یزد - استاندار یزد با بیان اینکه باید تصمیمات اساسی برای حل مسائل زیرساختی شهرها و روستاها در دستورکار قرار گیرد گفت : سرجمع متمم بودجه ای که در سفر دوم به استان می دهند حدود دو هزار میلیارد تومان است.
کد خبر: ۱۳۹۴۱۲۵

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد ، مهران فاطمی در نشست مشترک با فرمانداران، شهرداران، دهیاران و روسای شوراهای اسلامی شهر و روستا با اشاره به سفر رئیس جمهور و وزرا به استان در روز ۲۲ دی ماه اظهارداشت: در دور دوم اعتباراتی به عنوان متمم سفر اول برای تکمیل پروژه ها دیده شده است.
 

وی با بیان اینکه بیشتر مصوبات بر محور اخذ امتیازات و مجوزها رقم می خورد، افزود: با توجه به محدودیت های اعتباری موجود در کشور، دولت به جای اعتبارات عمرانی، مجوزهایی نظیر فروش اموال مازاد و به تبع آن صرف تمامی درآمد حاصل از آن در پروژه های استان ارائه خواهد داد و سرجمع متمم بودجه ای که در سفر دوم به استان می دهند حدود دو هزار میلیارد تومان است.
 

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش به تشریح فعالیت ها و پیگیری های انجام شده در سال اول استقرار دولت سیزدهم در استان پرداخت و تصریح کرد: فعالیت دولت سیزدهم با بلیه بزرگ کرونا همراه بود؛ ویروسی که نظام آموزشی را تعطیل و فعالیت های اقتصادی و گردشگری را دچار مشکلاتی کرده بود.

 وی با بیان اینکه در زمان فعالیت دولت سیزدهم، کشور در موج پنجم کرونا قرار داشت، گفت: در آن زمان، درصد پوشش واکسیناسیون در استان قریب به ۱۹ درصد بود اما در پرتو اقدامات تبیینی و پیگیری های انجام شده، درصد پوشش دوز اول واکسیناسیون به بالای ۹۰ درصد، دوز دوم به بالای ۸۵ درصد و دوز سوم به حدود ۴۵ درصد رسید.

هفت هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان مصوبه  در سفر اول اخذ شد

استاندار در ادامه به سفر رئیس جمهور به استان یزد در آذرماه سال گذشته اشاره کرد و افزود: در این سفر قریب به هفت هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان مصوبه اخذ شد که در مدت شش ماه، دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان آن به استان تزریق و در پرتو آن بسیاری از پروژه های متوقف شده، احیا شد.

 فاطمی با اشاره به تلاش های استان جهت جذب کامل اعتبارات ابلاغی به استان، افزود: اجازه برگشت یک ریال از اعتبارات ابلاغی را، به خزانه ندادیم.

وی یکی از دغدغه های استان را تعرضات مکرر به خط اول انتقال آب به استان دانست و گفت: خوشبختانه با ورود جدی دولت سیزدهم به مسئله آب استان ها و اتخاذ تدابیر لازم، امنیت این خط نیز تامین شد.

استاندار در ادامه به دو بارش سیل آسای استان در فصول بهار و تابستان سالجاری اشاره کرد و افزود: با توجه به حجم و گستردگی این دو بارش به ویژه بارش فصل تابستان خسارات زیادی به استان وارد شد که مدیریت ابعاد مختلف آن بسیار زمان بر بود.

فاطمی یکی از طرح های مهم و بزرگ اجرایی در سالجاری طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها عنوان و خاطرنشان ساخت: مدیریت اجرای این طرح با کمترین تنش و مسئله، موضوع مهمی بود که خوشبختانه به بهترین شکل در استان یزد اجرایی شد.

 وی در ادامه به اتفاقات اخیر کشور و برگزاری جلسات متعدد برای مدیریت مسائل و عدم آسیب به اموال مردم و عمومی اشاره کرد و گفت: یزد تنها استانی است که از این ناآرامی ها بدون هیچ کشته و آسیبی به مردم، عبور کرد.

وی همچنین به رویکرد پیگیری حضوری مسائل و مطالبات استان در سطح ملی اشاره و خاطرنشان ساخت: بر این اساس در روزهای دوشنبه و سه شنبه هر هفته به پیگیری مسائل استان در سطح دستگاه ها و وزارتخانه ها اختصاص داده شده تا شاهد تسریع در پیشبرد مسائل باشیم .

بزرگترین رویداد عمرانی هزاره استان یزد رقم می خورد

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به استان بزرگترین رویداد عمرانی هزاره استان یزد رقم می خورد، اظهارداشت: پیش از این انتقال آب بین حوزه ای را داشتیم اما انتقال آب از دریا به استان با این حجم را نداشتیم.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم برای اجرای این پروژه تا سقف ۱۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل حقوق دولتی معادن تمهید کرده است، افزود: تمامی شهرها و روستاها استان از آب انتقالی از این خط منتفع خواهند شد

پروژه انتقال آب از دریا به استان به طول ۷۳۰ کیلومتر است 
 

فاطمی با بیان اینکه پروژه انتقال آب از دریا به استان به طول ۷۳۰ کیلومتر، ظرفیت انتقال ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب به استان را داراست، تصریح کرد: در طول ۴۴ سال گذشته، پروژه ای استانی با این حجم سرمایه گذاری در کشور وجود نداشته است.

  استاندار با بیان اینکه آب مصرفی در استان کاملا بهداشتی است، گفت: یکی از شاخص های ارزیابی کیفی آب، سختی یا EC است که در حالت استاندارد باید کمتر از ۹۰۰ باشد اما سختی آب یزد در محدوده  ۱۴۰۰ تا ۳۵۰۰ است که این شایسته مردم نیست

وی در ادامه محل مصرف آب ورودی به استان از محل دریا را بخش شرب، کشاورزی کم آبخواه و صنعت غیر آلاینده و پاک عنوان کرد

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها