در هفتادوسومین جلسه علنی شورای شهر مطرح شد؛

اقدام عاجل برای راه‌اندازی پل‌های مکانیزه شهر اصفهان

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه لازم است برای راه‌اندازی پل‌های مکانیزه سطح شهر در راستای رفاه مردم، اقدام عاجل صورت گیرد، گفت: خاموش بودن این پل‌ها مشکلاتی را برای سالمندان و بیماران جهت تردد در خیابان‌ها ایجاد کرده است.
کد خبر: ۱۳۹۵۷۱۷

جام جم آنلاین اصفهان ؛ محمد نورصالحی در جریان روند تصویب و بررسی لوایح در صحن شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: لایحه‌ها بر اساس اهمیتی که دارد، پیش از تصویب در صحن علنی برای بررسی دقیق به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در بررسی لوایح چندین جلسه کار کارشناسی در کمیسیون‌های تخصصی انجام می‌شود، گفت: در نهایت نتیجه کار کمیسیون‌های تخصصی به کمیسیون تلفیق ارجاع داده می‌شود. در کمیسیون تلفیق علاوه بر حضور همه اعضا، مدیران مرتبط نیز حاضر هستند و لوایح بررسی مجدد و اغلب لوایح که به درخواست شهرداری مورد بررسی قرار گرفته است، دچار تغییر می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر افزود: لوایحی که به شورای اسلامی شهر می‌آید، به‌ویژه آن دسته از لوایحی که جنبه مالی داشته یا با منافع مردم در ارتباط بوده است و مخاطب اصلی آن مردم هستند، به صورت همه‌جانبه در حد توان علمی، تجربی و کارشناسی بررسی می‌شود.

اقدام عاجل در خصوص راه‌اندازی پل‌های مکانیزه شهر

محمدرضا فلاح، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در تذکر خود با اشاره به خاموش بودن پل‌های عابر پیاده مکانیزه در سطح شهر اظهار کرد: خاموش بودن این پل‌ها مشکلاتی را برای سالمندان و بیماران جهت تردد از خیابان‌ها ایجاد کرده است.

وی افزود: معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان عزم جدی در راه‌اندازی پل‌های عابر پیاده مکانیزه داشته باشد.

 

عضو کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه لازم است برای راه‌اندازی این پل‌های مکانیزه سطح شهر در راستای رفاه مردم، اقدام عاجل صورت گیرد، گفت: پیش از این قرار بر این بود، نگهداری این پل‌های مکانیزه توسط یکی از شرکت‌های شهرداری انجام شود.

کشور نیازمند اقتصاد ترکیبی برای مقابله با جنگ ترکیبی است

عباس حاج‌رسولی‌ها، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با اشاره به سخن یکی از رهبران جبهه مقاومت اظهار کرد: یکی از رهبران جبهه مقاومت در سوریه به من گفت این نکته را به مردم ایران بگویید که «اگر انقلاب شما ریشه در عاشورا دارد، انقلاب ما ریشه در نهضت امام خمینی (ره) دارد.»

وی با بیان اینکه دشمن با جنگ ترکیبی مقابل ایران قرار گرفته است، تصریح کرد: در مقابل حرکت دشمن، ما نیز باید اقتصاد ترکیبی داشته باشیم تا بخشی از مشکلات مردم را برطرف کنیم.

 

رئیس کمیسیون حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بازدید از منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان گفت: مردم در این دیدار نمره ۱۸ تا ۲۰ به شهردار این منطقه دادند و این موضوع نشان می‌دهد که به مناطق محروم نگاه خوبی شده است و امیدواریم این عملکرد به سایر مناطق نیز تسری پیدا کند.

در تصویب لوایح بودجه ۱۴۰۲ باید نگاه به مردم باشد

مجید نادرالاصلی، رئیس کمیسیون آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان در رابطه با تصویب و بررسی لوایح در صحن شورا اظهار کرد: تلقی مردم از وضعیت اقتصادی، وجود مشکلات و افزایش قیمت‌ها است.

وی تصریح کرد: بر این اساس مردم به دولت و سازمان‌های ذی‌ربط معترض هستند و این وضعیت جای نگرانی دارد. امیدواریم که مدیریت شهری باعث افزایش نگرانی‌ها در قصه پرغصه افزایش قیمت‌ها نشود.

رئیس کمیسیون آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شایسته است که مردم را نسبت به موضوعات مطلع سازیم، چراکه نبود اطلاع‌رسانی به موقع و دقیق از اتفاقات، باعث دامن زدن بیشتر به مشکلات می‌شود، گفت: تدابیر و برنامه‌ریزی مدونی برای سال آینده باید صورت گیرد تا شهرداری اصفهان نیز عاملی بر دامن‌زدن به گرانی‌ها نشود.

نادرالاصلی تصریح کرد: در تصویب لوایح بودجه ۱۴۰۲ باید مبنای ما نگاه به سطح مردمی باشد که برای حداقل زندگی شخصی و ارتزاق خود تلاش و با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند.

دفن رایگان متوفیان بی‌بضاعت شهر

علی حاجیان، مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان در هفتادوسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: متوفیان بی‌بضاعت و نیازمند از تخفیف ۱۰ تا ۲۰ درصدی به صورت رایگان، از خدمات این سازمان بهره مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه امسال نیز در حدود ۴۰ فرد فوت شده را به صورت رایگان در آرامستان باغ رضوان دفن کردیم که مشکل شدید مالی داشتند، گفت: امسال برای کسانی که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند، تخفیف‌هایی را جهت هزینه‌های دفن و کفن لحاظ کردیم.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان ادامه داد: حتی اگر شهروندانی تحت پوشش سازمان‌های حمایتی چون بهزیستی و کمیته امداد هم نباشند و نیازمندی و بی بضاعتی آن‌ها مشخص و مبرهن شود، از این تخفیف‌ها در هنگام دفن و کفن بهره‌مند خواهد شد.

وی تصریح کرد: شورای اسلامی شهر اصفهان مجوز ارائه تخفیف را به هیئت مدیره سازمان آرامستان های شهرداری داده و هیأت مدیره نیز این اختیار را به من تفویض کرده است، امیدواریم بدون تبعیض و با ارائه تخفیف‌هایی به افراد بی‌بضاعت گامی مؤثر جهت خدمت‌رسانی به شهروندان برداریم.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها