در نشست خبری «یادگار جنوب» مطرح شد:

عشق و انتقام همیشه در کنار هم بوده اند

رسول صدر عاملی در نشست «جنگل پرتقال» مطرح کرد:

«جنگل پرتقال» ژست روشنفکرانه ندارد

تهیه کننده فیلم «جنگل پرتقال» در نشست خبری این فیلم در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر درباره این فیلم گفت: ژست این فیلم روشنفکرانه نیست؛ بلکه دوران کسی است که دوره های ادبی و هنر را گذرانده و متوجه می‌شود این روشنفکری نیست.
کد خبر: ۱۳۹۶۷۲۳

به گزارش جام جم آنلاین،  نشست خبری فیلم سینمایی «جنگل پرتقال» در دومین سانس از روز دوم چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر با حضور رسول صدرعاملی، تهیه کننده این فیلم سینمایی در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

رسول صدرعاملی، تهیه کننده این فیلم، درباره ایده شکل گیری این فیلم سینمایی گفت: قرار بود در فارابی استعدادها را بررسی کنیم و با توجه به سوابق و تحصیلات آنان بهترین‌ها انتخاب شوند که سال گذشته در همین زمان‌ها فیلمنامه «جنگل پرتقال» را به من دادند و فکر کردم این فیلم باید ساخته شود؛ چون حرف نگفته ای نبود، اما جای آن در سینمای ایران خالی بود.

تهیه کننده این فیلم سینمایی درباره جزییات ساخت آن تشریح کرد: چهار ماه پیش تولید این فیلم سینمایی طول کشید و قبل از ماجراهای ماه‌های اخیر، فیلم را در تنکابن ساختیم و دلیل انتخاب تنکابن و شهسوار به عقبه تحصیلی نویسنده برمی گردد که خودش در این شهر تحصیل کرده است.

صدرعاملی در پاسخ به این سوال که چه میزان دغدغه‌اش موضوع زنان است،گفت: بخش مهم فیلم نگاهی بود که مرد به زن دارد؛ این به ما یاد می دهد که خودمان را زود قضاوت نکنیم و اسیر جو و شرایط نشویم و ذهن خودمان را محترم تر بشماریم.

سینمای آینده ایران بسیار درخشان است

این تهیه کننده سینما درباره همکاری با نسل جدید فیلمسازان تاره نفس گفت: کار با نسل جدید فیلمساز بسیار جذاب و خوب است، البته خیلی هم اذیت می شوم، نزدیک شدن به آنان، درک آن ‌ها و رسیدن به برای رسیدن به نگاه متقابل، زمان می برد و تردید نکنید سینمای آینده ایران بسیار بسیار درخشان خواهد بود.
وی درباره مسئله تغییر نسل و گفت و گو با فیلمسازان جوان نیز عنوان کرد: به طور شخصی از زمانی که خودم را شناختم آن قدر در کارگردانی و تلاش خود تنها بودم که الان آنان را درک می کنم. بعضی اتفاقات در رنج سنی خاصی است که خانواده ها کمتر به آنان توجه می کنند، بخشی از موفقیت جامعه این است که نسل جدید را دریابیم. من ۲۶ سال پیش با فیلم «دختری با کفش های کتانی» هشدار خودم را دادم و باید این روند را ادامه داد.

این تهیه کننده سینما در پاسخ به این سوال که فیلم ژست روشنفکرانه دارد، گفت: ژست این فیلم روشنفکرانه نیست؛ بلکه دوران کسی است که دوره های ادبی و هنر را گذرانده و متوجه می‌شود این روشنفکری نیست. البته ریاکارانه هم نیست، فیلم تلاش می کند تا این گذر را به نمایش بگذارد و فکر می کنم تا اینجا هم موفق بوده است.

صدرعاملی درباره پیش بینی خود از استقبال مخاطبان نیز گفت: به نظرم فیلم مخاطبان خود را خواهد داشت.
وی همچنین در ادامه بحث توجه به جوانان سینما اظهار داشت: فقط من نیستم که به جوانان اهمیت می‌دهم و بسیاری از اهالی سینما این کار را کردند. به هر حال باید به جوانان بها داد.

اصلی ترین وظیفه هنر، ادبیات، شعر و سینما پرداختن به ایران است

تهیه کننده فیلم «جنگل پرتقال» درباره ساخت فیلم در لوکیشن شمال نیز بیان کرد: گفت همه کسانی که در خطه تنکابن زندگی می کنند با دیدن آن حالشان خوب می شود و همه کسانی که از این سرزمین هم دور هستند باز خوشحال می شوند و وظیفه سینماست که به این امر بپردازیم. اصلی ترین وظیفه در ادبیات، شعر و سینما پرداختن به ایران است.

وی با اشاره به اینکه این فیلم نسخه نهایی نیست، بیان کرد: نسخه نهایی هنوز آماده نشده، چون موسیقی آن هنوز نهایی نشده است و قرار است به زودی آماده شود. موسیقی فیلم بهتر از آن چیزی است که در نسخه نمایش شده در جشنواره دیدید.

آدم ها را در «جنگل پرتقال» دسته بندی نمی کنم

آرمان خوانساریان کارگردان فیلم «جنگل پرتقال» که از میانه نشست به جمع اهالی رسانه پیوست از کسالتی که داشت خبر داد و دلیل دیر رسیدن به نشست را این موضوع دانست.

این کارگردان جوان با بیان اینکه از بیمارستان و به احترام عزیزانی که تشریف آوردند، خودش را به نشست رسانده درباره جزییات فیلمش توضیح داد: به نظرم بخش زیادی از هر فیلمی از تجربه های شخصی خود کارگردان می آید. تمام لحظه های فیلم خاطرات مختلف شخصی خودم بود که همه آن ها را در فیلم جمع کردم.

وی در پاسخ به این سوال که به چه دلیل به عنوان فیلم اول به سراغ داستانی رفته که به دنبال دگرگیسی و تحول است، عنوان کرد: این فیلم در ادامه فیلم های کوتاه ام بود و دنبال این بودم که قصه متفاوت تر و در شهر جدیدتری باشد و دوست داشتم در فیلم زیاد داد و فریاد وجود نداشته باشد.

خوانساریان درباره پرداختن به خرده روشنفکری در فیلم بیان کرد: من آدمها را دسته بندی نمی کنم، شخصیت فیلم هم به واسطه رشته تحصیلی که دارد این طور فکر می کند و قصدم نبود که در نهایت این شخصیت به روشنفکری ختم شود.

این کارگردان درباره ساختار فیلمنامه و شباهت آن به فیلم «سعادت آباد» نیز بیان کرد: من به عنوان فیلمساز از فیلم های دیگر تاثیر گرفتم، اما فیلم من مشابه این فیلم نبود.

خوانساریان در پایان نشست «جنگل پرتقال» از همه عوامل فیلم که پشت فیلم ایستادند تا فیلم ساخته شود، قدردانی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها