دبیر اجرایی برگزاری رویداد ملی تانا در سیستان وبلوچستان از ارسال 148 طرح در بخش های مختلف به دبیرخانه این رویداد خبر داد.
کد خبر: ۱۳۸۳۲۹۴

هژیر میرلاشاری در گفت وگو با جام جم آنلاین سیستان وبلوچستان اظهار داشت: به طور کلی " تانا" رویدادی مساله محور است که با هدف رفع مشکلات و چالش های اساسی استان ها طرح ریزی شده که این بار سیستان وبلوچستان میزبان آن بود که افرادی از سراسر کشور در این رویداد شرکت کردند.

 

وی افزود: به منظور شناسایی این چالش ها و نیازهای موجود از ماه ها قبل رایزنی و گفتگوهایی با دستگاه های اجرایی، نهادهای مختلف و تمامی دانشگاه های استان صورت گرفت و مشکلات و چالش های پیش روی هر ارگان احصا و جمع بندی شد.

 

به گفته میرلاشاری؛ در گام اول پس از اعلام و انتشار فراخوان این رویداد، نسبت به شناسایی صاحبان ایده های فناورانه و نوآورانه اقدام شد و این افراد در مراحل مختلف توانمند شده و با حضور در پیش رویدادها و کارگاه هایی که برگزار شد با رویکردهای حل مساله آشنا شدند.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه اقدامات انجام شده پیش از برگزاری رویداد بسیار موثر و تاثیرگذار بود که در نهایت 148 طرح تخصصی و نآوری در سه حوزه آب ، انرژی و کشاورزی به دبیرخانه رویداد تانا در سیستان وبلوچستان ارسال شد که پس از بررسی توسط کارگروه استانی تانا نهایتاً 90 طرح مورد تایید هیات داوران قرار گرفت و به این رویداد راه یافتند.

 

دبیر اجرایی رویداد تانا در سیستان وبلوچستان تصریح کرد: از میان طرح های تایید شده حدود 42 درصد در حوزه کشاورزی، 28 درصد در بخش انرژی و مابقی مربوط به حوزه آب بود که امیدواریم بتوانیم با بهره گیری از ظرفیت نخبگان علمی و فناور و نوآور گام های موثری در راستای حل مشکلات اساسی و جدی سیستان وبلوچستان برداریم.

 

وی تاکید کرد: این رویدادها تا انتهای سالجاری در حوزه های مختلف دیگر نیز برگزار می شود و روندی ادامه دار خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها