یزد - فرماندار یزد گفت: دستگاه‌های اجرایی آنطور که در شان مسافران نوروزی هست از آموزش و پرورش پشتیبانی کنند.
کد خبر: ۱۳۹۹۸۱۴

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد،سید محمدرضا مدرسی در دویست و هشتاد و هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد ، ضمن تبریک پیشاپیش اعیاد شعبانیه و همچنین فرارسیدن سال جدید اظهار داشت: همه ما به آموزش و پرورش مدیونیم و باید تا جایی که امکان دارد این نهاد را در توسعه و تقویت تجهیزات و امکانات برای استقبال از مهمانان نوروزی کمک کنیم.

وی به مهمان نوازی یزدی ها اشاره کرد و افزود: استان یزد با توجه به موقعیت جغرافیایی و پیشینه تاریخی و همچنین ظرفیتی هایی که دارد همیشه مورد استقبال مسافران نوروزی بوده و با توجه به اینکه امسال بهار طبیعت با بهار قرآنی همزمان شده انتظار می رود در هفته ابتدایی سال جدید بیشترین حجم مسافر را داشته باشیم که نیازسنجی دقیق، برنامه ریزی و هماهنگی هرچه بیشتر دستگاه ها را لازم دارد.

فرماندار تصریح کرد: سال گذشته 130 مدرسه میزبانی بیش از 41هزارو 741 نفر را انجام دادند و امسال با توجه به همزمانی مناسبت های ملی و مذهبی و همچنین کاهش آمار کرونا انتظار می رود تعداد مسافرین بیشتر از سال گذشته باشد در نتیجه نیاز است لیست مدارس محل اسکان افزایش داده شده و دستگاه‌های اجرایی آنطور که در شان مسافران نوروزی هست از آموزش و پرورش پشتیبانی کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری یزد نیز در این نشست گفت : از 17 اسفند ماه همزمان با ولادت حضرت قائم (عجل الله تعالی فرجه) و جشن نیمه شعبان آمادگی برای ورود مسافران باید وجود داشته باشد و طبق مصوباتی که قبلا انجام شده فضای پارکینگ ها مورد بررسی قرار گرفته و همچنین تمامی عملیات عمرانی شهری از نیمه اسفند ماه متوقف می‌گردد.

اختصاص 20 نوروزگاه برای اجرای برنامه های نوروز

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد نیز در این جلسه گفت : نرم افزار مخصوص گوشی همراه توسط فاوا شهرداری طراحی شده که لیست مدارس برای اسکان و امکانات نزدیک به آنها در آن گنجانده شده و توسط افراد راهنما در اختیار مسافرین قرار می‌گیرد.

فاطمه زارع با اشاره به اختصاص پارک های بزرگ شهر، کوهستان و ملل برای اسکان مسافران نوروزی در استان افزود:20 نوروزگاه با شعار عدالت محوری برای اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفته شده که اکثر این برنامه‌ها پس از افطار تا سحرگاه برگزار خواهد شد.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها