دبیر اجرایی رویداد ملی تانا در سیستان وبلوچستان از مشخص شدن ایده های برتر این رویداد خبر داد.
کد خبر: ۱۳۸۳۲۹۶

به گزارش جام جم آنلاین سیستان وبلوچستان؛ هژیر میرلاشاری در حاشیه مراسم اختتامیه رویداد ملی تانا که به میزبانی سیستان وبلوچستان در شهرستان زاهدان برگزار شد اظهار داشت: این رویداد برای اولین بار در استان برگزار شد که در مجموع ۹۰ طرح و ایده خلاقانه و نوآورانه به دبیرخانه ارسال شد.


وی افزود: از میان این طرح ها ۴۰ مورد مربوط به حوزه کشاورزی؛ ۳۰ مورد آب و ۲۰ مورد در بخش انرژی بود که در هر محور و‌پس از ارزیابی و داوری، ۴ طرح برتر انتخاب و اعلام شد.


دبیر اجرایی رویداد تانا تصریح‌کرد: در بخش کشاورزی، ایده کشت سلولی مورینگا رتبه اول را کسب کرد و ایده بیوفلاک رتبه دوم و طرح های سالن های هوشمند نگهداری دام و طیور و سامانه هوشمند آبیاری زمین های کشاورزی به طور مشترک رتبه سوم را کسب کردند.


وی ادامه داد: در بخش انرژی نیز ایده جاذب آلاینده های شیمیایی، تولید کانورتورهای دی سی رتبه های اول و‌دوم را به دست آوردند.


به‌گفته میرلاشاری؛ طرح دستگاه تصفیه آب قابل حمل، دستگاه تشخیص نشت لوله های اب و فاضلاب، دستگاه رفع کدورت و حذف عوامل بیولوژیکی آبهای سطحی و دستگاه کنترل هوشمند جزو ۴ طرح و ایده منتخب و برگزیده در بخش آب بودند.


وی تاکید کرد: ایده های برتر این رویداد ملی از گرنت ۵۰۰ میلیون تومانی در فاز اول حمایتی به منظور ساخت و تجاری سازی بهره‌مند می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها