مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان از اجرای ویژه برنامه‌های شب یلدا با عنوان «یلدای مهربانی» با شعار «طعم خوش در کنارهم بودن» در این منطقه خبر داد.
کد خبر: ۱۳۹۱۵۰۷
 
جام جم آنلاین اصفهان به نقل از ایمنا؛ سید سلمان قاضی‌عسگر اظهار کرد: بلندترین شب سال که با نام شب یلدا در میان ایرانیان شناخته می‌شود از دیر باز بهانه‌ای برای برگزاری دورهمی های جمعی و خانوادگی است.

وی افزود: شب یلدا از جشن‌های اصیل ایرانی به شمار می‌رود که بسیاری از آموزه‌های آن مثل صله‌رحم، همدلی و صمیمیت و احترام به بزرگان مورد تاکید اسلام نیز بوده است، در این راستا شهرداری منطقه ۹ نیز با رویکرد خانواده محوری نگاه ویژه‌ای به شب یلدا و پاسداشت آن دارد.

مدیر منطقه ۹ اصفهان با اشاره به برنامه «یلدا در محلات» گفت: اداره فرهنگی، اجتماعی، ورزشی در آستانه شب یلدا اقدام به برگزاری جشن‌های یلدا در سطح منطقه شامل «نمایش خیابانی نه نه سرما»، «حافظ خوانی»، «آشنایی با قصه‌های کهن ایرانی»، «برگزاری نشست‌های اهمیت صله‌رحم و تأثیر آن بر تحکیم بنیان خانواده» کرده است.

وی افزود: بر این اساس ویژه برنامه‌های شب یلدا با عنوان «یلدای مهربانی» با شعار «طعم خوش در کنار هم بودن» در منطقه ۹ شهرداری نیز برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

قاضی‌عسگر ادامه داد: اجرای برنامه خوشمزه های یلدایی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی شامل تهیه نوشیدنی، شربت‌ها و دم‌نوش‌های سالم ایرانی و خواص آن، انواع دسرهای ایرانی ویژه شب یلدا، انواع آش‌های ایرانی، تهیه کیک‌های شب یلدایی، میوه‌آرایی و تزئین سفره‌های شب یلدا، کارگاه‌های آموزشی شمع‌سازی در فرهنگسراهای سطح منطقه نیز در حال اجرا است.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها