استاندار هرمزگان بر اهمیت تحقق عدالت آموزشی و تلاش برای تاسیس ۳۱ هنرستان جوارکارگاهی در برنامه چهارساله استان تاکیدکرد.
کد خبر: ۱۳۹۱۹۱۲

 

هرمزگان-جام جم انلاین-استاندار هرمزگان بر اهمیت تحقق عدالت آموزشی و تلاش برای تاسیس ۳۱ هنرستان جوارکارگاهی در برنامه چهارساله استان تاکیدکرد.

به گزارش روابط‌عمومی استانداری هرمزگان، مهندس مهدی دوستی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان، با اشاره به اجرای طرح کیفیت بخشی آموزشی برای معلمان و دانش‌آموزان، اظهارداشت: لازم است، آزمون‌های سنجش سطح علمی دانش‌آموزان در طول سال به صورت مکرر برگزار و نتایج آزمون‌ها در شورای آموزش و پرورش نسبت به هم سنجیده شود مشخص کردن نقطه ضعف‌ها و نقاط قوت دانش‌آموزان تنها مسیر توزیع صحیح خدمات آموزشی است.

 

وی با تاکید بر لزوم ایجاد مشوق‌هایی برای افزایش انگیزه و تلاش دانش‌آموزان، افزود:جامعه هدف ما در طرح کیفیت بخشی و آزمون‌های سنجش فقط نخبگان دانش‌آموزی نیست بلکه می‌خواهیم براساس پراکنش جغرافیایی بویژه در مناطق محروم اطلاعات علمی دانش آموزان استخراج شود و بتوانیم با حکمرانی صحیح آموزشی، نقاط ضعف را برطرف کنیم.

 

استاندار هرمزگان مبنای آزمون های فراگیر را ایجاد دسترسی یکسان برای همه دانش آموزان و زمینه سازی شکوفایی استعدادها دانست و عنوان کرد: خدمت رسانی عادلانه آموزشی بر اساس نتایج آزمون باشد تا ورود سفارشی دانش‌آموزان به طرح کیفیت بخشی کاهش یابد حتی استاندار هم نتواند خارج از این چهارچوب کسی را وارد کند و تنها مرجع، تلاش و استعداد دانش‌آموزان باشد.

 

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، با اشاره به لزوم کاربردی کردن آموزش‌ها، ادامه داد: تاسیس  ۳۱ هنرستان جوار کارگاهی در برنامه استانی چهار سال دولت سیزدهم قراردارد که تاکنون ۷ هنرستان فعالیت آموزشی خود را آغاز کرده‌اند و لازم است مشکلاتشان رفع و برنامه احداث هنرستان‌ها در سال آینده بسته شود.

 

وی با تاکید بر لزوم افزایش رفاهیات و نشاط جامعه فرهنگیان استان، دستوراتی نیز برای اختصاص امکانات ورزشی ویژه معلمان صادر کرد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها