استاندار زنجان با تاکید بر اینکه ، جذب اعتباراتِ بخشی بیشتر توسط مدیران دستگاه ها، علاوه بر تاثیر مثبت بسیار در توسعه استان، منجر به افزایش امتیاز آن مدیر و دستگاه  مربوطه در ارزیابی‌ها می‌شود،  گفت:  مدیران همت بیشتری در جذب اعتباراتِ بخشی داشته باشند.
استاندار زنجان با تاکید بر اینکه ، جذب اعتباراتِ بخشی بیشتر توسط مدیران دستگاه ها، علاوه بر تاثیر مثبت بسیار در توسعه استان، منجر به افزایش امتیاز آن مدیر و دستگاه مربوطه در ارزیابی‌ها می‌شود، گفت: مدیران همت بیشتری در جذب اعتباراتِ بخشی داشته باشند.
کد خبر: ۱۳۹۴۳۹۸

به گزارش جام جم آنلاین زنجان،  محسن افشارچی در جلسه  شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به  اهمیت و نقش اعتباراتِ بخشی در توسعه استان افزود: در سفر نیکزاد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی به زنجان، قسمت اعظم بهره‌مندی ما، از همین بودجه‌های بخشی بود که  خوشبختانه در حوزه های نوسازی مدارس  و راه، اتفاق های بسیار خوبی افتاد.


وی تاکید کرد: بودجه‌های بخشی مهم است و باید آن را جدی گرفت بنابراین مدیران روی آن تمرکز بیشتری داشته باشند.


استاندار زنجان با بیان اینکه ما باید برای هر دستگاه کارنامه پروژه‌های عمرانی جداگانه داشته باشیم گفت: این کارنامه ها باید به صورت رسمی در اختیار رئیس دستگاه قرار گیرد که برای بررسی‌های بعدی به عنوان ملاک عمل قرار می گیرد.


افشارچی با اشاره به اینکه این بررسی ها به صورت عددی و دقیق  خواهد بود افزود:  توصیه من این است که هر سه ماه یا 6 ماه یک بار این اتفاق بیفتد.


وی خطاب به مدیران گفت: یک نسخه از این کارنامه ها را به معاونت عمرانی استانداری هم ارسال کنید چون معاونت عمرانی به دنبال ایجاد ساختار سیستماتیک و نظارت بر پروژه های عمرانی است  و نرم افزار آن هم در حال آماده سازی است که  ذیل همان داشبورد مدیریتی که در حال طراحی است و در دهه فجر رونمایی خواهد شد، انجام می گیرد.


استاندار زنجان با تاکید بر اینکه بررسی پروژه ها پیگیری و به سرانجام رساندن آنها باید در حداقل  زمان ممکن انجام گیرد تصریح کرد: در غیر این صورت و با گذر زمان اتفاق هایی که در سالیان گذشته برای برخی از پروژه ها رخ داده  است اتفاق می افتد که خوشایند نیست.


افشارچی در خصوص مسائل مربوط به اعتبارات سال آینده هم گفت: با توجه به محدودیت های کل کشور در بودجه عمومی، باید به دنبال جذب اعتبارات از جاهای مختلف باشیم.


موفقیت‌های نسبی در  بهره‌وری استان از بودجه‌های عمومی حاصل شده است
وی با تاکید بر اینکه اولین موردی  که در خصوص جذب اعتبارات از حوزه های مختلف به ذهنم  می رسد این است که بهره وری استان از بودجه‌های عمومی را بیشتر کنیم تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون موفقیت نسبی هم در این حوزه حاصل شده است.


استاندار زنجان اظهار امیدواری کرد تخصیصات به اندازه‌ای باشد که در سال آینده موفقیت های بیشتری حاصل شود.


استاندار زنجان با بیان اینکه در بخش های دیگر نیز باید به دنبال جذب اعتبارات باشیم گفت: در بخش مازاد مالیاتی در حال تلاش هستیم و بخش حقوق دولتی معادن را با توجه به اینکه برای معادن برنامه داریم ، باید دقیق تر پیگیری کنیم.


افشارچی با بیان اینکه در بخش پسماند با پیگیری‌هایی که انجام شد خوشبختانه ۲۰۰ میلیارد تومان سال آینده درآمد و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه در بودجه سال آینده دیده شده است اظهار داشت : با تلاش هایی که انجام می دهیم اگر از آن محل در سال آینده ۲۰۰ میلیارد تومان آورده داشته باشیم ،برای استان هزینه خواهد شد.


وی با اشاره به اهمیت مسئله مولدسازی هم  گفت: ۳۰۰ میلیارد برای استان در نظر گرفته شده است که می توان با آن، بسیاری از پروژه های نیمه کاره را تکمیل و بهره‌برداری رساند.


مقام عالی دولت در استان، با تاکید بر اینکه  ذهنیت گذشته ما مبنی بر  اینکه اعتبارات ما در استان صرفاً اعتباراتی است که برنامه و بودجه تخصیص می دهد باید عوض شود تصریح کرد: امیدوارم سال آینده با  ذهنیت و مسیر جدید، حرکت کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها