یزد - آیین اختتامیه مرحله استانی دومین دوسالانه قصه‌گویی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با عنوان «نهال امید» به میزبانی کتابخانه عمومی دکتر جوادی یزد برگزار و 16 قصه‌گوی برتر راه‌یافته به مرحله منطقه‌ای این جشنواره، معرفی و تقدیر شدند.
کد خبر: ۱۳۸۴۴۹۰

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد ،در این مراسم که سیدمحمدرضا مدرسی، فرماندار یزد؛ عزیزالله سیفی، رئیس شورای اسلامی شهر یزد؛ محسن رفیعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان؛ احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد؛ مهدیه‌السادات حسینی مطلق، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و جمعی از کتابداران و اعضای کتابخانه‌ها حضور داشتند، 16 قصه‌گوی برتر استان یزد در دو بخش قصه دیجیتال و صحنه‌ای معرفی و تجلیل شدند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در این مراسم با اشاره به این‌که توسعه بخش‌های کودک کتابخانه‌ها در سال‌های اخیر در اولویت فعالیت‌های زیرساختی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور قرار داشته است، اظهار داشت: در حال حاضر تمامی کتابخانه‌های عمومی استان به بخش کودک مجهز هستند و فعالیت‌های متنوع فرهنگی در این بخش‌ها برای کودکان و نونهالان اجرا می‌شود.

محسن رفیعی افزود: نهاد کتابخانه‌های عمومی در کنار توسعه بخش‌های کودک، تلاش کرده است فعالیت‌هایی را که به جذب کودکان به کتاب و مطالعه منجر می‌شود، طراحی و اجرا کند که یکی از این‌ فعالیت‌ها، برگزاری جشنواره دوسالانه قصه‌گویی ویژه کتابداران و سایر علاقه‌مندان به قصه‌گویی است.

وی از شرکت 179 قصه‌گوی یزدی در دو بخش دیجیتال و صحنه مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی «نهال امید» خبر داد و گفت: از این تعداد اثر که به دبیرخانه ملی جشنواره ارسال شد، ۶۵ اثر مربوط به بخش دیجیتال جشنواره بود و مابقی آثار، در بخش صحنه‌ای موردارزیابی اولیه قرار گرفتند.

رفیعی ادامه داد: با اعلام دبیرخانه ملی جشنواره نهال امید، 48 قصه‌گو به مرحله داوری استانی راه یافتند و از این تعداد 30 نفر در بخش صحنه‌ای طی روزهای سی‌ام مهر و اول آبان به اجرای قصه‌های خود پرداختند و داوری آثار توسط هیأت داوری استانی انجام شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خاطرنشان ساخت: در نهایت 16 قصه شامل 10 اثر در بخش صحنه و 6 اثر در بخش دیجیتال، حائز رتبه برتر شدند و به مرحله منطقه‌ای جشنواره قصه‌گویی نهال امید راه یافتند که اواسط آبان‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

در ادامه این مراسم، بیانیه پایانی هیأت داوران مرحله استانی دوسالانه قصه‌گویی نهاد کتابخانه‌های عمومی در استان یزد به منظور اعلام نفرات برتر این مرحله قرائت شد و نفرات برگزیده، معرفی و تقدیر شدند.

نفرات برگزیده :

در بخش اجرای صحنه‌ای ویژه کتابداران، یاسمن پاگردکار، الهه آزادی، محترم جره‌ئی، ملیحه پردال، فاطمه‌السادات موسوی و فاطمه فیاض به عنوان برگزیدگان این بخش معرفی شدند.

در بخش اجرای صحنه‌ای غیرکتابدار نیز مژگان بهزادپور، سیدمحسن آیتیان، زهرا دشت‌آبادی و آروز زارعی تقدیر شدند.

در بخش دیگری از این مراسم 6 اثر برتر بخش قصه دیجیتال جشنواره نیز در دو گروه کتابدار و غیر کتابدار معرفی و از فاطمه بحرانی، ناهید شایق، سمیه گل محمدی، حمیده حایری مهریزی، معصومه دهقان‌زاده بافقی و ندا هوشمند به عنوان قصه‌گویان برگزیده بخش دیجیتال تقدیر شد.

گفتنی است، آیین اختتامیه مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی نهال امید با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد برگزار شد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها