مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان اقدامات این منطقه برای استقبال از نوروز ۱۴۰۲ را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۴۰۱۱۳۲

جام جم آنلاین اصفهان؛ سیدسلمان قاضی‌عسگر با تاکید بر اینکه خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی فرصتی مناسب برای نمایش فرهنگ مهمان‌نوازی شهروندان دیار نصف‌جهان است، اظهار کرد: شهرداری منطقه ۹ با ایجاد نمایی زیبا و هویت‌بخش و فضاسازی محیط‌های شهری در تلاش است تا بهاری متفاوت و با نشاط را برای مسافران و شهروندان رقم بزند.

وی افزود: رنگ‌آمیزی ۷۵ هزار متر از جداول خیابان‌ها، سه هزار پایه چراغ برق، وسایل حرکت درمانی، نیمکت‌های پارکی، وسایل بازی و نمازخانه‌های سطح منطقه ۹ با هفت تن رنگ و هشت میلیارد ریال اعتبار در حال انجام است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با اشاره به اهمیت زیباسازی فضای بصری منطقه در راستای استقبال از بهار خاطرنشان کرد: نورپردازی خیابان آتشگاه مقابل بناهای تاریخی منارجنبان و کوه آتشگاه، میدان سقاخانه و مقبره ابودردا در خیابان میرزاطاهر با ۱۷ میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: به‌منظور زیباسازی منظر شهری برای نیمه شعبان و استقبال از ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۲، خرید و جانمایی پرچم‌های مناسبتی جدید، آذین‌بندی ریسه‌های نوری، تعمیر و بازسازی المان‌ها و نورپردازی سطح منطقه ۹ انجام شده است.

قاضی‌عسگر ادامه داد: در آستانه فرارسیدن بهار طبیعت، بازنویسی و رنگ‌آمیزی تابلوهای بزرگراه، خیابان‌ها و مکان‌های گردشگری، اصلاح، ترمیم و تعویض تابلوهای شهری تمام معابر در صورت نیاز، تکمیل و رفع نواقص تابلوهای نام‌گذاری و شماره‌گذاری معابر نیز با اعتبار یک میلیارد ریالی در حال انجام است.

وی اضافه کرد: زیرسازی، آماده‌سازی و رنگ‌آمیزی ۲۵ آب‌نما به مساحت ۲۸۰۰ مترمربع، اسیدشویی و رسوب‌زدایی لوله‌ها، شست‌وشو و بهینه‌سازی سرویس‌های بهداشتی و راه‌اندازی آب‌نمای خیابان میرزاطاهر در آستانه استقبال از بهار طبیعت در دست اقدام است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان اضافه کرد: رفع خطر از نقاط حادثه‌خیز در بوستان‌ها، ایجاد ۲۵ چاه ارت برای مکان‌های پرخطر با احتمال برق‌گرفتگی بالا، ساماندهی و بهینه‌سازی چاه استخر نور، رسیدگی به وضعیت روشنایی پارک‌ها، میادین و پل‌ها از دیگر اقدامات انجام شده این منطقه در استقبال از نوروز است.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها