با تولید گرید 304 در فولاد مبارکه حاصل شد؛

تولید تختال یكی از كاربردی ترین گریدهای فولادهای زنگ‌نزن

هم‌زمان با ایام خجسته دهه مبارک فجر و در آستانه مبعث نبی مکرم اسلام، حضرت محمد (ص) و در پی تولید موفقیت‌آمیز تختال فولاد زنگ‌نزن فریتی گرید 409 در شهریورماه در شرکت فولاد مبارکه، کارکنان بلندهمت این شرکت در یک اقدام جهادی دیگر در روز 25 بهمن موفق شدند تختال آستنیتی گرید 304 را که یکی از پرکاربردترین و تجاری‌ترین گریدهای فولاد زنگ‌نزن است با موفقیت تولید و آماده نورد کنند.
کد خبر: ۱۳۹۸۹۶۳

جام جم آنلاین اصفهان ؛ قاسم خوشدل‌پور مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم ضمن اعلام این خبر گفت: این محصول یک فولاد ضدزنگ آستنیتی است که دارای مجموعه‌ای از خواص بسیار خوب در محیط‌های مختلف و محدوده دمای کاری بسیار وسیع است.

وی با بیان اینکه اجزای اصلی غیرآهنی این فولاد خاص و باارزش را حدود ۱۸ درصد کروم و ۸ تا ۱۰ درصد نیکل تشکیل می‌دهد، اظهار کرد: این فولاد به دلیل خاصیت درخشندگی و مقاومت بسیار مناسب در برابر خوردگی از کاربردهای متنوعی و متعددی برخوردار است.

 به گفته مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم اساساً این فولاد غیرمغناطیسی است و براساس این خاصیت، دارای کاربردهای منحصربه‌فردی است؛ همچنین به دلیل بهره‌گیری از عنصر کروم و نیکل، استقامت بسیار زیادی در برابر زنگ‌زدگی در اتمسفرهای خورنده و درجه حرارت بالا دارد.

 خوشدل‌پور در همین زمینه ادامه داد: این فولاد کاربردهای بسیار متنوعی در صنایع مختلف ازجمله تجهیزات فراوری مواد غذایی و لبنیات، صنایع ذخیره و انتقال مواد شیمیایی، صنایع حفاری، پتروشیمی و پالایش نفت خام، مبدل‌های حرارتی، تجهیزات فیلتراسیون، انواع و اقسام وسایل خانگی صنعتی و... دارد.

وی با اشاره به ادامه فرایند کار بر روی این محصول گفت: این فولاد جهت عملیات تکمیلی نورد گرم و سرد نیاز به طی کردن فرایند خود دارد تا به محصول نهایی و قابل‌مصرف در صنعت برسد؛ ازاین‌رو در ادامه کار، عملیات نورد این گرید بسیار خاص در دست اقدام است.

مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه تصریح کرد: از زمانی که ورود به عرصه تولید فولادهای خاص و باارزش افزوده بیشتر و رقابت جدی‌تر با سایر رقبای جهانی در دستور کار قرارگرفته است، خوشبختانه به دستاوردهای باارزشی در این زمینه دست‌یافته‌ایم و به‌یقین این آغاز راه است و افق شرکت در این مسیر روشن خواهد بود.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها