رئیس جمهوردربدو ورود به یزد عنوان کرد؛

تلاش برای رفع دغدغه مردم در مناطق کمتر برخورداراستان

برنامه ها ی سفر رئیس جمهور به استان یزد تشریح شد ؛

انتقال آب از دریا به استان / بهره برداری از 170 واحد طرح نهضت ملی مسکن

یزد - استاندار یزد گفت: پروژه انتقال آب از دریا به استان ، بهره برداری از بیش از 170 واحد طرح نهضت ملی مسکن استان و عملیات اجرایی واگذاری اراضی طرح ملی مسکن به مردم به صورت ویلایی از مهمترین برنامه ها ی سفر دوروزه رئیس جمهور به استان است .
کد خبر: ۱۳۹۳۸۵۹

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین ، مهران فاطمی پروژه انتقال آب از دریا به استان یزد را ابرپروژه ای عمرانی و تمدنی خواند و اظهارداشت: «تامین آب پایدار» فصل مشترک مطالبات عموم مردم استان در طول دهه های گذشته است که این آرمان و آرزوی دیرینه یزدی ها در جریان سفر حضرت آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی به استان، بُعد اجرایی و عملیاتی به خود می گیرد و دولت سیزدهم برای اجرای این پروژه تا سقف 150 هزار میلیارد تومان اعتبار از محل حقوق دولتی معادن تمهید کرده است.
 
وی افزود: در جریان این سفر دو روزه، بیش از 170 واحد طرح نهضت ملی مسکن به بهره برداری رسیده و عملیات واگذاری اراضی طرح نهضت ملی مسکن به مردم به صورت ویلایی و آغاز عملیات ساخت آن ها صورت خواهد گرفت.  
 
فاطمی از برنامه های سفر رئیس جمهور به استان را افتتاح رسمی پروژه خط پدافندی آب یزد و بهره برداری از پروژه های مختلفی در حوزه افتتاح پست های برق عنوان کرد.
 

عزم جدی استان برای احیای واحدهای تولیدی راکد

وی در ادامه به عزم جدی استان برای احیای واحدهای تولیدی راکد استان اشاره و خاطرنشان ساخت: در پرتو پیگیری های صورت گرفته، 76 واحد راکد استان به چرخه تولید بازگشته اند که رئیس جمهور از برخی از این واحدها بازدید خواهند کرد.
 
استاندار با اشاره به افتتاح یک پروژه فولادی با حجم سرمایه گذاری بالغ بر 4 هزار میلیاردتومان در شهرستان بافق؛ در جریان سفر رئیس جمهوربه استان، اظهارداشت: همزمان با افتتاح این پروژه، تعدادی واحد اقتصادی نیز افتتاح می شوند.  
 
فاطمی یکی دیگر از برنامه های سفر آیت الله رئیسی را حضور در حداقل یکی از شهرستان های کمتر توسعه یافته استان دانست و افزود: به احتمال زیاد در یکی از شهرستان های کمتر توسعه یافته اجتماع مردمی برگزار و رئیس جمهور با مردم گفت و گو خواهد کرد.
 
وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه بیان و ارائه درخواست ها و مطالبات از رئیس جمهور، گفت: در شورای اطلاع رسانی بنا بر راه اندازی دو پویش توسط صداوسیما برای دریافت مطالبات مردم شد لذا مردم استان می توانند در قالب این پویش ها دغدغه ها و مطالبات خود را به اطلاع رئیس جمهور برسانند و مردم استان همچنین می توانند در خواست های خود را به صورت مکتوب به محل های دریافت نامه در محل اجتماع مردمی در میدان امیرچقماق تحویل دهند. 

 در سفر سال گذشته هفت هزار و 700 میلیارد تومان اعتبار مصوب شد 

استاندار در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در سفر سال گذشته رئیس جمهور به استان هفت هزار و 700 میلیارد تومان اعتبار مصوب شد و تصریح کرد: در ظرف قریب به پنج - شش ماه، حدود دو هزار و800 میلیارد تومان اعتبار به استان تزریق و در پرتو آن بسیاری بسیاری از پروژه های متوقف شده، احیا شد.  
 
فاطمی با بیان اینکه با تزریق قریب به یک سوم اعتبارات سفر در این مدت، استان یزد تبدیل به کارگاه بزرگ عمرانی شده است، خاطرنشان ساخت: تعدادی از این پروژه ها افتتاح شده و تعدادی در دهه فجر و هفته دولت افتتاح خواهند شد.
 
وی افزود: زمان اجرای پروژه ها از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ است اما ابلاغ حدود دو هزار و 800 میلیارد تومان در مدت کمتر از یکسال بیانگر سرعت قابل قبول پیشرفت مصوبات است و در دور دوم سفر، تلاش شده بیشتر مصوبات؛ متمم و مکمل مصوبات سفر اول باشد، وبر این اساس تمهید شده تا برای پروژه هایی دچار مشکل به لحاظ تامین مالی، متمم بودجه ای دیده شود.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها