در هفتادوسومین جلسه علنی شورای شهر مطرح شد؛

اقدام عاجل برای راه‌اندازی پل‌های مکانیزه شهر اصفهان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان:

حلقه تولید در عرصه محصولات گلخانه‌ای ناقص است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: حلقه تولید محصولات گلخانه‌ای به دلیل فقدان بازاریابی مناسب، برند سازی و بسته‌بندی ناقص مانده است.
کد خبر: ۱۳۹۵۳۹۸

جام جم آنلاین اصفهان ؛  مهرداد مرادمند، امروز(یکشنبه، ۲ بهمن) در مراسم اختتامیه جشنواره محصولات گلخانه‌ای تیران و کرون، اظهار کرد: ۲۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان اصفهان به کشت محصولات گلخانه‌ای اختصاص یافته که ۷۰۰ هکتار آن فلفل دلمه است.

وی افزود: بیش از ۷۰ هزار تُن از این ‌محصول صادر می‌شود، اما باید زنجیره تولید با برندسازی، بسته‌بندی و بازاریابی تکمیل شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: تکمیل زنجیره تولید تنها بر عهده دولت نبوده، بلکه تولیدکنندگان در قالب تشکل‌های مردمی آن را دنبال کنند.

مرادمند فعالیت جزیره‌ای هر گلخانه دار در فروش و صادرات را چالشی در حوزه تولید اعلام و خاطرنشان کرد: کشاورزی قراردادی که بسترساز کار جمعی و مشارکت بین بخشی محسوب شده و قادر به رفع مشکلات خواهد بود و شرایط را تسهیل می‌کند.

به گفته مرادمند، دولت تسهیل گر بوده و نیاز است تا تشکل‌های کشاورزی پیشتاز و پیشران کار شوند و بهره‌برداران و مالکان گلخانه به تنهایی وارد نشوند و همدیگر را حذف نکنند.

وی سلامت‌محوری در تولید را مهم خواند و گفت: قیمت ارزان در بذر و اقلام مصرفی نباید انگیزه خرید باشد، بلکه در خرید باید کیفیت را مد نظر قرار دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان از رفع فقدان آزمایشگاه تخصصی محصولات کشاورزی خبر داد و گفت: دو آزمایشگاه در استان فعال بوده و مجوزهای استانی را اخذ کرده و تنها مجوز وزارت بهداشت و درمان باقی مانده که موضوع در سطح وزارت جهاد در حال پیگیری است. همچنین راه‌اندازی آزمایشگاه در کاهش هزینه‌ها مؤثر است.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها