به مناسبت ایام الله دهه فجر :

83طرح در شهرستان میبد به بهره برداری می رسد

یزد - فرماندار شهرستان میبد گفت :به مناسبت ایام الله دهه فجر 83طرح در شهرستان میبد به بهره برداری می رسد .
کد خبر: ۱۳۹۷۰۶۶

به گزارش خبر نگارجام جم آنلاین یزد، سید جمال سجاد ی پور در سلسله نشستهای خبری دهه فجر که به میزبانی روابط عمومی استانداری برگزار شد درجمع خبرنگاران حضور یافت و گزارشی ازپروژه های افتتاحی این شهرستان ارائه کرد.

 و ی افزود: 83 پروژه با سرمایه گذاری 400میلیارد تومان در شهرستان میبد اجرا شده که 177میلیارد تومان آن توسط بخش خصوصی اجرا شده که این طرح ها برای  124نفرفرصت شغلی ایجاد کرده است .   

سجاد ی پور تصریح کرد : این شهرستان 3 بخش دارد و با جمعیت یکصدو بیست هزار نفر یکی از پرجمعیت ترین نقاط استان می باشد ودرحوزه های صنعت و کشاورزی خدمات و گردشگری از ظرفیتهای زیادی برخوردار است . 

وی ادامه داد :درحوزه گردشگری با وجود ظرفیت های بسیاری مانند نارین قلعه با بیش از 7هزار سال قدمت و موزه ها ی متعدد مثل زیلوی میبدکه زیلویی با قدمت بیش از 600سال درآن نگه داری می شود استفاده مناسبی از جادبه های موجود برای جذب گردشگران صورت نگرفته است .

 این مسئول تصریح کرد: این شهرستان در 4رشته سفال سرامیک موتابی و کاربافی و زیلو زبانزد عام و خاص است و این شهر به عنوان  شهر جهانی زیلو ثبت شده است .  

سجادی پور خاطر نشان ساخت : در زمینه صنعتی نیز این شهرستان جزو شهرستانهای پیشرو در استان و کشور می باشد و در صنعت کاشی و سرامیک و اخیرا تغییر رویکرد توسعه شهرستان به سمت استقرارصنایع پاک و شرکتهای دانش بنیان است که در این زمینه اتفاقات خوبی درشهرستان رخ داده و در تولید برخی  محصولات دانش بنیان نیز به مرز صادرات رسیده است .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها