مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در شش ماهه نخست امسال دو میلیون و ۶۵۹ هزار و ۳۰۸ تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بندر خلیج فارس بندرعباس تخلیه و بارگیری شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در شش ماهه نخست امسال دو میلیون و ۶۵۹ هزار و ۳۰۸ تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بندر خلیج فارس بندرعباس تخلیه و بارگیری شده است.
کد خبر: ۱۳۸۲۳۴۳

 

هرمزگان-جام جم انلاین-مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در شش ماهه نخست امسال دو میلیون و ۶۵۹ هزار و ۳۰۸ تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بندر خلیج فارس بندرعباس تخلیه و بارگیری شده است.

 

 حسین عباس‌نژاد افزود: از این شمار یک میلیون و ۹۹۶ هزار و ۴۱ تن مربوط به فرآورده‌های نفتی و ۶۶۳ هزار و ۲۶۷ تن نیز به مواد معدنی صادراتی اختصاص دارد.


وی با اشاره به اینکه واردات نفتی در این بندر۱۰۰ درصد کاهش داشته است، افزود: در این دوره زمانی، ۶۹ هزار و ۲۸۰ تن فرآورده نفتی از بندر خلیج فارس به صورت ترانزیت و ۸۱ هزار و ۸۵۴ تن نیز کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) شده است.


عباس نژاد گفت: در این بندر، عملیات جابجایی انواع فرآورده‌های نفتی از قبیل بنزین، نفت گاز، نفت کوره، قیر، نفت سفید، هیدروکربور، فورفورال و انواع روغن‌ها انجام می‌شود.


مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه چهار شرکت بخش خصوصی در زمینه بانکرینگ در بندر نفتی خلیج فارس فعالیت دارند، افزود: سوخت رسانی در این بندر در شش ماهه نخست امسال ۲۹۱ هزار و ۹۷۹ تن بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال که بیش از ۴۶ درصد کاهش داشته است.

 

وی گفت: به دلیل افزایش توان تولید داخلی حجم واردات فرآورده‌های نفتی در شش ماه نخست امسال، کاهش ۱۰۰درصدی داشته است.


مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی افزود: از ابتدای امسال تاکنون، ۶۱۸ فروند شناور در اسکله‌های تحت نظارت بندر خلیج فارس پهلو گرفته‌اند که از این تعداد، ۴۳۳ فروند مربوط به کشتی‌های حامل فرآورده نفتی و ۸۱۵ فروند مربوط به شناور‌های مواد معدنی بوده است.


عباس‌نژاد گفت: این بندر دارای ۱۶ پست اسکله نفتی و ۹ پست اسکله خدماتی با ظرفیت آبخور متوسط ۷ و نیم متر و قابلیت پهلودهی به شناور‌هایی با تناژ حداکثر ۱۰ هزار تن است.


وی افزود: علاوه بر این، اسکله‌های شماره ۱، ۲ و ۳ بندر شهید رجایی نیز امکان پهلودهی شناور‌های نفتی با ظرفیت بیش از ۳۰ هزار تن و اسکله ۲۵ فولاد (با کاربری نفتی) با ظرفیت آبخور ۱۲ متر از توان پهلودهی شناور‌های با تناژ بالای ۶۰ هزار تن برخوردار است.


مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: اکنون ۱۶ شرکت بخش خصوصی با ظرفیت اسمی بیش از ۵۳۰ هزار مترمکعب در این بندر در زمینه صادرات، واردات، ترانزیت و سوآپ فرآورده‌های نفتی در بندر تجاری شهید رجایی فعالیت دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها