دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: تمام آنچه در فلسطین جریان دارد، بر امنیت و حاکمیت، و وضعیت حال و آینده لبنان تاثیر خواهد گذاشت.
کد خبر: ۱۴۰۰۷۵۹

به گزارش جام جم آنلاین، سید حسن نصرالله امروز جمعه در سخنانی با بیان این مطلب خاطر نشان کرد مقاومت عراق مظلوم است، زیرا دستاوردی که در وارد کردن شکست به پروژه آمریکا وارد کرد، با بی توجهی روبرو شد.

وی افزود متاسفانه برخی در لبنان تصور می‌کنند که کشور جزیره‌ای در اقیانوس است و هیچ ارتباطی با آنچه در منطقه می گذرد، ندارد.

نصرالله ادامه داد لبنان از تمام آنچه در منطقه و جهان رخ می دهد و به شکل اساسی از آنچه در همسایگان و در راس آن سوریه و فلسطین، تاثیر می پذیرد.

وی با بیان اینکه اگر سوریه به دست داعش افتاده بود، لبنان امروز چه وضعی می‌داشت؟ در ادامه گفت امروز فلسطین را در کنار لبنان و بدون اسرائیل تصور کنید، این رویا نیست، بلکه حقیقت و واقعیتی است که در آینده به یاری خدا محقق خواهد شد.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد ما پس از شکست جنگ جهانی علیه سوریه در برابر یک دستاورد عظیم قرار داریم.

نصرالله در ادامه گفت سوریه پایه و اساس نبرد با دشمن و در محور مقاومت بوده و همچنان با وجود جنگ جهانی علیه این کشور، پایه و اساس این نبرد به شمار می رود.

وی خاطر نشان کرد سوریه در دومین سال جنگ جهانی علیه خود، پیشنهادی را دریافت کرد که از جایگاه اساسی خود در محور مقاومت دست بردارد، اما این پیشنهاد را نپذیرفت.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: انعطاف پذیری در برابر سوریه اعتراف به پیروزی این کشور و اعلام یأس و ناامیدی است.

وی افزود ما در حزب الله و دیگر گروه‌های دوست و نیز دوستانمان در محور مقاومت هنگامی که هیئت های عربی و غربی را در دمشق می بینیم، احساس خوشحالی و شادمانی می کنیم.

نصرالله اظهار داشت درست این است که بگوییم بازگشت اعراب به سوریه، چرا که سوریه اتحادیه عرب را ترک نکرد، بلکه آنها خودشان و اتحادیه عرب را اخراج کردند.

وی ادامه داد در آخرین سال حکومت دونالد ترامپ برخی کشورهای عربی به سمت سوریه برای بازگشایی سفارت روی آوردند، اما وزیر خارجه وقت آمریکا مانع برقراری روابط شد.

منبع: تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها