کد خبر: ۱۴۰۱۰۸۶

در حالی که اعتراضات در سرزمین‌های اشغالی به طرح اصلاحات قضایی کابینه نتانیاهو ادامه دارد و تنش‌ها روز به روز بیشتر می‌شود، یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی و از افراد نزدیک به بنیامین نتانیاهو، دولت آمریکا را به تامین مالی اعتراضات سراسری در فلسطین اشغالی متهم کرد.

این اتهام‌زنی در حالی صورت می‌گیرد که چندی قبل توصیه جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و همچنین آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور به نتانیاهو برای کنار گذاشتن طرح اصلاحات قضایی باعث تنش‌هایی میان دولت رژیم غاصب صهیونیستی و واشنگتن شده بود. نتانیاهو گرچه درباره موضع‌گیری بایدن اظهار نظری نکرده بود اما اظهارات بلینکن را دخالت آشکار، واضح، غیرضروری و احمقانه توصیف کرده بود.

اکنون تایمز اسرائیل در گزارش خود نوشته که یک مقام ارشد کابینه این رژیم که بنیامین نتانیاهو را در سفر روز جمعه به ایتالیا همراهی می‌کرد، مدعی شد اعتراضات سراسری علیه طرح اصلاح نظام قضایی در فلسطین اشغالی توسط دولت بایدن تامین مالی می‌شود. این منبع نزدیک به نتانیاهو گفت: «این اعتراض‌ها با میلیون‌ها دلار تامین مالی و سازماندهی شده است. ما پیگیر اتفاقاتی هستیم که در حال رخ دادن است. یک مرکز وجود دارد که همه تظاهرکنندگان به طور منظم از آن سرچشمه می‌گیرند. چه کسی هزینه حمل و نقل، پرچم‌ها و این مراحل را تامین می‌کند؟ برای ما روشن است».
تایمز اسرائیل در گزارش خود نوشت: یک عضو دیگر هیات همراه نتانیاهو تایید کرد که منظور مقام ارشد این رژیم، آمریکا‌بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها