رئیس پارک علم و فناوری سیستان وبلوچستان از برگزاری رویداد تخصصی سرمایه گذاری در استان به منظور جذب سرمایه گذار خبر داد.
کد خبر: ۱۴۰۰۹۳۰

دکتر محمد نبی شهیکی در گفت وگو با جام جم آنلاین سیستان وبلوچستان اظهار داشت: این رویداد با هدف شناسایی تیم‌ها و سرمایه‌گذاری بر استارتاپ‌های این استان ۲۲ اسفندماه به میزبانی پارک علم و فناوری زاهدان برگزار می‌شود.

 

وی افزود: در سکوی پرتاب سیستان وبلوچستان، تیم‌های استارتاپی علاوه ‌بر رقابت برای جذب سرمایه، امکان مشاوره با راهبران حوزه فعالیت خود و شبکه‌سازی با سایر فعالان اکوسیستم را خواهند داشت.

 

به گفته دکتر شهیکی؛ استان سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌های بسیاری مانند دسترسی به آب‌های آزاد بین‌المللی، بازرگانی ملی و ترانزیت خارجی، کشت محصولات سودآور صادراتی (خرما، مرکبات، موز، انبه)، منابع غنی دریایی، معادن متنوع، جاذبه ‌های گردشگری، برخورداری از حدود ۱۵مرکز دانشگاهی، انرژی خورشید و باد و همچنین ظرفیت‌های حوزه صنایع خلاق و نرم از جمله صنایع دستی و گردشگری، تولید محتوا، خدمات اجتماعی، معماری وکسب‌وکارهای دیجیتال است.

 

وی تصریح کرد: حال با توجه به ظرفیت‌های نیروی انسانی جوان و دانشگاهی و همچنین ویژگی های بالقوه‌ منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای این استان، با توسعه بسترهای اکوسیستم استارتاپی و همچنین جذب و افزایش انگیزه‌ سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی می‌توانیم شاهد توسعه استارتاپ‌های سیستان و بلوچستان در سطوح ملی و بین‌المللی باشیم.

 

رئیس پارک علم و فناوری سیستان وبلوچستان ادامه داد: تیم هایی که در مهلت قانونی تعیین شده ثبت نام خود را انجام داده اند، توسط  تیم اجرایی صد استارتاپ و بنیاد برکت ارزیابی می گردند.

 

وی با اشاره به اینکه در مجموع حدود 60 تیم در این رویداد شرکت می کنند تاکید کرد: تیم های منتخب و برگزیده این رویداد نیز در پایان از حمایت مادی و معنوی سرمایه گذاران و شرکت های بخش خصوصی به منظور تجاری سازی و گسترش ایده و محصولات بهره مند می شوند که فرصت بسیار خوبی برای استارتاپ های فعال سیستان وبلوچستان محسوب می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها