سیستم های یو پی اس به باتری هایی برای ذخیره انرژی نیاز دارند تا بتوانند در صورت قطع برق، مصرف کننده را بدون وقفه تامین کنند.
کد خبر: ۱۳۹۲۵۵۹

 انتخاب فناوری باتری مناسب یک عامل تعیین کننده است، بسته به اینکه چرخه یا بافر طولانی مدت یا شرایط محیطی نامطلوب درگیر باشد. تنها با انتخاب فناوری باتری بهینه می توان عملکرد مطمئن و طولانی مدت سیستم یو پی اس را تضمین کرد. ما طیف گسترده ای از باتری های جایگزین و باتری های جایگزین برای سیستم های UPS را به مشتریان خود ارائه می دهیم.

نصب باتری یو پی اس به تنهایی نمی تواند از دستگاه در برابر نوسانات برق و جهش محافظت کند.  برای اطمینان از اینکه یو پی اس به درستی کار می کند، مهم است که باتری یو پی اس  را سالم نگه دارید.  در اینجا چند نکته و ترفند وجود دارد که می توانید برای افزایش عمر باتری یو پی اس خود از آنها استفاده کنید:

. 1  یک مکان خنک و خشک برای نصب باتری UPS انتخاب کنید:  باتری های UPS یا باتری های اسید سرب تنظیم شده با شیر (VRLA) یا باتری های اسید سرب مهر و موم شده (SLA) هستند.  بنابراین، کنترل دمای محیط برای نگهداری باتری‌های  UPS  ضروری است، زیرا دمای بیش از حد بالا و پایین نسبت به سطح استاندارد می‌تواند قابلیت حفظ توان باتری را کاهش دهد.

 طبیعتاً هیچ شخصی نمی خواهد باتری که به تازگی خریداری کرده است و می تواند طول عمر طولانی را داشته باشد، به علت سهل انگاری در زمینه فراهم شرایط استاندارد برای زندگی باتری از دست بدهد.

بنابراین اطمینان حاصل کنید که مکانی را با دمای بیش از 77 درجه فارنهایت برای نصب باتری 2 ولت 200 آمپر انتخاب نکرده اید.  همچنین به خاطر داشته باشید که برای جریان هوای مطلوب در طول نصب باتری، فضای حداقل دو اینچ را در هر طرف UPS  فاصله بگذارید. اینگونه می توانید با اطمینان خاطر بیشتری باتری و دستگاه یو پی اس را در محل مورد نیازتان مورد استفاده قرار دهید.

. 2  از خطاهای رایج نصب باتری اجتناب کنید:  متأسفانه اکثر خرابی های باتری یو پی اس صبا به دلیل روش های نادرست نصب باتری رخ می دهد.  برخی از رایج ترین خطاهای نصب باتری شامل موارد زیر است :

اتصالات بین سلولی صحیح و اصولی نیستند ، مهر و موم پست خراب است ، درپوش هواکش مناسب وجود ندارد.

این ها خطاهایی هستند که ممکن است برای هر فردی که قصد نصب باتری یو پی اس را دارد، پیش بیاید و اگر این فرد از تجربه و دانش کافی در این زمینه بهره مند نباشد احتمال این که مرتکب هر کدام از این اشتباهات شود بیشتر خواهد بود. اگر از این خطاهای نصب باتری جلوگیری شود، می تواند عمر باتری یو پی اس را تا حد زیادی افزایش دهد. برای جلوگیری از چنین خطاهایی نصب باتری صبا باتری را به کارشناسان خبره صبا بسپارید. کارشناس آموزش دیده و خبره در این زمینه، می توانند فرایند تعویض و نصب باتری را به صورت حرفه ای برای شما انجام دهند و نیازی نیست نگرانی از بابت پیش آمدن مشکلات بالا داشته باشید.

 . 3 باتری های جایگزین را به درستی نگهداری کنید : داشتن یک برنامه پشتیبان همیشه کار عاقلانه ای است. خرید باتری های UPS پشتیبان و استفاده از دستگاه ups ایده خوبی است.  با این حال، اطمینان حاصل کنید که باتری ها برای مدت طولانی خاموش یا بدون استفاده نمانند. هنگامی که باتری ها برای مدت طولانی در حالت خاموش نگه داشته می شوند، باعث اختلال در عملکرد حفظ انرژی گجت می شود که منجر به طول عمر کوتاه تر می شود. در واقع باتری برای استفاده طراحی شده است و اصلا با این موضوع که برای مدت طولانی بلا استفاده بماند سازگار نخواهد بود.

در مقایسه با همتایان، باتری سرب اسیدی در صورت عدم استفاده، مقدار کمی انرژی را به طور خودکار تخلیه می کند.  در حالی که باتری های تازه خریداری شده را می توان تا 12 ماه ذخیره کرد، توصیه می شود قبل از نصب باتری و اتصال به دستگاه ها، آن را در فواصل زمانی منظم (هر سه تا چهار ماه) شارژ کنید.

اگر با روش های شارژ باتری ups آشناییت ندارید باید نمایندگی معتبری را پیدا کنید که اطلاعات مفید در این زمینه در اختیار شما قرار دهند ، یا این که متخصصانی را به شما معرفی کنند که فرایند شارژ باتری را برای شما انجام دهند. با جستجو در اینترنت می توانید نزدیک ترین نمایندگی را به خود پیدا کنید و راهنمایی های لازم را از ایشان دریافت کنید.

 . 4 تعمیر و نگهداری منظم باتری لیفتراک برقی را انجام دهید:  بهترین راه برای افزایش طول عمر باتری یو پی اس صبا ، انجام تعمیر و نگهداری مناسب در فواصل زمانی معین است.  به عنوان مثال، یک باتری کاملاً دشارژ شده را ظرف 48 ساعت شارژ کنید تا به طور موثری از آسیب به اجزای داخلی UPS جلوگیری کنید. 

 با این حال، مراقب وضعیت شارژ باشید، زیرا شارژ بیش از حد یا تخلیه بیش از حد می تواند به عمر کوتاه تر باتری منجر شود. در کل باید در نظر داشته باشید باتری یک منبع انرژی نامحدود نیست و برای انجام عملکرد صحیح ، نیاز به تغذیه اصولی دارد.

علاوه بر این، باید مقاومت داخلی باتری یو پی اس را نیز کنترل کنید.  اگر مقاومت داخلی باتری به علامت 30 درصد رسید، توصیه می شود سریعا باتری را تعویض کنید.

 . 5 باتری های UPS را سالانه تنظیم و برسی کنید : یکی دیگر از راه‌های افزایش عمر باتری UPS این است که حداقل چند بار در سال کالیبراسیون ( برسی وضعیت باتری و تنظیم اصولی ) را انجام دهید.  کالیبراسیون یک یا دو بار در سال کافی است تا باتری ها در حالت کاملاً خوب قرار بگیرند. شما حتی باتری موتور خود را هم باید به طور مرتب مورد برسی قرار دهید تا خیالتان بابت عملکرد صحیح آن راحت باشد و نگران استارت نخوردنش نباشید، دیگر در رابطه با باتری های یو پی اس که عملکرد و نقش مهم تری دارند که باید سخت گیرانه تر عمل کنید.

. 6  باتری یو پی اس را به دستگاه های ذخیره انرژی وصل کنید : اگر باتری یو پی اس را به دستگاه های صرفه جویی در مصرف انرژی وصل کنید، می تواند طول عمر باتری را افزایش دهد.  این به این دلیل است که دستگاه های الکتریکی معمولی نسبت به دستگاه های صرفه جویی انرژی بیشتری مصرف می کنند.

به عنوان مثال، در همان سطح روشنایی، لامپ های معمولی 75 درصد انرژی بیشتری نسبت به لامپ های CFL مصرف می کنند.  به طور مشابه، لامپ های LED نه تنها انرژی کمتری مصرف می کنند، بلکه عمر طولانی تری نسبت به لامپ های معمولی دارند.  دستگاه هایی که انرژی کمتری مصرف می کنند به کنترل دمای یو پی اس کمک می کنند و در نتیجه به افزایش طول عمر باتری کمک می کنند.

نتیجه این که باتری یو پی اس صبا برای همیشه دوام نمی آورد و در نهایت نیاز به تعویض دارد.  با این حال، جایگزینی آن قبل از زمان تعیین شده توسط سازنده، سرمایه گذاری بدی است.  روش های صحیح نصب باتری، همراه با نکات ذکر شده در بالا، مطمئناً به شما در افزایش طول عمر یک واحد یو پی اس کمک می کند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه خرید باتری ups مناسب و در صورت تمایل، خرید باتری با مناسب ترین قیمت ، بالاتری کیفیت و گارانتی رسمی ، می توانید به شرکت امداد باتری که نمایندگی رسمی صبا باتری در تهران است و ارسال باتری را به سراسر کشور انجام می دهد، مراجعه کنید یا با کارشناسان فروش این شرکت ارتباط تلفنی برقرار کنید.

 این شرکت با سابقه طولانی که در زمینه فروش محصولات ups دارد ، همیشه بهترین گزینه را برای انجام فرایند تعویض باتری به شما معرفی می کند و هر مشاوره ای که در زمینه خرید باتری استاندارد برای کارایی که لازم دارید، داشته باشید ، می توانید از کارشناسان خبره این شرکت دریافت کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها