محسوب می‌شود. در ادامه به معرفی بیشتر این دستگاه می‌پردازیم.



تایمر آبیاری دیجیتال یکی از محصولاتی است که به حفظ محیط زیست کمک می‌کند.



امکاناتی که این دستگاه فراهم می‌کند



تایمر آبیاری دیجیتال توسط کشورهای مختلفی تولید می‌شود و برندهای زیادی هم این محصول را به بازار عرضه می‌کنند. شیر این دستگاه با استفاده از یک فرایند مکانیکی عمل می‌کند. برای کار کردن این قطعه نیازی به برق یا باتری وجود ندارد. تایمر نیمه اتوماتیک این ابزار آبیاری هم نقش بارزی در صرفه جویی آب دارد. یکی از نکات مثبت این دستگاه مکانیزم ساده‌ی آن است. محدوده‌ی زمانی این دستگاه هم از یک تا صد و بیست دقیقه قابلیت تنظیم دارد. شما می‌توانید بدون دخالت دست، به شیوه‌ی اتوماتیک و فقط با تنظیم شروع و پایان فرایندِ آبیاری محل مورد نظر خود را انجام بدهید. تایمرهای آبیاری به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شود و این ابزار در میان انواع نیمه اتوماتیک و مکانیکی قرار گرفته است.



قطعات دستگاه تایمر آبیاری دیجیتال



تایمر دیجیتال آبیاری دارای یک صافی خاص است که با جلوگیری از ورود اشیای خارجی به دستگاه باعث دوام بالای این ابزار کشاورزی می‌شود. صافیِ آشغال‌گیر از ورود موانعی مانند گرد و غبار و... جلوگیری می‌کند. صافی‌های آشغال‌گیر معمولاً به شکل توری یا میله‌ای تولید می‌شوند و نقش زیادی در دوام بالا و عمر کاری بیشتر دستگاه دارند. روی پنل‌های آبیاری ابزاری وجود دارد که شما می‌توانید با استفاده از آن تایم مورد نظرتان را تنظیم کنید. قطر خروجی آب در این دستگاه به شانزده میلی متر می‌رسد اما شما می‌توانید با استفاده از قطعات دیگر قطر خروجی آن را تغییر بدهید. قابلیت تغییر خروجی باعث می‌شود شما قادر باشید به میزانی که مایل به آبیاری آبپاش هانتر محل مورد نظرتان هستید این دستگاه را تنظیم کنید. به طور کلی فرایند آبیاری با استفاده از این دستگاه به شیوه‌ای آسان و حرفه‌ای انجام می‌شود. در ادامه به مسائل بیشتری در مورد مشخصات فنی این دستگاه اشاره می‌کنیم.



تایمر آبیاری دیجیتال قابلیت این را دارد که شما در دمای خیلی پایین هم کار آبیاری را انجام بدهید.



مشخصات فنی این دستگاه



تایمر آبیاری دیجیتال جزئیات فنی متفاوتی در مقایسه با دستگاه‌های دیگر از این نوع دارد. خروجی شیر این دستگاه به صورت تک کاناله ساخته می‌شود. شیر این دستگاه که از نوع تک کاناله است برای تنظیم جریان آب استفاده می‌شود. از شیر این تایمرها برای آبیاری گیاهان، تولیدات کشاورزی و سایر محصولات مشابه استفاده می‌شود. این نوع از تایمرها به دلیل دمای پایین مقابل یخ زدگی مقاوم هستند. یخ نزدن این کالا باعث می‌شود شما بتوانید در فصل زمستان هم به راحتی از آن در فضای باز استفاده کنید. شیر این تامیرها با استفاده از پلاستیک تولید می‌شوند. قیمت این تایمر هم با توجه به امکاناتی که فراهم می‌کند مناسب است. به طور کلی این دستگاه برای هر فردی که کار آبیاری را انجام می‌دهد یک ابزار بسیار کاربردی محسوب می‌شود. بهتر است که این محصول را از یک فروشگاه معتبر تهیه کنید تا از کیفیت دستگاه خود اطمینان داشته باشید. شما می‌توانید این قطعه را از مجموعه‌ خرید تایمر آبیاری تهیه کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها