یزد - رئیس کل دادگستری استان یزد، بر حفظ کرامت انسانی و تکریم ارباب رجوع تأکید کرد و گفت:‌ قاضی بایدشنونده خوبی برای مراجعین بوده و سنگ صبور آنان باشد.
کد خبر: ۱۳۹۳۳۷۵

به گزارش خبرنگارجام جم آنلاین یزد ،غلامعلی دهشیری، درنشست قضات محاکم بدوی یزد با شورای معاونین دادگستری استان، اظهار داشت: گرچه به لحاظ ورودی پرونده و وقت های رسیدگی، یک مقام قضایی از لحاظ وقت و زمان در مضیقه است، اما باید تلاش کند تا سرحد امکان با توجیه و اقناع مراجعین آنان را با رضایت بدرقه نمایند.

وی با اشاره به برنامه های روتین و نوبه ای ملاقات مردمی در دادگستری و محلات و حوزه های قضایی، افزود: برنامه ملاقات عمومی مدیران ارشد قضایی یک ملاک ارزیابی خوب برای شناسایی میزان رضایتمندی مردم از دستگاه قضایی است.

دهشیری تصریح کرد: یک مقام قضایی بر اساس ادله، مستندات، لوایح و دفاعیات اقدام به صدور رأی می کند، اما باید در حد اقتضاء زمان و شرایط مراجعین را نسبت به حکم صادره و قوانین و مقررات مربوطه توجیه و آگاه نماید.

رئیس کل دادگستری استان گفت:‌ دادگستری مرجع تظلم خواهی افراد و امید آنان به عدالت است لذا باید در عین اجرای عدالت به ارتقاء احساس عدالت در مراجعین نیز توجه کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها