وزیر راه و شهرسازی گفت: امیدواریم حداکثر یک‌سال آینده، ۵۰۰ هزار زمین برای ساخت مسکن به همراه تسهیلات تقدیم متقاضیان شود.
کد خبر: ۱۳۹۳۰۶۷

به گزارش جام جم آنلاین، مهرداد بذرپاش در حاشیه نشست روز دوشنبه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست امروز گزارشی از آخرین اقدامات قانون جهش تولید مسکن شامل بخش‌های مختلف مالی تأمین زمین عملیات ساخت تقدیم اعضای محترم کمیسیون شد تا در جریان آخرین اتفاقات قرار بگیرند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تا امروز بیش‌از ۲۴ هزار هکتار زمین برای این طرح آماده شده که زمین حدود یک میلیون مسکن آماده شده‌ است و در بخش‌های مختلف، تقدیم مردم می‌شود. طبق ۶ سیاستی که در دستور کار ما در حوزه مسکن است در حال پیگیری کارها هستیم.

بذرپاش ادامه داد: بخشی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و بخش دوم در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر است که تحویل زمین با الصاق تسهیلاتی، به مردم و متقاضیان ارائه خواهد شد، ‌ در حدود ۳۰۰ شهر آغاز شده و شهرهای جدید نیز در حال اضافه شدن به این گردونه است.

وی تاکید کرد: این سیاست قطعی ما بوده و امیدواریم حداکثر یک‌ سال آینده، ۵۰۰ هزار زمین برای ساخت مسکن به همراه تسهیلات تقدیم متقاضیان شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عدم همکاری برخی بانک‌ها در حوزه اجرای قانون جهش تولید مسکن گفت: در حوزه بانکی عقب‌ماندگی جدی داشتیم که غیر از بانک مسکن بانک‌های دیگر همراهی خوبی با این طرح نداشته‌اند. در مدت اخیر، با ۴ بانک بزرگ کشور توافقاتی حاصل شد که هرکدام سهمی از این نقش را برداشتند.

بذرپاش افزود: جهت‌گیری دیگر ما در حوزه طرح‌های مربوط به بافت فرسوده است که با مکانیسم‌های تشویقی که در حوزه شهرسازی داشته‌ایم و به شهرداری‌ها ابلاغ شد، با اینکه در بسیاری از شهرها با کاهش پروانه ساخت مواجه بودیم، اما در حوزه بافت فرسوده، بیش‌از ۵۰ درصد رشد پروانه ساخت داشته‌ایم که نشان می‌دهد این سیاست جواب داده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ما هر چه بیشتر بتوانیم در حوزه بافت فرسوده با سیاست‌های تشویقی کار انجام دهیم، هم هدف ساخت مسکن انجام خواهد شد و هم مشکلات زیربنایی و روبنایی که در بسیاری از شهرهای جدید با آن مواجه بوده‌ایم، کمتر روبرو خواهیم بود.

وی افزود: از اعضای کمیسیون عمران نیز کمک خواستیم تا مکانیسم‌های نظارتی خود را در حوزه اجرای قانون جهش تولید مسکن را بیشتر از گذشته انجام دهند تا بتوانیم طی چند ماه آینده خبرهای خوبی برای مردم داشته باشیم.

بذرپاش درباره وعده تحویل یک میلیون مسکن طی یک سال آینده تصریح کرد: ما همین الان تحویل زمین را آغاز کرده‌ایم و فرآیند واگذاری بسیاری از مسکن‌ها نیز از یک ماه آینده، اجرا خواهد شد. بخشی از مسکن‌ها نیز مربوط به مسکن مهر بود که از صفر تا ۹۳ درصد پیشرفت داشته‌ایم و این هم از طریق صندوق ملی مسکن که طبق قانون در اختیار وزارت راه و شهرسازی است، با اولویت مسکن‌هایی که بالای ۶۰ درصد پیشرفت داشته‌اند در اولویت تکمیل و تحویل به متقاضیان قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها