از شایعه کم‌ کاری برخی بازیکنان استقلال تا حضور سرمربی جدید

بحران در اردوگاه آبی

«تیم ساپینتو خوب نتیجه نمی‌گیرد»، این خلاصه استقلال این روزهاست و نظر هواداران این تیم که حالا بیش از سرمربی‌شان، فتح‌ا...‌زاده را عامل نتیجه نگرفتن تیم خود می‌دانند! تیم تهرانی گرچه در جدول لیگ‌ برتر دوم بود اما با شکست ۲ بر صفر مقابل تراکتور، بحران‌ها بیشتر شد و البته شایعات بسیاری هم در این تیم قوت گرفت.
کد خبر: ۱۳۹۳۶۶۴
نویسنده یگانه عصاری - گروه ورزش

از شایعه کم‌کاری برخی بازیکنان برای برکناری ساپینتو و حضور سرمربی محبوبشان در تیم تا شایعه اخراج ساپینتو و این‌که او دوست دارد برود. البته اخبار دیگری هم به گوش می‌رسد که مدیر عامل تیم با سرمربی دیگری به توافق رسیده است. تمام اینها در حد شایعات است اما حالا اختلاف میان ساپینتو و فتح‌الله‌زاده از همیشه آشکارتر شده است.

آمار عجیب استقلال
استقلال با ۲ گلی که از تراکتور در هفته پانزدهم لیگ‌برتر دریافت کرد، تعداد گل‌های خورده‌اش در پایان نیم فصل اول به ۱۰ رسید. این در حالی است که آبی‌پوشان فصل گذشته در حالی بدون شکست قهرمان لیگ شدند که در پایان فصل با ۱۰ گل خورده بهترین خط دفاعی لیگ را به نام خود ثبت کردند. حالا اما استقلال با هدایت سرمربی پرتغالی خود در پایان نیم فصل اول به اندازه کل گل‌های خورده آبی‌پوشان در فصل گذشته گل دریافت کرده! مصاحبه جنجالی محمد نوری پیشکسوت استقلال شاید به همین دلیل باشد. او از ساپینتو خواسته بود که به جای دعوا کردن بگوید چه بلایی سر بازیکنان این تیم آورده است!

حمله به مدیرعامل
استقلال ساپینتو گرچه در چند هفته قبل از نیم فصل بازی‌های دلچسبی نداشت اما نتایج بدی نگرفت تا در رتبه دوم جدول باشد و برخی هواداران از ساپینتو حمایت کنند. با شکست ۲ بر صفر مقابل تیم تبریزی اما همه چیز به هم ریخت. در استقلال شایعه شد برخی بازیکنان خوب بازی نمی‌کنند تا ریکاردو ساپینتو از استقلال اخراج شود و مربی جدید به تیم بیاید و برخی هواداران نیز در فضای مجازی به این شایعه دامن زدند و با حمله به فتح ا... زاده او را یکی از مقصران وضع موجود تیمشان دانستند. مدیرعامل استقلال که هرروز در یک برنامه شرح ما وقع می‌دهد، حالا بیش از قبل مورد غضب هواداران است.

صدای پای سرمربی جدید
پرتکرارترین شایعه این روزهای استقلال رفتن ساپینتو از تیم است. برخی رسانه‌ها از کلمه اخراج استفاده کردند و برخی دیگر نوشتند ساپینتو دوست دارد برود. نامش را هرچه بگذاریم اما کسی نمی‌تواند منکر اختلافات میان او و فتح‌ا...‌زاده شود و همین مساله سبب تقویت شایعه تغییر سرمربی در استقلال است. برخی شایعات از بازگشت دوباره فرهاد مجیدی به استقلال خبر می‌دهد که البته با توجه به قرارداد سفت و سختی که فرهاد با تیم اماراتی دارد بعید به نظر می‌رسد. برخی دیگر از توافق فتح‌ا...‌زاده با جواد نکونام سرمربی فولاد خبر می‌دهند و برخی از حضور قلعه‌نویی سرمربی گل‌گهر. با این حال محمد زرندی، مدیر رسانه‌ای تیم و حجت کریمی، عضو هیات مدیره باشگاه این شایعه را به شدت تکذیب کردند. کریمی تاکید کرد که کادر فنی تغییر نمی‌کند و ساپینتو باید محکم به کارش ادامه دهد. استقلال نیم فصل دوم را چطور شروع می‌کند؟ فتح‌ا...‌زاده به یک اولتیماتوم به ساپینتو اکتفا می‌کند یا برنامه‌های دیگری در سر دارد؟ هنوز ‌کسی چیزی نمی‌داند.

بگذارید جلسه تشکیل شود
اعضای هیات‌مدیره استقلال امروز درباره قطع یا ادامه همکاری با ساپینتو تصمیم می‌گیرند. آنها مراقب هستند چراکه هنوز پرونده استراماچونی باز است و دلاری هم به او پرداخت نشده. از طرفی استقلال بعد از ساپینتو گزینه مهمی ندارد. جواد نکونام در فولاد است و امیر قلعه‌نویی در گل‌گهر سیرجان. علیرضا منصوریان و رضا عنایتی هم هستند ولی درباره آنها هم اختلاف نظر زیاد است. دیروز یکی از اعضای هیات مدیره به جام‌جم گفت: «باید در این باره مفصل صحبت کنیم. البته قبل از جلسه هم تلفنی صحبت‌هایی خواهیم کرد. بگذارید جلسه تشکیل شود.»

عجایب همکاری با یک مربی پرتغالی

سعید اکبری - گروه ورزش: ساپینتو شب عجیبی را سپری کرد. باخت ۲ بر صفر مقابل تراکتور و یک دنیا شایعه. احتمالا او مثل همیشه آشفته بود و به موازات بررسی اخبار، تمام اتفاقات بازی را مرور می‌کرد. بلافاصله بعد از شکست تلخ در تبریز، خبری مخابره شد با این تیتر که «قرارداد ساپینتو فسخ شد.» خبرهای تکمیلی‌تر حکایت از آن داشت که روز یکشنبه (امروز) در جلسه هیات مدیره درباره آینده مربی پرتغالی تصمیم‌گیری می‌شود. روزنامه جام‌جم به اخبار تازه‌ای درباره این همکاری و حواشی آن رسیده که بی‌شک برای شما عجیب خواهد بود. ساپینتو تا اینجا هزینه‌های زیادی روی دست باشگاه گذاشته و گویا اعضای هیات مدیره هم به شدت از رفتارهایش شاکی هستند.

قرارداد ۶۵۰هزار دلاری
رقم قرارداد فصل جاری ساپینتو با استقلال ۶۵۰ هزار دلار است و تا اینجا تمام مطالباتش را دریافت کرده است. البته قرارداد او آپشن‌های نسبتا زیادی دارد که در پایان فصل باشگاه باید آنها را حساب و کتاب کند. پاداش‌های ساپینتو چشمگیر خواهد بود. 

ماهی ۳۰ میلیون
ساپینتو در هتل اسپیناس پالاس زندگی می‌کند و باشگاه ماهانه ۳۰ میلیون تومان بابت اجاره هتل می‌پردازد. علاوه بر این، هزینه‌های خورد و خوراک، تلفن، خشکشویی و... هم با باشگاه است. دستیاران او هم در هتل هستند و باشگاه بابت اسکان آنها هم رقم چشمگیری پرداخت می‌کند. 

ماساژور اختصاصی
استقلال یک ماساژور هم از خارج از تهران آورده که در هتل اسپیناس زندگی می‌کند. هزینه اجاره اتاق او هم ماهانه ۳۰ میلیون تومان است! این ماساژور به صورت اختصاصی با ساپینتو کار می‌کند. 

مترجم ۸۰۰ میلیونی
هزینه‌های کادر فنی استقلال با قرارداد مترجم ساپینتو تکمیل شده است. او برای فصل جاری قراردادی به ارزش ۸۰۰میلیون امضا کرده که یک رکورد است! سال گذشته استقلال مترجمی برای خارجی‌ها داشت که ماهی ۷میلیون دریافت می‌کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها