تصویب کمک به مدارس و توسعه زیر ساخت‌های آموزشی در هرمزگان

افزایش کلاس‌های درسی در شهرک پیامبر اعظم بندرعباس، تامین تسهیلات برای تکمیل مدارس غیردولتی و افزایش سرانه مدارس شبانه روزی از مهمترین مصوبات پیگیری شده در شورای آموزش و پرورش هرمزگان بود.
افزایش کلاس‌های درسی در شهرک پیامبر اعظم بندرعباس، تامین تسهیلات برای تکمیل مدارس غیردولتی و افزایش سرانه مدارس شبانه روزی از مهمترین مصوبات پیگیری شده در شورای آموزش و پرورش هرمزگان بود.
کد خبر: ۱۳۹۴۵۰۶

هرمزگان-جام جم انلاین-افزایش کلاس‌های درسی در شهرک پیامبر اعظم بندرعباس، تامین تسهیلات برای تکمیل مدارس غیردولتی و افزایش سرانه مدارس شبانه روزی از مهمترین مصوبات پیگیری شده در شورای آموزش و پرورش هرمزگان بود.

 

استاندار هرمزگان  در دهمین جلسه امسال شورای آموزش و پرورش استان گفت: از فروردین ماه امسال تاکنون حدود صد مصوبه در شورای آموزش و پرورش استان تصویب شده بود که تاکنون ۸۵ مصوبه اجرا شده است، ۱۴ مصوبه در حال اجرا است و یک مصوبه نیز هنوز اجرایی نشده است.

 

مهدی دوستی افزود: یکی از مصوبات مهم در حال پیگیری تامین زیرساخت‌های آموزشی شهرک پیامبر اعظم شهر بندرعباس است که این منطقه با نود هزار نفر جمعیت مدرسه کافی ندارد و خانواده‌ها مجبور به فرستادن دانش آموزان به مناطق دیگر شهر هستند.

 

وی گفت: در همین زمینه اکنون سه مدرسه ۱۸ کلاسه و یک مدرسه ۲۱ کلاسه با مجموع ۷۵ کلاس درس برای این منطقه در حال ساخت است.

 

دوستی افزود: تا مهر ماه سال آینده نیمی از این کلاس‌ها درسی آماده و به بهره برداری می‌رسد و مابقی نیز تا ترم دوم سال تحصیلی آینده (بهمن ماه ۱۴۰۲) تکمیل می‌شود که قرار شد بودجه تکمیل این کلاس‌ها از وزارت آموزش و پرورش نیز تامین شود.

 

رئیس شورای آموزش و پرورش استان گفت: سرانه مدارس شبانه روزی استان امسال افزایش ۱۰۰ درصدی داشته، اما با توجه به افزایش هزینه غذا، مقرر شد کمک شود این سرانه باز هم افزایش یابد.

 

دوستی افزود: در استان ۱۷۳ مدرسه در محله‌های کم برخوردار قرار دارند که تقویت این مدارس بخشی از برنامه توسعه دو هزار و ۲۰ محله کمک برخوردار کشور (طرح ۲۰۲۰) است و مقرر شد سازمان برنامه و بودجه استان با تخصیص بودجه به رفع نیاز‌های این مدارس کمک کند.

 

استاندار هرمزگان افزود: یکی از محور‌های آموزشی در استان راه اندازی هنرستان‌های جوار صنایع بوده و امسال در استان راه اندازی شده است که در بخش پالایش و نفت در سطح ملی برای اولین بار درکشور این هنرستان‌ها راه اندازی شده است.

 

دوستی افزود: یکی از مصوبات در دستور کار شورای آموزش و پرورش، تهیه سرفصل‌های درسی این رشته‌ها و تجهیز آزمایش گاه‌ها و کارگاه‌های مورد نیاز این هنرستان‌ها است.

 

وی گفت: مقرر شد ۸۵ میلیارد تومان تسهیلات، برای تکمیل و تجهیز مدارس غیردولتی نیمه تمام در استان پرداخت شود که تلاش می‌شود برای هر مدرسه به طور متوسط سه میلیارد تومان در بهمن ماه پرداخت شود.

 

دوستی افزود: معلم محور آموزش است و برای تامین رفاهیات، تسهیلات در بخش فرهنگی و ورزشی نیز تصمیماتی گرفته شد که به این بخش‌ها کمک شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان نیز در این نشست گفت: ۲۴ دی ماه آغاز هفته شورای آموزش و آپرورش در کشور که به همین مناسبت از سه شورای برتر استان؛ بندرعباس، میناب و پارسیان قدردانی شد.

 

محمد قویدل افزود: تاکنون سه هزار نفر از دانش آموزان استان در طرح اردو‌های راهیان پیشرفت از پالایشگاه‌ها و صنایع غرب بندرعباس بازدید کردند که یکی از مصوبات جلسه شورای آموزش و پرورش استفاده از ظرفیت صنایع غرب بندرعباس برای تامین وسایل نقلیه برای حضور بیشتر دانش آموزان در اردو‌های راهیان پیشرفت بود.

 

وی گفت: با پایان یافتن امتحانات نوبت اول دانش آموزان با همکاری بسیج، اردوی راهیان نور دریایی نیز دوباره برقرار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها