وزیر آموزش و پرورش گفت: یک میلیون و ۴۰۰ هزار بازمانده از تحصیل در کشور وجود دارند و در زیست‌بوم جدید با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین زمینه سوادآموزی این افراد فراهم شده است.
کد خبر: ۱۳۹۲۲۴۳

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس ، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش صبح امروز در جریان سفر به استان سمنان در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌ریزی‌های لازم برای سوادآموزی بازماندگان از تحصیل، اظهار کرد: طبق آمار، یک میلیون و ۴۰۰ هزار بازمانده از تحصیل در کشور وجود دارند و در زیست‌بوم جدید با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین زمینه سوادآموزی این افراد فراهم شده است.

وی با اشاره به‌ فرمان امام راحل برای تشکیل نهضت سوادآموزی گفت: ایشان سوادآموزی را یک نهضت می‌دانستند و باید در دایره‌های مختلف خانواده، مسجد و محله این افراد شناسایی شوند و تحت آموزش قرار گیرند و خود این افراد نیز باید از این موضوع استقبال کنند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: جمهوری اسلامی در زمینه سوادآموزی در مجامع جهانی نقش حائز اهمیتی دارد و باید این نواقص برای رسیدن به ایده‌آل نهایی رفع شود.

نوری ادامه داد: هدف از سفر به استان سمنان ارزیابی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این استان و شناسایی و بررسی نارسایی‌ها و مشکلات موجود و برنامه‌ریزی برای رفع آنها در برخی مناطق است.

وی خاطرنشان کرد: حضور در یادواره شهدای نهضت سوادآموزی که برای دومین بار در کشور برگزار می‌شود، نیز از دیگر اهداف این سفر استانی است.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها