اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ ظهر چهارشنبه 23 آذر، همزمان با هفته پژوهش در جلسه کمیته پژوهشی استان خراسان شمالی تفاهم نامه همکاری پژوهشی بین پزشکی قانونی و دانشگاه علوم پزشکی استان به امضا رسید.
کد خبر: ۱۳۹۱۲۵۶

تفاهم نامه همکاری پژوهشی بین پزشکی قانونی و دانشگاه علوم پزشکی استان به امضا رسید.پیرو پیگیری های انجام شده در واحد پژوهش پزشکی قانونی استان با دانشگاه علوم پزشکی و در راستای گسترش همکاری و تبادل تجربیات فی مابین این تفاهم نامه دو ساله به امضا طرفین رسید.


گسترش همکاری، تبادل دانش و حمایت از اجرای پروژه های تحقیقاتی و پایان نامه ها و انتشار کتب و مقالات علمی حاصله از جمله مفاد این تفاهم نامه است که به امضا معاون تحقیقات و فنآوری دانشگاه علوم پزشکی، دکتر قهرمانی و مدیر کل پزشکی قانونی استان، دکتر نورس رسیده است.


با عنایت به حضور مدرسین و اعضا هیات علمی سایر دانشگاه های استان در این جلسه، مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی، دکتر نورس ابراز امیدواری کرد که عقد این تفاهم نامه فتح بابی برای همکاری و عقد تفاهم نامه و انجام طرح های تحقیقاتی و پایان نامه های مشترک با سایر دانشگاه‌های شاخص استان و تبادل پژوهشی با ایشان گردد.

برگزیده پژوهشی سال 97 دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در کارنامه پژوهشی خود افزون بر 45 مقاله چاپ شده در مجلات معتبر علمی، 70 ارائه سخنرانی یا پوستر در همایش های ملی و بین المللی، ثبت چهار اختراع، 26 طرح تحقیقاتی و چاپ کتب را دارد با تبریک فرا رسیدن هفته پژوهش و عرض خدا قوت به تلاشگراین این عرصه گفت:تولید مقاله و انتشار نتایج صرفا در یک مجله با ضریب انتشار و اقبال ISI و غیره، متاسفانه چنان در جامعه دانشگاهی و پژوهشی ما جا افتاده که فرآیندهای ارزیابی اعضا هیات علمی مراکز تحقیقاتی بر پایه همین تولیدات علمی و استنادهای مرتبط با آن می باشد.


الزام به پژوهش ناخواسته آموزش ماراهم تحت تاثیر قرار داده است. رشد تولید مقاله در ایران و ارتقا جایگاه ما در طی سالهای اخیر اگرچه مبارک و قابل تقدیر است اما سوال این است که چرا این همه تولید علم با تولید تکنولوژی و ثروت همراه نمی شود؟


آسیب‌شناسی این موضوع دانشگاه‌ها را وادار به حرکت از نسلهای اول به چهارم و پنجم کرده است که از رویکرد آموزش محور به تولید و ارتباط با صنعت ،کارآفرینی و در حال حاضر نیز دانشگاه مبتنی بر نیازهای همان منطقه کرده است.


در پزشکی قانونی نیز با ساختارهای تعریف شده مبتنی بر اسناد بالادستی(قانون تشکیل سازمان پزشکی قانونی) با داشتن نیروهای متخصص و کارشناسان حرفه ای توانمند، نوع مراجعین،تنوع خدمات ارائه شده قطعا پژوهش یکی از ارکان فعالیت آن می باشد اما انتظار می رود با رویه متفاوت از رویه های جاری حرکت کند.

تحقیقات پزشکی قانونی می بایست نقطه اتصال دانش و پژوهش با نیازهای بخش های پزشکی، آزمایشگاهی سازمان باشد. همچنین اختصاص بسته های تشویقی کارآمد به پژوهشگران ، خارج شدن از مکتوبات حاصل از گردآوری نتایج، مطالعات کتابخانه ای و انجام تحقیقات بدون نیازسنجی ضرورتی دیگر است.


دکتر نورس در حاشیه جلسه پژوهشی و انعقاد تفاهم نامه همکاری با دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: خوشبختانه سازمان پزشکی قانونی با داشتن مرکز تحقیقات پزشکی قانونی،تولیدات دانش بنیان از جمله کیت های ژنتیک، تولید دستگاه هموژنایزر به توفیقات زیادی دست یافته و انتظار می‌رود با وجود ظرفیت های موجود در پزشکی قانونی استان از جمله امکانات آزمایشگاهی به روز پیشرفته، حوزه فعال کمیسیونهای پزشکی و ظرفیت منابع انسانی جوان و متخصص شاهد تعامل و همکاری بیشتر دانشگاه و نهاد های حقوقی با این مجموعه باشیم و عقد این تفاهم نامه سرآغاز فعالیتهای موثر در این پیشرفت حوزه پژوهش باشد. خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها