معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی:

تعرفه پیاز ۱۸۰ درصد شد

افزایش ۱۵ درصدی قیمت گوشت گوسفندی در دی ماه

پیاز رکوردار گرانی شد

مرکز آمار ایران متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب درمناطق شهری کشور طی دیماه امسال را منتشر کرد که بر اساس آن قیمت گوشت گوسفندی ۱۵.۳ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۳۹۶۲۵۹

به گزارش جام جم آنلاین، بر اساس آمار منتشر شده مرکز آمار ایران در گروه لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن، بیش‌ترین افزایش قیمت در دی ماه نسبت به ماه قبل مربوط به «شیر خشک» با 3.5 درصد و «تخم مرغ ماشینی» با 3.1 درصد است. همچنین بیش‌ترین کاهش قیمت مربوط به «روغن مایع» با 1.4- درصد بوده است.

در دی ماه امسال تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور به شرح زیر است:

نان و غلات:

در این گروه، اقلام «برنج خارجی درجه یک» با 3.8 درصد و «رشته آش» با 2.8 درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها:

در این گروه، اقلام «گوشت گوسفند» با 15.3 درصد، «ماهی قزل آلا» با 7.9 درصد و «گوشت گاو یا گوساله» با 7 درصد بیشترین افزایش قیمت و قلم «مرغ ماشینی» با 2.7- درصد بیش‌ترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیش‌ترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «شیر خشک» با 3.5 درصد و «تخم مرغ ماشینی» با 3.1درصد است. بیش‌ترین کاهش قیمت مربوط به «روغن مایع» با ١.٤- درصد بوده است.

میوه و خشکبار:

در این گروه، بیش‌ترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «هندوانه» با 25.5 درصد،  موز با 21.2 درصد و انار با 13 درصد است. در این گروه بیشترین کاهش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به پرتقال با 5.8- درصد بوده است.

سبزیجات و حبوبات:

در این گروه، بیش‌ترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «پیاز» با 43.9 درصد، «بادمجان» با 29.5 درصد و «کدو سبز» با 16.3 درصد است.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیش‌ترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «چای خارجی بسته‌ای» و «نوشابه گازدار» با 3.1 درصد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها