ضرورت توجه به آگاه سازی و ارتقاء سواد رسانه ای دانش آموزان

۶۰ میلیارد تومان برای احداث اردوگاه فرهنگی تفریحی دانش‌آموزی اختصاص یافت

فرماندار اسلامشهر بر ضرورت آگاه سازی و ارتقاء سواد رسانه ای دانش آموزان در مدارس تاکید کرد.
کد خبر: ۱۳۹۹۰۳۷

حسین حبیبی که در جلسه شورای آموزش و پرورش سخن می گفت با اشاره به غفلت های صورت گرفته در حوزه پرورشی و تربیتی در سالهای گذشته بویژه در ایام شیوع کرونا و غیرحضوری بودن مدارس اظهار داشت: در اغتشاشات چندماه اخیر نیز مشخص شد که دشمنان چه توجه و تمرکزی در حوزه دانش آموزی دارند.

وی با بیان اینکه فرزندان ما از طریق فضای مجازی در معرض آسیب های اجتماعی هستند و در این زمینه وظیفه خطیری بر عهده مدیریت آموزش و پرورش و معاونت پرورشی این مجموعه است، افزود: فعال سازی واحد مشاوره در مدارس، احصاء و اولویت بندی آسیب های اجتماعی در مدارس و محلات مختلف و تدوین جلسات و برنامه های آموزشی برای دانش آموزان و اولیاء آنان باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان با اشاره به اعزام کاروان دانش‌آموزان دختر به اردوهای راهیان نور به عنوان یکی از اقدامات موثر فرهنگی و پرورشی ادامه داد: برای اجرای برنامه های پرورشی، تربیتی و فرهنگی اثربخش در سطح مدارس سایر نهادها نیز باید با همپوشانی و همکاری لازم پای کار آمده و به آموزش و پرورش کمک کنند.

فرماندار اسلامشهر در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات صورت گرفته جهت رفع مشکلات و کاستی های زیرساختی آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و گفت: در سفر رئیس جمهور به شهرستان اسلامشهر ۶۰ میلیارد تومان برای احداث اردوگاه فرهنگی تفریحی دانش‌آموزی اختصاص داده شد و در حال حاضر جانمایی زمین برای احداث این اردوگاه در حال انجام است.

حسین حبیبی همچنین با اشاره به دومین حضور وزیر آموزش و پرورش در شهرستان در دهه مبارک فجر تصریح کرد: در این سفر نیز ۵ مدرسه جدید که با ۲۲ میلیارد تومان از اعتبارات خیرین مدرسه ساز و ۳۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی ساخته شده اند افتتاح و خشت‌گذاری ۳ باب مدرسه دیگر نیز انجام شد.

وی با بیان اینکه از محل اعتبارات سفر رییس جمهوری ۵ مدرسه در اسلامشهر و ۲ مدرسه نیز در بخش چهاردانگه احداث خواهد شد، افزود: برای رفع مشکل ۸ مدرسه که با حکم قلع و قمع مواجه هستند نیز مجوز لازم صادر شده تا مشکل این مدارس با تهاتر و مولدسازی برطرف شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها