یزد - رئیس کل دادگستری استان یزد گفت:‌ دادسرا خط مقدم دستگاه قضایی است و در احیای حقوق عامه و حق الناس و تکریم ارباب رجوع تأثیر و نقش مهمی دارد.
کد خبر: ۱۳۹۴۸۰۸

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، غلامعلی دهشیری در نشست شورای معاونین دادگستری با قضات دادسرای عمومی و انقلاب یزد، اظهار داشت:‌ انرژی زیاد، شادابی، طراوت و انگیزه مضاعف قضات جوان دادسرا این مجموعه را به مجموعه ای پویا، فعال، سرشار از امید و انگیزه و سرزندگی تبدیل کرده است.

وی کار در دادسرا را علی رغم سختی های آن، شیرین و بی بدیل دانست و افزود: حضور در خط مقدم دستگاه قضایی و مواجه با مشکلات عینی و ملموس مراجعین، از قضات با انگیزه دادسرا مجموعه ای اثر گذار ساخته است.

این مقام قضایی، تصریح کرد: قاضی دادسرا باید یک روانشناس قابل و جامعه شناس قهار باشد، چراکه ورود مراجعین به دادسرا در عین تازگی موضوع و داغی ماجراست و قاضی دادسرا باید بتواند مراجعین را توجیه، اقناع و آرام کند.

وی بر حفظ کرامت انسانی و تکریم مراجعین تأکید کرد و گفت: مراجعین به دادسرا معمولا بزه دیدگانی هستند که فریاد تظلم خواهی خویش را به دستگاه قضایی آورده اند لذا باید ضمن حفظ آرامش، تلاش کرد تا بتوان ادله و مستندات را برای صدور یک کیفرخواست محکم جمع آوری کرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد، تحقیقات در دادسرا، جمع بندی پرونده و مستندات و صدور کیفرخواست محکم را خشت اول دادرسی دانست و بیان داشت: سنگ بنای تحقق عدالت و احقاق حق در پرونده های جزایی از دادسرا آغاز می شود و اگر قرار است یک رأی در محاکم بدوی و یا تجدید نظر قطعی شود باید اصل و ریشه آن در دادسرا با دقت کاشته شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها