سرشماری سال ۱۴۰۵ به شیوه‌های ثبتی مبنا اجرا خواهد شد

سرپرست اداره کل پست استان هرمزگان گفت: سرشماری سال ۱۴۰۵ به شیوه‌های ثبتی مبنا اجرا خواهد شد.
سرپرست اداره کل پست استان هرمزگان گفت: سرشماری سال ۱۴۰۵ به شیوه‌های ثبتی مبنا اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۹۴۸۲۵

هرمزگان-جام جم انلاین-سرپرست اداره کل پست استان هرمزگان گفت: سرشماری سال ۱۴۰۵ به شیوه‌های ثبتی مبنا اجرا خواهد شد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل پست استان هرمزگان، "علی نقی زاده" سرپرست این اداره کل آخرین با بیان این که مهلت جهت ثبت مشخصات فردی و اطلاعات محل سکونت ساکنین گرامی شهر درگهان، سه روز دیگر به پایان می رسد افزود: مطابق مصوبه ۲۴ اردیبهشت سال ۱۳۹۹ هیات وزیران، طرح سرشماری نفوس و مسکن در سال ۱۴۰۵ به صورت ثبتی مبنا اجرا می شود.

 

نقی زاده افزود: استفاده از این روش در سرشماری نفوس و مسکن دارای مزایایی است که کاهش هزینه ها، افزایش سرعت در تولید آمارها، عدم نیاز به مراجعه حضوری ماموران آمارگیر به منازل و اماکن، تسریع در تحلیل و ارائه داده ها بخشی از مزیت های این طرح می باشد.

 

سرپرست اداره کل پست استان هرمزگان اجرای طرح آزمایشی سرشماری ثبتی مبنا را تشریح و خاطر نشان کرد : شهر درگهان در شهرستان قشم به عنوان پایلوت در استان هرمزگان انتخاب شده است و خانوارهای ساکن شهر درگهان، تا ۳۰ دی ماه مهلت دارند تا به سامانه اعلام تغییر نشانی ثبت احوال به آدرس: https://www.ncr.ir مراجعه و با درج یا تایید اطلاعات شامل آدرس محل سکونت و مشخصات فردی اقدام نمایند.

 

وی ادامه داد: اتباع غیر ایرانی ساکن نیز به مانند خانوارهای ایرانی به پایگاه داده اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور به نشانی kanoonnobat.ir مراجعه و اقدام به ثبت اطلاعات نشانی و فردی خود کنند.

 

علی نقی زاده سرپرست اداره کل پست استان هرمزگان با اشاره به اجرای طرح آزمایش سرشماری ثبتی مبنا گفت: این مرحله از طرح شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران به عنوان همکار مرکز آمار ایران، سازمان ثبت احوال، اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، وزارت راه و شهرسازی (مدیریت مرتبط با سامانه املاک و اسکان و تعیین محدوده شهرها)، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌های منتخب در استان‌ها، دفاتر سیاسی و تقسیمات کشوری، ادارات اتباع استانداری‌ها و فرمانداری های مشمول اجرای طرح در حال برگزاری است.

 

سرپرست اداره کل پست استان هرمزگان در خصوص نحوه اجرای این طرح آزمایشی تصریح کرد: افراد ۱۵ ساله و بالاتر خانوارهای ساکن در این شهر باید با مراجعه به سامانه اعلام تغییر نشانی سازمان ثبت احوال کشور به نشانی https://www.ncr.ir ، نسبت به درج کد پستی صحیح محل سکونت اقدام و اتباع غیر ایرانی نیز به پایگاه داده اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور نشانی kanoonnobat.ir مراجعه و اطلاعات خواسته شده را در بازه زمانی مشخص (اول تا سی ام دی ماه ۱۴۰۱) به ثبت برسانند.

 

 

 

نقی زاده با اشاره به اهداف اجرای دومین مرحله از طرح آزمایش سرشماری در استان‌ها و مناطق منتخب، گفت: تقویت، بهبود و تکمیل داده های اداری و زیر ساخت های سرشماری عمومی نفوس و مسکن ثبتی مبنا ۱۴۰۵ مهمترین اهدافی است که در این مرحله دنبال می شود.

 

سرپرست اداره کل پست استان هرمزگان خاطرنشان کرد: آمارگیری به صورت عملیات میدانی و مراجعه به درب منازل انجام نمی شود و از بار پاسخگویی فرم ها برای خانوارها در این روش کاسته شده است. ساکنان درگهان تا پایان دی ماه سال جاری فرصت دارند نسبت به ثبت اطلاعات خواسته شده در سامانه های اینترنتی اعلام شده اقدام کنند که این مهلت قابل تمدید نمی باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها