هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال ایران

عکس | داوران دیدارهای سرخابی ها مشخص شدند

به این می‌گویند هنر اعلای پرتغالی؛ به وضعیتی که استقلال باید مقابل تیم ته جدولی قرار بگیرد اما به‌جای آن‌که خیالش راحت باشد به‌شدت بحرانی و به‌هم ریخته است.
کد خبر: ۱۳۹۷۱۳۸
نویسنده هیلدا حسینی‌ خواه - گروه ورزش

دیدار استقلال با نفت مسجدسلیمان که درست به قعر جدول چسبیده، ادامه مسیر فعلی راحت آبی هاست اما همان هنر اعلای پرتغالی که ابتدا به آن اشاره کردیم، فعلا کار استقلال را سخت کرده است.

ساپینتو به‌دلیل محرومیت در کنار تیم حضور ندارد و از گوشه و کنار می‌شنویم که یک محرومیت سنگین چهار جلسه‌ای در انتظار اوست. دقیقا هنر او بود، یعنی این‌که استقلال در بهترین شرایط در بدترین وضعیت قرار دارد.

انگیزه‌های متفاوت

جنگ تیم‌های سوم و شانزدهم لیگ برتر جای حرف چندانی ندارد. یکی به‌شدت تقلا می‌کند تا هر طور هست در کورس اصلی قهرمانی بماند. آن یکی که بدجوری قعرنشین است با مردی ملقب به «رضا آقای گل» می‌کوشد تا در عملیاتی سخت و سنگین به‌تدریج از قعر فاصله بگیرد. در واقع این دیدار تقلای بالا و پایین جدول است، یکی برای قهرمانی و دیگری برای فرار از سقوط. رضا عنایتی به‌عنوان سرمربی در نفت مسجدسلیمان تازه نفس است و تمام داستان‌ها و مؤلفه‌های تکراری فوتبال را هم خوب می‌دانیم. این‌که چقدر مقابل تیم سابقش یعنی استقلال انگیزه دارد و چقدر جدایی نفت مسجدسلیمان از قعر برایش از اهمیت بالایی برخوردار است.

این را هم می‌دانیم تغییر مربی تا حد زیادی به تیم شوک مثبت وارد می‌کند، حتی اگر آن تیم فانوس به دست اصلی لیگ برتر فوتبال ایران باشد. حالا استقلال است و این شرایط بحرانی در ساعات آینده در حالی که سرمربی اش در کنار تیم نیست و در حالی که با حواشی مربوط به دیدار با مس کرمان دست و پنجه نرم می‌کنند و در حالی که کوچک‌ترین لغزش باعث سر خوردن آنها در مسیر رسیدن به قهرمانی می‌شود، باید مقابل قعرنشینی قرار بگیرند که با تغییر سرمربی به‌دنبال احیا و بقا هستند. برای همین است که تاکید می‌کنیم دیدار با قعرنشین فعلی لیگ برتر برای پسران آبی بسیار حیاتی و پراهمیت است.

آبی‌ها مقابل بدترین خط دفاع لیگ

استقلال فعلا همه حواشی هفته اخیر را فراموش و روی این تمرکز کند که قرار است مقابل بدترین خط دفاعی لیگ قرار بگیرد، تیمی به نام نفت مسجدسلیمان با ۳۷ گل خورده اما یک نکته مهم وجود دارد، رضا عنایتی به‌تازگی سرمربی این تیم شده و حضور او شوک مثبتی برای تیم به همراه داشته به‌گونه‌ای که نوار باخت‌های تیم قطع شده و دو مساوی پشت سر هم برای تیم رقم خورده است. نفت تلاش خود را می‌کند که حداقل یک مساوی در آزادی بگیرد، چیزی که برای استقلال تفاوتی با باخت ندارد.

برگ برنده: او کسی نیست جز مهدی قایدی، الماسی که ساپینتو هنوز او را به بهترین شکل ممکن تراش نداده است. او با این‌که هنوز در ترکیب ثابت قرار نمی‌گیرد در بازی‌های قبلی ستاره بود.

چهره جذاب: آرش رضاوند با حرکات انفرادی و تکنیکی خود بیشتر از اینها می‌تواند دل هواداران استقلال را ببرد. او در دیدار با مس کرمان یک پاس گل داد و این‌بار هم می‌تواند عملکرد درخشان خود را تکرار کند، البته محمد محبی هم جای تعریف و تمجید زیادی دارد.

مصدومان اردوی آبی: مهدی مهدی پور، حسین حسینی و زبیر نیک نفس همچنان غایب ترکیب استقلال هستند. علیرضا رضایی دروازه‌بان دوم تیم تا امروز جانشین مطمئنی برای حسینی نبوده است.

خارج از مسابقه: بازگشت کاوه رضایی از تراکتور به استقلال و قرارداد ۱۲میلیاردی او با آبی‌ها حیرت انگیزترین اتفاق روزهای اخیر در فوتبال ایران است.

رکب قبل از هفته: عزیزبک آمانوف، هافبک ازبکستانی که قطعا یکی از ضعیف‌ترین بازیکنان استقلال در فصل اخیر بود جواب تلفن مسئولان باشگاه را نمی‌دهد و پیغام و پسغام فرستاده که قصد جدایی دارد.

چهره ویژه: رضا آقای گل

درباره تقابل رضا عنایتی با تیم سابقش استقلال بیشتر از اینها می‌توان نوشت. مردی که تقریبا هرچه دارد از استقلال دارد، جایی که در آن تبدیل به رضا آقای گل شد. حالا برایش دیدار با استقلال بسیار پراهمیت است. شاید او ترمز آبی‌ها را بکشد و نگذارد پسران ساپینتو برای سومین بازی پیاپی به برد برسند. وای به استقلال اگر واقعا چنین اتفاقی بیفتد.

عنایتی فصل گذشته دو بار همراه با تیم هوادار به مصاف استقلال رفت و هر دو بازی را واگذار کرد. مهاجم اسبق آبی‌ها با ورود پرریسک به تیم قعرنشین، امید را به این تیم نشان داده است. او می‌تواند عملیات فوق‌سنگین جدایی از قعر را به سرانجام برساند؟

آمار استقلال ــ نفت مسجدسلیمان در یک نگاه
جایگاه دو تیم در جدول رده بندی: استقلال (۲)، نفت (۱۶)
بهترین گلزنان دو تیم: محمد محبی (۵)، پیمان رنجبری (۳)
خط حمله: استقلال (۲۳)، نفت (۱۲)
نتیجه دیدار رفت: بدون گل مساوی

سنگینی دیدار فولاد ــ سپاهان

شاید دیدار فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان سنگین‌ترین و جذاب‌ترین دیدار این هفته باشد. برای فولاد که هفته گذشته با گل دقیقه ۱۰۰ نتیجه را به تراکتور واگذار کرد برد مقابل سپاهان ضروری است. البته سپاهان می‌خواهد صدر را دو دستی بچسبد و به این راحتی‌ها وا نمی‌دهد.

فولاد اول اسفند باید به مصاف تیم الفصیلی عربستان برود و پیش از این جدال آسیایی با یک برد می‌خواهد روحیه دوچندانی به دست بیاورد اما مگر به همین راحتی است؟ سپاهان با ۲۸ گل زده بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد اما فولاد هم با تورس حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. فولاد بازی رفت را برد. اگر این تیم بتواند سپاهان را ببرد آنگاه به احتمال فراوان پرسپولیس به صدر می‌رسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها